Duel mild hybrid: Maserati Ghibli Hybrid versus BMW 540i Sedan

Maserati Ghibli Hybrid este primul model cu propulsie hibridă din istoria constructorului italian și promite performanțe care rivalizează pretențiile modelului bavarez BMW 540i Sedan.

Sistemul de propulsie mild hybrid utilizat de Maserati Ghibli Hybrid este compus dintr-un motor turbo pe benzină de 2 litri, cu 4 cilindri și un alternator de 48 V, care lucrează împreună cu un supercharger electric (e-Booster). Acest supercharger este alimentat de o baterie litiu-ion, care a fost amplasată în partea din spate a mașinii, pentru echilibra împărțirea maselor între cele două punți. Mai mult de atât, Maserati precizează că Maserati Ghibli Hybrid este cu 80 kg mai ușor decât versiunea cu motor diesel (V6 turbo, 3 litri, 275 CP). Bateria este încărcată prin sistemul care produce energie în timpul decelerărilor și frânărilor.

Maserati Ghibli Hybrid a fost conceput pentru a livra performanțe și caracter sportiv. De aceea, constructorul subliniază că inclusiv sunetul produs de această propulsie va fi tipic Maserati. Iar abilitățile dinamice vor fi susținute de o putere totală de 330 de cai la 5.750 rpm și un cuplu maxim de 450 Nm, disponibil de la 1.500 rpm. Maserati Ghibli Hybrid sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde, având transmisie automată ZF cu 8 trepte, tracțiune spate și un diferențial spate mecanic, cu alunecare limitată. Viteza sa maximă este de 255 km/h.

Conform normelor de măsurare WLTP, consumul mediu de combustibil este încadrat între 8,5 și 9,6 l/100 km, iar emisiile de CO2 în ciclu de rulare combinat sunt de 192-216 g/km. Aceste cifre sunt în curs de omologare.

Versiunea facelift a lui BMW Seria 5 îl întâmpină pe Maserati Ghibli Hybrid cu diverse alternative electrificate. Dar cea mai apropiată motorizare, ca și putere este cea a modelului 540i Sedan. Spre deosebire de Ghibli, are un propulsor cu 6 cilindri în linie, care beneficiază atât de tehnologie BMW TwinPower Turbo, cât și de un sistem mild hybrid. BMW 540i dezvoltă 333 CP între 5.500 și 6.250 rpm și cuplu maxim de 450 Nm, de la 1.600 rpm. Sistemul mild hybrid este acum implementat tuturor motorizărilor cu 4 și 6 cilindri din gama BMW Seria 5. Acest sistem mild hybrid folosește un starter generator de 48 V și o baterie suplimentară de 48 V. Starterul generator susține motorul termic cu un boost electric de 11 CP, pentru un răspuns dinamic mai prompt. Generatorul încarcă bateria de 48 V în mers. La fel, 540i utilizează sistemul performant de recuperare a forței de frânare și decelerare regăsit la modelele BMW plug-in hybrid. Astfel, 540i folosește și frânarea regenerativă pentru încărcarea bateriei.

Totodată, sistemul mild hybrid ajută ca sistemul Auto Start Stop (care este activ de la viteze sub 15 km/h) să funcționeze cu un nivel de vibrații mai redus. În plus, în intervalul de viteză 25-160 km/h, sistemul mild hybrid permitea rularea în modul coasting, cu motorul termic oprit temporar.

Toate aceste funcții contribuie la reducerea consumului de combustibil. BMW creditează modelul 540i cu tracțiune spate cu un consum în regim combinat de 6,3-6,5 l/100 km și emisii de 144-149 g CO2/km. De asemenea, este oferită și varianta BMW 540i xdrive, care dispune de tracțiune integrală. Indiferent de alegere, transmisia este Steptronic cu 8 trepte.

În ceea ce privește performanțele, BMW 540i Sedan cu tracțiune spate surclasează modelul Maserati Ghibli Hybrid la demarajul 0-100 km/h. Are nevoie de 5,2 secunde pentru acest sprint cu start de pe loc. Viteza maximă atinsă de 540i este limitată la 250 km/h.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account