ZVON: SUV-ul electric BMW iNEXT ar putea fi oferit în trei versiuni de putere
Până în prezent constructorul bavarez a oferit o singură informație despre performanțele și specificațiile modelului BMW iNEXT. Mai exact, știm oficial că SUV-ul electric va avea autonomie de până la 600 km. Dar zvonurile încep să circule.
BMW nu a furnizat informații despre capacitatea bateriei, putere sau numărul de motoare electrice din configurația lui iNEXT. Succesul comercial al lui iNEXT va depinde foarte mult de strategia pe care BMW o va alege pentru versiunile de motorizare. Pe de o parte, iNEXT este prefigurat de BMW drept un vector pentru tehnologiile de avangardă. Deci pretențiile ar trebui să fie mari și pentru performanțele SUV-ului. Totodată iNEXT ar trebui să atragă un spectru cât mai amplu de clienți. Până la urmă, investițiile majore pentru dezvoltarea noii game de modele electrice trebuie compensate cu cifre de vânzări substanțiale. BMW iX3, i4 și iNEXT nu mai sunt modele cu care BMW vrea doar „să încerce apa”. Pretențiile în ceea ce privește succesul comercial trebuie să fie mai mari decât în cazul lui i3 și i8.
Bineînțeles, în toată această ecuație trebuie ținut cont de faptul că iNEXT vizează clienții care ar lua în considerare Tesla Model X. Asta înseamnă că iNEXT are nevoie și de motoare electrice puternice. Dacă accesați site-ul constructorului Tesla veți vedea că puteți comanda și în România Model X, în două versiuni, cu 2 motoare electrice și tracțiune integrală. Varianta de bază are autonomie de 507 km și promite să facă sprintul 0-100 km/h în 4,6 secunde. Și mai iute de picior este Tesla Model X Performance, care accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde și are autonomie de 487 km, conform configuratorului online din site-ul mărcii Tesla.
Ca să avem o privire de ansamblu mai bună pentru contextul în care BMW iNEXT va debuta anul viitor, trebuie să ne uităm și în portofoliul lui Audi, care propune 3 variante de putere pentru SUV-ul e-tron. Versiunea de top livrează 370 kW (503 CP) și 973 Nm, pentru un sprint 0-100 km/h în 4,5 secunde. Audi e-tron S are două motoare la putea spate și unul la puntea față, care asigură tracțiune integrală. Autonomia lui Audi e-tron S este de 360 km (WLTP).
Modelul Audi e-tron 55 quattro oferă 300 kW (408 CP) și 664 Nm, precum și o autonomie de 436 km și demaraj 0-100 km/h în 5,7 secunde. Audi e-tron 50 quattro completează gama cu 230 kW (circa 312 CP) și 540 Nm, autonomie de 336 km și accelerație 0-100 km/h în 6,8 secunde.
Acum, se pare că site-ul Bimmerpost.com a obținut informații conform cărora sunt în pregătire cel puțin două versiuni de putere pentru modelul BMW iNEXT, care are cod intern i20. Din datele publicate de Bimmerpost.com aflăm că este posibil ca iNEXT să între în producție în iulie 2021, cu motorizări de 295 și 430 CP. Bimmerpost.com menționează că ambele trepte de putere sunt livrate de o configurație cu 2 motoare electrice. Și se adaugă faptul că ar putea exista și o a treia variantă de putere. Însă nu se precizează dacă aceasta va avea un nivel de putere peste cei 430 de cai preconizați de acest zvon.
Știm în schimb că BMW a confirmat pentru i4 o propulsie cu până la 530 CP, care va permite gran coupe-ului electric să atingă 100 km/h în 4 secunde și să înregistreze o autonomie de 600 km. Iar iX3 are un motor electric de 286 CP, care animează puntea spate. Deci este evident că BMW încearcă o cât mai mare diversificare a propulsiilor electrice.
Bimmerpost.com mai precizează că BMW iNEXT va avea jante de 20 și 22 de inch și dotări regăsite la X5, precum suspensie pneumatică la ambele punți, portiere cu sistem de închidere „soft close”, plafon Sky Lounge (cu suprafață vitrată iluminată), sistem audio Bowers & Wilkins. Se menționează și o dotare numită BMW Natural Interaction. Aceasta ar putea face referire la sistemul de inteligență artificială care recunoaște atât comenzile vocale și prin gesturi pe care le fac pasagerii, cât și privirea acestora. Practic, folosind o multitudine de senzori, mașina intuiește ce comenzi dorește să facă șoferul, în funcție de unde este îndreptată privirea lui. De altfel, BMW a anunțat că asemenea funcții ale sistemului de „interacțiune naturală” cu mașina vor deveni realitate cu ocazia lansării lui iNEXT. Totodată, BMW a confirmat că pregătește iNEXT pentru a avea funcții de condus autonom la nivelul 3 din maximul de 5.
Zvonurile și frânturile de informații despre specificațiile lui BMW iNEXT rămân până la acest moment neconcludente, deși a crescut în ultimele luni numărul de poze spion în care prototipurile SUV-ului electric au fost surprinse pe șosele publice.
CLICK AICI pentru a vedea cele mai recente poze spion în care a fost surprins BMW iNEXT.