Șeful diviziei BMW M dezvăluie politica față de tracțiunea față, cutiile manuale și modelele electrice

Revista Digitaltrends.com a aflat care sunt planurile pentru gama de modele BMW M, de la Frank van Meel, șeful acestei divizii.

În interviul acordat cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, Frank van Meel a răspuns clar care este strategia diviziei BMW M față de cele mai arzătoare întrebări pe care le au fanii mărcii. Tracțiunea pe puntea față, transmia manuală și propulsia electrică au fost principalele ofuri adresate de oficialul BMW M.

Acesta descrie filosofia modelelor M ca fiind bazată pe „competiții, precizie, dinamism și agilitate” și spune că nu orice model din gama BMW se pretează pentru a fi transformat într-un „M pur”. Este explicația prin care justifică extindere gamei de modele M Performance, care nu sunt M-uri 100%.

„Evident, în trecut, diferența dintre modelele de serie și vehiculele M pure era destul de mare și exista o cerere enormă din partea clienților pentru dinamică îmbunătățită, dar în același timp pentru un foarte bun echilibru care să ofere uzabilitate zilnică. Deci oamenii căutau ceva ce este mai la mijloc, cum ar fi un vârf de gamă căruia să-i fie injectat DNA de mașină M […].” – spune Frank van Meel, subliniind diferența dintre focusul pe motorsport și cel pe utilitate în folosirea cotidiană.

Șeful diviziei de performanță declară: Nu facem modele M doar de dragul de a face un M din fiecare serie de modele.De aceea, eventualitatea creării unui M pe baza unui model cu tracțiune față este cel puțin în prezent exclusă, existând o strategie pentru insuflarea dozei suplimentare de sportivitate: „Avem o abordare în 3 pași, dacă privim la gama de produse. Desigur, mereu ne uităm la pachetele M Sport, apoi luăm în vedere modele M Performance, iar pasul final sunt modelele M pure. Cred că în cazul mașinilor cu tracțiune pe puntea față, un M pur este scos din discuție.”

În legătură cu păstrarea cutiei manuale pentru modelele M, Frank van Meel împarte argumentele în două categorii distincte: tehnice și emoționale. Concret, van Meel a explicat astfel celor de la Digitaltrend.com: „Există două moduri de a privi transmisiile manuale. Unul este din unghiul tehnic, care spune că nu prea au sens. Deși sunt mai ușoare, ele reacționează mai lent iar cutiile automate oferă și un consum de combustibil mai bun. […] De cealaltă parte, este chestiunea emoțională. Încă avem un număr relevant de oameni care doresc să conducă o transmisie manuală, în special pe M2, M3, M4, în special în SUA, dar și la nivel mondial. Pentru M2 procentul alegerii transmisiei manuale la nivel mondial este de 20%, ceea ce reprezintă un procent mare. Vom păstra cutiile manuale cât timp va exista cerere.

Frank van Meel mai spune că pentru M3 și M4 procentajul clienților care optează pentru cutia manuală s-a stabilizat între 15 și 20%, scăzând de la peste 50%. În schimb, în rândul clienților de M5 și M6 solicitarea pentru manuală tinde spre zero,, motiv pentru care a fost scoasă din ofertă.

Nu în cele din urmă, van Meel a spune că încă nu este momentul pentru un BMW M electric, însă acest lucru va fi inevitabil în viitor: „Într-un final toate mașinile vor fi electrice, inclusiv vehiculele M. Întrebarea este legată doar despre când se va întâmpla asta. O scurtă privire asupra electro-mobilității de azi ne arată că este nevoie să punem multă greutate în mașină pentru a o face posibilă. Bateria este foarte grea, ca și motoarele, unitățile de control și așa mai departe.” Totuși van Meel amintește de progresul făcut de divizia care proiectează modelele electrice BMW, cu care, de altfel, păstrează un contact apropiat.

În 2015, la Salonul Auto de la Frankfurt, Franciscus van Meel a acordat echipei BMWBlog România un interviu VIDEO, pe care îl puteți revedea dând CLICK pe imaginea de mai jos.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account