Facelift-ul lui BMW i8 sosește în 2017 cu un plus de 15 CP

Anul viitor va fi introdusă versiunea actualizată a sportivului hibrid BMW i8.
Conform noilor informații vehiculate de bmwblog.com, BMW i8 va beneficia odată cu facelift-ul și de o creștere a puterii. Se estimează un surplus de 15 CP. În prezent sistemul de propulsie hibrid livrează 231 CP (170 kW) prin intermediul motorului pe benzină cu 3 cilindri și 131 CP (96 kW) prin motorul electric. Motorul termic animează roțile punți spate, iar cel electric pune în mișcare roțile din față.
Noile specificații ale propulsiei sunt rezultatul testelor realizate atât cu prototipuri, cât și cu versiunile i8 folosite drept Safety Car în Formula E. Astfel se așteaptă o evoluție importantă și la nivelul bateriei litiu-ion. Modelul de serie actual are o baterie de 7,1 kWh, despre care se presupune că va fi înlocuită de cea de 10 kWh a modelelor i8 Safety Car.
Momentan, sistemul de propulsie plug-in hybrid asigură o autonomie electrică de 35 km și o viteză maximă în regim 100% electric de 120 km/h. Sprintul 0-100 km/h durează 4,4 secunde, iar viteza de top este de 250 km/h. Însă în urma dezvoltării propulsiei și bateriei, i8 va oferi performanțe superioare. Și le va pune mai bine în valoare datorită unor schimbări ce privesc reglajele suspensiilor.
De altfel, variantele i8 Safety Car se disting și prin modificări ale suspensiei. Garda la sol este coborâtă cu 15 mm, arcurile și amortizoarele au specificații diferite, iar brațele superioare ale suspensiei, precum și punctele de prindere ale acestora sunt modificate. Se preconizează că modelul BMW i8 de serie va prelua și aceste specificații odată cu facelift-ul.
Nu în cele din urmă, noua serie de zvonuri presupune că facelift-ul lui i8 coupe va fi prezentat simultan cu mult-așteptata variantă cabrio a sportivului hibrid, deși până acum așa-zis-ul i8 Spyder era așteptat în 2018, conform declarațiilor CEO-ului BMW Harald Krueger citate de Reuters.
