Diesel sau benzină? BMW X5 xDrive40d versus BMW X5 xDrive40i

Performanțele aproape egale ale noilor BMW X5 xDrive40d și BMW X5 xDrive40i arată dilema în care se află clienții popularului SUV bavarez. De aceea, comparăm în cele ce urmează prețurile din România și specificațiile celor două versiuni de motorizare.

Motorul pe benzină de 3 litri cu 6 cilindri al lui BMW X5 este o bijuterie mecanică, mulțumită rafinamentului și performanțelor pe care le oferă. Însă noul motor diesel, care are tot 3 litri și 6 cilindri în linie, oferă același nivel de putere și performanțe și promite rafinament elevat cu ajutorul tehnologiei mild hybrid.

Noul BMW X5 xDrive40d debutează cu tehnologie mild hybrid, ceea ce înseamnă că propulsorul său bi-turbo de 3 litri, cu 6 cilindri, este asistat de un generator-starter alimentat la un sistem de 48V. Acest generator-starter oferă o puterea electrică suplimentară de 8 kW/11 CP şi un plus de cuplu până la 120 Nm. Aceștia se adaugă celor 340 CP disponibili la 4.400 rpm și cuplului de 700 Nm livrat între 1.750 și 2.250 rpm. Generatorul-starter de 48V ajută sistemul de propulsie să răspundă prompt în timpul accelerărilor şi schimbării treptelor de viteze. Puterea gestionată prin intermediul transmisiei automate Steptronic cu 8 trepte și a sistemului de tracțiune integrală xDrive asigură un sprint 0-100 km/h în 5,5 secunde și o viteză maximă de 245 km/h. Sunt performanțe serioase, luând în calcul că BMW X5 xDrive40d cântărește 2.275 kg.

Sistemul mild hybrid utilizează o baterie litiu-ion cu o capacitate de aproximativ 0,5 kWh şi un sistem de 48V care alimentează şi toate funcţiile de condus electric cu ajutorul sistemului electric de 12V. Atât în timpul frânărilor, cât și cu ajutorul motorului termic, generatorul-starter reîncarcă acumulatorul litiu-ion, cât şi pe cel convenţional, conectat la sistemul electric de 12V. BMW explică faptul că generatorul puternic asigură pornirea şi repornirea într-un mod spontan şi cu vibraţii reduse ale motorului termic atunci când se utilizează funcţiile Auto Start Stop sau se rulează în modul „coasting”. Mai exact, în timpul fazelor de „coasting”, la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleraţie, este posibilă nu numai deconectarea motorului de la transmisie, ci şi oprirea temporară a motorului, cât nu se află în sarcină. Aceste soluții contribuie la obținerea unui consum mixt de 7,2 litri și a unui regim mediu de emisii CO2 de 188 g/km, conform datelor comunicate în lista de prețuri afișată pe site-ul oficial bmw.ro.

Totodată, propulsia noului BMW X5 xDrive40d respectă deja standardul de emisii Euro 6, care va intra în vigoare la începutul anului 2021. Funcționarea eficientă a motorului este susținută de cele două turbine cu geometrie variabilă și de sistemul de injecţie directă piezo common-rail. Acesta din urmă execută până la 10 injecţii per ciclu și este completat de un nou senzor de presiune integrat în injector, care gestionează dozarea combustibilului utilizat. Reducerea emisiilor nocive este controlată prin tratarea gazelor de eşapament NOX în două etape, dar și cu sistemul AdBlue. BMW subliniază că sistemul cuprinde acum un convertor catalitic de oxidare şi o acoperire SCR pe filtrul de particule. Pentru reducerea optimă a emisiilor de oxid de azot, o a doua unitate de dozaj a fost integrată la ieşirea sistemului SCR.

Cum se compară noul diesel cu alternativa pe benzină BMW X5 xDrive40i? Acesta are un motor de 3 litri, cu 6 cilindri în linie, care încorporează tehnologii precum BMW TwinPower Turbo, injecție directă, control variabil al supapelor și filtru pentru particule. Propulsorul generează 340 CP între 5.500  și 6.500 rpm și un cuplu maxim de 450 Nm între 1.500 și 5.200 rpm. Transmisia automată Steptronic cu 8 trepte și sistemul de tracțiune integrală xDrive nu lipsesc modelului cu propulsie pe benzină. Acestea îl ajută în obținerea unui demaraj 0-100 km/h în 5,5 secunde. Viteza maximă este de 243 km/h, cu doar 2 km/h mai puțin decât poate dieselul 40d. Față de varianta pe motorină, modelul BMW X5 xDrive40i are un avantaj la capitolul greutate, cântărind 2.135 kg.

Conform datelor din lista de prețuri pe care o puteți găsi pe site-ul bmw.ro, BMW X5 xDrive40i înregistrează un consum mixt de 10 l/100 km, emite 227 g CO2 per kilometru și are un preț de pornire de 70.864 euro cu TVA inclus. Alternativa diesel BMW X5 xDrive40d este listată cu un preț de 76.220 euro cu TVA inclus. Așadar, modelul pe benzină are de partea sa prețul mai mic, în timp ce diesel-ul folosește atuul tehnologiei mild-hybrid.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account