Aston Martin Vanquish Volante – V12-le nu moare, devine mai puternic
Noul Aston Martin Vanquish Volante vine cu o creștere a puterii de trei cai-putere. Da, n-am greșit, doar trei cai-putere în plus. Practic, noul Aston Martin Vanquish Volante are acum 568 CP, în loc de 565 CP, iar momentul motor maxim a crescut și el cu 10 Nm, ajungând acum la 630 Nm și fiind disponibil de la 5.500 de rotații pe minut.
La o primă vedere ai zice că îmbunătățirie sunt minore și nu ai fi departe de adevăr. Dar marea noutate este că noile Aston Martin Vanquish Volande și Rapide S intră în rândul lumii și adoptă transmisia ZF cu opt rapoarte. Ceea ce înseamnă că mașinile vor merge mult mai repede, devin mai rafinate și mai demne de prestigiul generat de cei 101 ani de tradiție Aston Martion. Noua transmisie, Touchtronic III, a fost integrată în configurația transaxe a noului Aston Martin Vanquish Volante și oferă performanțe dinamice mult îmbunătățite în comparație cu generația precedentă.
Oferind o scădere a greutății de trei procente, noua transmisie ZF ce echipează modelul Aston Martin Vanquish Volante oferă schimbări de trepte ce durează doar 130 de milisecunde și aduce cu sine timpi mai buni ai accelerației, dar și valori mai mici ale consumului de combustibil și ale emisiilor poluante. În acest context, noul Aston Martin Vanquish Volante accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde, iar noul Rapide S în 4,4 secunde. Diferențe în cazul sprintului 0-100 km/h, în comparație cu generațiile precedente sunt de 0,5 secunde, ceea ce înseamnă foarte mult în segmentul supercar-urilor.
Lăsând la o parte schimbarea transmisiei și ușoara creștere a puterii, noul Aston Martin Vanquish Volante se bucură și de cel mai nou sistem de managemnet al motorului oferit de Bosch. Nici suspensia nu a fost uitat, iar pentru noul Aston Martin Vanquish Volante amortizoarele față sunt cu 15% mai rigide pe puntea față și cu 35% mai rigide pe puntea spate, iar sistemul de frânare a primit și el îmbunătățiri, devenind cu 20% mai eficient.
Concluzia noastră e destul de simplă și devine din ce în ce mai clar că motoarele V12 rămân preferate de producători extrem, de nișă, precum Aston Martin. Iar acest lucru ne bucură, mai ales în contextul în care normele de poluare devin din ce în ce mai rigide și obligă producătorii auto să renunțe la motoarele mari și să apele la forme neconvenționale de propulsie pentru a menține un nivel ridicat al performanțelor dinamice.