Duelul diesel-urilor electrificate: BMW M340d xDrive versus Audi S4 TDI

BMW M340d xDrive și Audi S4 TDI sunt dovada că diesel-urile cu 6 cilindri încă mai au destule de demonstrat, câștigând un nou capitol de carieră cu ajutorul electrificării. Performanțele noii generații de motoare diesel propuse de BMW și Audi sunt foarte apropiate. De aceea, ne-am apucat să căutăm diferențele în cele mai mici detalii și specificații.

Noul Audi S4 TDI pornește în această comparație cu propulsorul diesel de 2.967 cmc, care are 6 cilindri dispuși în V și injecție directă common-rail. Sistemul său de supraalimentare cu gaze de evacuare are geometrie variabilă și este susținut și cu ajutorul unui sistem semi-hibrid (MHEV) de 48 de volţi, compus dintr-o baterie litiu-ion și un motor electric care are rol de demaror şi de alternator şi este antrenat cu o curea. Propulsia lui Audi S4 TDI livrează per total 347 CP la 3.850 rpm și 700 Nm între 2.500 și 3.100 rpm.

Motorul TDI este cuplat la transmisie tiptronic cu 8 trepte și livrează resursele sale către toate cele patru roți prin intermediul sistemului quattro de tracțiune integrală permanentă. Opțional, Audi S4 TDI poate fi echipat și cu un diferențial sport care împarte cuplul între roțile punții posterioare.

Cu asemenea specificații, Audi S4 TDI Sedan demarează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde, în timp ce versiunea cu caroserie Avant (break), are nevoie de 4,9 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

Sistemul mild hybrid suplinește momentele de turbo lag și ajută motorul să răspundă prompt, folosind un compresor alimentat electric. Totodată, rolul sistemului mild hybrid este de a eficientiza consumul de combustibil. Audi menționează că acesta poate reduce consumul de motorină cu până la 0,4 litri la 100 de kilometri parcurși.

La viteze între 55 și 160 km/h, se activează modul de rulare liberă (“coasting”), care permite condusul cu motorul oprit până la 40 de secunde. Această funcție reduce consumul când se conduce de exemplu pe autostradă, la un ritm constant, în care motorul nu este solicitat. Totul este susținut în aceste momente de bateria litiu-ion de 0,5 kWh răcită cu aer, care este montată sub podeaua portbagajului.

De asemenea, sistemul MHEV este capabil să recupereze până la 8 kW în timpul decelerărilor, iar sistemul Start Stop devine activ de la 22 km/h. Cu toate acestea fiind luate în calcul, Audi creditează modelul S4 TDI Sedan cu un consum mediu de 6,2-6,3 l/100 km. Pentru varianta Avant media este de 6,3 l/100 km. Emisiile CO2 se încadrează între 163–164 g/km la Sedan și 165-166 g/km la Avant, propulsorul modelelor S4 TDI fiind prevăzut cu filtru de particule diesel, catalizator de oxidare, catalizator SCR.

BMW M340d xDrive răspunde cu un propulsor de 2.993 cmc, cu 6 cilindri în linie. Acesta folosește injecție directă common-rail cu piezoinjectoare și tehnologie BMW TwinPower Turbo cu 2 turbine (de înaltă și joasă presiune), care au geometrie variabilă. Motorul diesel bavarez generează 340 CP la 4.400 rpm și un cuplu maxim de 700 Nm între 1.750 și 2.250 rpm. Aceste resurse permit modelului Sedan să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde și modelului Touring în 4,8 secunde. Viteza maximă este de 250 km/h în ambele cazuri.

Aceste performanțe sunt obținute și mulțumită gestionării puterii și cuplului prin transmisia Steptronic cu 8 trepte și prin intermediul tracțiunii integrale xDrive, care include standard un diferențial M Sport la puntea spate. Iar promptitudinea cu care propulsia răspunde în timpul accelerărilor se datorează și boost-ului electric oferit de sistemul mild hybrid care asistă motorul diesel. Mai exact, generatorul-starter de 48V livrează instantaneu un plus de 8 kW/11 CP și 120 Nm.

Puterea electrică provine de la o baterie litiu-ion de aproximativ 0,5 kWh, care este realimentată în timpul mersului prin generarea de energie la frânare sau prin frână de motor, dar și cu ajutorul motorului termic.

Resursele de energie livrate de această baterie eficientizează consumul de combustibil când se rulează la viteză constantă. De asemenea, sistemul mid hybrid susține funcția de “coasting”. Iar generatorul de 48V permite motorului să fie oprit cu vibraţii reduse şi repornit lin în timpul opririlor scurte la intersecţii sau în ambuteiaje. BMW subliniază că tehnologia mild hybrid îmbunătăţește funcţia Auto Start Stop, care permite ca motorul să poată fi oprit la viteze mai mici de 15 km/h.

BMW creditează modelul BMW M340d xDrive Sedan cu un consum mediu de 5,3–5,7 l/100 km și emisii CO2 de 139-149 g/km. Pentru Touring valorile medii sunt de 5,4-5,8 l/100 km și 143-153 g CO2 per kilometru.

Noile modele diesel BMW M340d xDrive Sedan şi BMW M340d xDrive Touring respectă deja normele de emisii Euro 6d, care intră în vigoare în 2021. Reușesc acest lucru având sistemul de tratare a gazelor de eşapament cu tehnologie BMW BluePerformance, care cuprinde filtru de particule, catalizator de oxidare, catalizator de absorbţie NOX, precum şi catalizator SCR cu injecţie AdBlue pentru reducerea suplimentară a emisiilor de oxid de azot.

În România, prețurile lui BMW M340d xDrive Sedan încep de la 63.606 euro cu TVA inclus, iar Touring-ul pornește de la 65.212 euro cu TVA.

Pentru modelele Audi S4 TDI Sedan și Avant nu sunt încă listate prețurile pe site-ul oficial audi.ro. Dar sigur acestea vor fi afișate în curând. Deci, preliminar, putem observa că BMW are de partea sa un avantaj în ceea ce privește performanțele dinamice, consumul de combustibil și emisiile CO2, conform datelor declarate de cei doi constructori germani.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account