Test Drive: BMW X3 xDrive 30d vs. Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo – La vita è schön!

Design, sportivitate, romantism. Și-un neamț. Vorbim despre toate acestea în comparativul dintre BMW X3 xDrive 30d și Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo.

Text: Andrei Barbu     Foto: Iulian Dnistran

Alfa Romeo nu este o marcă oare care. Sfidează cu bună-știință criteriile germane ale lucrului bine-făcut și mizează pe emoție. O emoție trezită de design, caracter și curajul de a fi altfel. Pariază totul pe o sportivitate declarativă, dar pe care o regăsești din orice unghi. Afla Romeo și-a construit primul SUV și l-a construit fără să se abată de la ADN-ul pur italian al mărcii. Dar, ca întotdeauna, ce e diferit nu e neapărat mai bun. Sau e? Probabil că o să fiu din nou criticat pentru acest comparativ. Unul atipic, care pune față-n față o italiancă pe benzină, cu un neamț diesel. Un motor de 2,0 litri pe aceeași linie cu unul de 3,0  litri. Patru cilindri versus șase cilindri. Putere la turații înalte versus cuplu de jos. E OK, îmi asum asta. Pentru că acest comparativ are argumentele necesare.

Avem o Alfa Romeo Stelvio pusă-n mișcare de un motor pe benzină, de 2,0  litri, supraalimentat, care împinge cele 1.660 de kilograme cu 280 de cai-putere și 400 Nm. Integrală, automată cu opt trepte și suficient de agilă pentru a face suta în 5,7 secunde. În colțul opus, X3 xDrive30d e puțin cam grăsuț, dar compensează cu 620 Nm, pe care-i livrează între 2.000 și 2.500 de rotații pe minut. Și compensează bine, pentru că X3-ul face suta în 5,8 secunde și accelerează până la 240 km/h, față de cei 230 km/h ai lui Stelvio. Cu un bloc motor din aluminiu, cu aripile față și spate, cu portierele, capota și hayonul portbagajului tot din aluminiu, Stelvio plusează și cu un ax cardanic din carbon. Distribuția maselor între punți este aproape perfectă, așa că punctul de plecare pentru judecarea sportivității este ideal. Adaugă în ecuație și un sistem de tracțiune integrală ce transmite, în condiții normale, puterea doar pe spate și o să-ți iasă o ecuație complexă ce definește sportivitatea lui Stelvio. Mai mult, dacă aderența devine precară, 50% din putere ajunge pe față, acolo unde e împărțită de un diferențial între cele două roți. Și, opțional, poți avea un diferențial spate cu alunecare limitată. În fine, dacă nimic din ce am scris până acum nu te-a impresionat, Stelvio vine cu cel mai mic raport de demultiplicare al direcției. Adică 12:1. Ceea ce înseamnă că mașina virează incredibil de rapid și precis. Prin comparație, același raport este de 16:1 în cazul lui X3.

Stelvio este o surpriză uriașă pentru mine. Pentru că nu mă așteptam ca un SUV din acest segment de preț să se conducă atât de bine. Motorul este o bijuterie, șasiul, suspensiile, greutatea scăzută și direcția te implică într-un mod în care X3 nu poate să o facă în această configurație. Mi-aș fi dorit mai mult feedback din partea direcției și mi-aș fi dorit o suspesie mai fermă. Și o poziție mai joasă la volan. Dar, dacă aș fi avut toate acestea, n-aș mai fi condus un SUV, ci un sedan sportiv. Adică o Giulia.

BMW X3 este mai greoi, dar așa cum ziceam, are un cuplu uriaș pe care știe să-l folosească.  Steptronic-ul bavarez e mai bun decât automata cu opt trepte de la bordul lui Stelvio, iar suspensiile îți oferă un confort superior, fără a sacrifica dinamica mașinii. Din punct de vedere dinamic, X3 e foarte apropiat de Stelvio, chiar dacă nu e la fel de plăcut de condus. Dar când vine vorba despre rafinament și confort, BMW X3 se detașează. Iar interiorul noului X3 este un exemplu ce se apropie de perfecțiune. De la materiale și finisări, până la culori și desen. Pur și simplu nu găsești nimic care să-ți displacă. La acest capitol, Stelvio are ceva probleme, dar care sunt vizibile doar într-un astfel de comparativ.  Da, Stelvio este mașina mai dinamică, mai plăcută de condus, mai rară și, în final, mai emotivă. Dar mi-e greu să nu-i dau câștig de cauză lui X3. Pur și simplu, BMW a creat un pachet complex, iar Alfa Romeo nu poate ține pasul când vine vorba despre rafinament, confort, calitatea interiorului sau interacțiunea cu sistemul de infotainment al mașinii. Sincer, mi-aș fi dorit să câștige Stelvio. Dar încă nu e cazul.

BMW X3 xDrive30d

DATE TEHNICE

PREȚ de listă cu TVA (euro):  57.180

PUTERE (CP/rpm): 265/4.000

CUPLU (Nm/rpm): 620/2.000

0-100 km/h (s): 5,8

VITEZĂ MAXIMă (km/h): 240

CONSUM MEDIU (l/100 km): 5,9

EMISII CO2 (g/km) 154

Alfa Romeo Stelvio  2.0 Turbo

DATE TEHNICE

PREȚ de listă cu TVA (euro):  50.179

PUTERE (CP/rpm): 280/5.250

CUPLU (Nm/rpm): 400/2.250

0-100 km/h (s): 5,7

VITEZĂ MAXIMĂ (km/h): 230

CONSUM MEDIU (l/100 km): 7,9

EMISII CO2 (g/km) 182

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account