LUMMA CLR X7 – Un uriaș cu 680 de cai putere
Probabil cel mai dur off-road în care se vor aventura majoritatea modelelor BMW X7 nu va depăși potecile neasfaltate care duc către vila de la munte sau către clubul de echitație. Așa că LUMMA CLR X7 a eliminat de pe lista de priorități avantajele unei gărzi la sol înalte și a ales să ne arate că BMW-ul X7 poate fi mai degrabă un low-rider uriaș, gata să șifoneze asfaltul cu aproximativ 680 CP.
Tunerul dorește să extragă această putere din V8-ul de 4,4 litri al lui BMW X7 M50i, prin modificare gestiunii electronice a motorului și montarea unui eșapament sport, cu patru evacuări de oțel inoxidabil cu diametru de 100 mm. Având în vedere că motorul de serie dezvoltă 530 CP, saltul până la 680 CP este foarte plauzibil. BMW X7 M50i sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde. Surplusul de putere ar trebui să-l facă și mai iute de picior pe LUMMA CLR X7. Cert este că tunerul va dezactiva limitarea electronică a vitezei maxime, care este plafonată la 250 km/h în cazul modelului de serie.
LUMMA nu ne oferă mai multe date tehnice la acest moment, proiectul fiind încă în curs de dezvoltare. Dar a pus la punct deja body-kit-ul bombastic, capabil să atragă atenția chiar și în compania unor supercar-uri. Oricum, LUMMA CLR X7 nu este pentru timizi. Nu are degeaba are mai mulți cai putere decât noul BMW M8 Competition Coupe (625 CP).
Body-kit-ul va fi disponibil de la jumătatea anului 2020 și lățește caroseria cu 50 mm pe fiecare latură. Iar asta este tocmai bine, fiindcă selecția de jante de anvelope avea nevoie de loc de acomodare. Se oferă un set de jante din aliaj LUMMA CLR 24 RS, cu diametru de 10×24 inch pentru roțile din față și 13×24 inch pentru cele din spate. Acestea încalță anvelope de 295 mm, respectiv 355 mm lățime. Sau se poate alege setul de jante din aluminiu LUMMA LR de 23 de inch.
De asemenea, LUMMA a produs din carbon capota, care include și priză de aer pentru răcirea motorului, precum și eleroanele de plafon și hayon. Extensiile pentru spoilerele față/spate completează la rândul lor aspectul sportiv și extrovertit prin care se distinge LUMMA CLR X7.
LUMMA va oferi doar una dintre numeroasele interpretări sportive pe care BMW X7 le va primi în cariera sa. De altfel, Alpina lucrează la variante de performanță ale marelui BMW X7, prototipuri ale mașinilor fiind surprinse în timpul testelor pe circuitul Nurburgring. Este posibil ca Alpina să dezvolte atât un model pe benzină (XB7), cât și unul diesel (XD7). La fel, există indicii că BMW ar putea pregăti o versiune M60i pentru X7, după cum se raportează pe bimmerpost.com. Dar așteptăm confirmări oficiale pentru scenariul în care X7 va primi și motorizare V12.