PARIU PE VERDE: BMW X3 xDrive30e versus Mercedes-Benz GLC 300 e 4MATIC

Propulsia plug-in hybrid devine o alternativă din ce în e mai convingătoare pentru SUV-urile de clasă medie. Iar BMW X3 xDrive30e și Mercedes-Benz GLC 300 e 4MATIC concurează pentru a oferi cea mai atractivă propunere în segmentul premium al acestui sector de piață.

În România, prețurile lui BMW X3 xDrive30e pornesc de la 57.299 euro cu TVA inclus, în timp ce Mercedes-Benz GLC 300 e 4MATIC este disponibil de la 55.590 euro cu TVA inclus. Dar păstrează Mercedes-Benz avantajul și la nivelul specificațiilor tehnice?

BMW X3 xDrive30e utilizează un motor pe benzină de 1.998 cmc, cu 4 cilindri și tehnologie BMW TwinPower Turbo. Acesta dezvoltă 135 kW/184 CP și 300 Nm (între 1.350 și 4.000 rpm) și lucrează în tandem cu un motor electric de 80 kW/109 CP și 265 Nm. Sistemul plug-in hybrid al lui BMW X3 xDrive30e produce per ansamblu 215 kW/292 CP și 420 Nm, care animează toate cele patru roți prin sistemul de tracțiune integrală xDrive. Resursele sistemului sunt gestionate prin intermediul transmisiei automate Steptronic cu 8 trepte și îi permit lui BMW X3 xDrive30e să demareze la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde și să atingă o viteză maximă de 210 km/h. Plafoanele de viteză maximă pentru rularea în regim electric sunt de 110 sau 135 km/h, selectându-se modurile Auto eDrive sau MAX eDrive.

Sistemul plug-in hybrid al lui X3 xDrive30e încorporează o baterie litiu-ion cu o capacitate brută de 12 kWh. Aceasta promite o automie de rulare în regim pur electric de 41-46 km, conform normelor de măsurare WLTP. Consumul mixt de combustibil este între 2,2 și 2,8 l/100 km (când se rulează cu bateria neconsumată).

Mercedes-Benz GLC 300 e 4MATIC oferă o propulsie plug-in hybrid care folosește un motor pe benzină de 1.991 cmc, cu 155 kW /211 CP și 350 Nm, și un motor electric de 90 kW/122 CP și 440 Nm. Mercedes-Benz declară că, per ansamblu, sistemul de propulsie al lui GLC 300e 4MATIC oferă 320 CP și un cuplu impresionant de 700 Nm, care asigură un sprint 0-100 km/h în 5,7 secunde și o viteză maximă de 230 km/h. Folosirea eficientă a resurselor este controlată și de transmisia 9G-TRONIC cu 9 trepte și sistemul de tracțiune integrală 4MATIC.

În ceea ce privește performanțele în regim electric, acestea sunt susținute de o baterie litiu-ion cu o capacitate totală de 13,5 kWh. Viteza maximă este de 130 km/h în modul de rulare electric. Iar autonomia electrică măsurată conform WLTP este de 37-42 km. Consumul de combustibil estimat în regim mixt este încadrat între 2,3 și 3 l/100 km.

Așadar, cel puțin pe baza datelor seci, BMW X3 xDrive30e oferă un plus de autonomie electrică și un consum de combustibil mai chibzuit cu un strop. Iar Mercedes-Benz GLC 300 e 4MATIC are de partea sa argumentele ce țin de prețul de listă, putere și performanțe dinamice.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account