Noi poze spion dezvăluie detalii din design-ul de serie al lui BMW iNEXT
BMW iNEXT este într-un stadiu de dezvoltare avansat, după cum arată prototipurile plimbate pe șosele publice. Dar BMW mai are un an la dispoziție pentru a rafina fiecare aspect al SUV-ului electric, înainte de producția de serie.
BMW a prezentat de curând imagini din uzina sa din Landshut unde este produsă grilă frontală a SUV-ului iNEXT. Constructorul explică faptul că grila frontală va fi “Ochiul” lui iNEXT. Va permite integrarea de radar, senzori și tehnologie video, pentru ca iNEXT să devină primul automobil de serie al BMW Group pregătit pentru condusul autonom. Versiunea de serie a acestei grile care ascunde tehnologii pentru asistarea condusului este purtată și de prototipul BMW iNEXT surprins în pozele publicate de site-ul Carscoops.com.
CLICK AICI pentru a vedea pozele cu prototipurile BMW iNEXT publicate de Carscoops.com.
De altfel, caroseria pare să fie la rândul ei în versiunea de pre-producție. Totodată, se poate observa clar designul nou al jantelor cu design aerodinamic, care au și rol de reducere a consumului de energie.
Per ansamblu, designul exteriorului, precum și formele alungite ale stopurilor par să fie păstrate de la conceptul BMW Vision iNEXT, care a prefigurat SUV-ului electric în 2018.
(Conceptul BMW Vision iNEXT din 2018)
Cert este că BMW testează diverse prototipuri de iNEXT, echipate diferit. De exemplu, contul de Instagram Wilco Blok a publicat poze în care SUV-ul electric are jante cu design difereit de cel al prototipului din pozele pe care le putem vedea pe Carscoops.com.
Pozele spion nu au captat și detalii ale habitaclului. Dar BMW a prezentat deja poze cu noul design al volanului, precum și cu panoul de bord digital, care are dimensiuni impresionante și este ușor curbat spre șofer.
(Ecranul de bord și volanul lui BMW iNEXT)
O exemplificare mai clară a panoului de bord digital ne-a oferit-o conceptul BMW i4, după cum se poate vedea în imaginea de mai jos.
(Planșa de bord a lui BMW Concept i4)
Apropo despre digitalizare, prototipurile BMW iNEXT au oglinzi retrovizoare convenționale. Deci, nu există indicii că BMW ar urma exemplul lui Audi etron, care înlocuiește opțional oglinzile retrovizoare cu camere video. În acez caz imaginile sunt afișate de ecrane montate în interior.
Lansarea versiunii de serie BMW iNEXT va avea loc cel târziu în toamna anului viitor. Iar pentru moment singurele informații oficiale despre propulsia sa electrică este autonomia de 600 km.
Având în vedere că iNEXT va avea rol de vector de imagine pentru tehnologiile BMW, vva fi interesant dacă va beneficia de propulsia electrică cu 530 CP anunțată oficial pentru BMW i4, gran coupe-ul electric care debutează tot în 2021. În cazul lui i4 această propulsie promite un demaraj 0-100 km/h în 4 secunde, egalând puterea motorului V8 utilizat de modele precum BMW 850i Coupe. Iar prinde bine această propulsie lui iNEXT, pentru a se lupta cu Tesla Model X. Dar ce știm până acum este că BMW a supus SUV-ul iNEXT la teste intense pentru perfecționarea fiabilității, dinamicii și autonomiei electrice în regiuni cu climă extremă (aproape de Cercul Polar și regiunile de deșert din Africa de Sud). Iar acest mod de a câștiga încrederea clienților este esențial, mai ales în contextul în care noua eră a propulsiilor electrice este la început de drum pentru toată industria.
Nu în cele din urmă rămâne de văzut ce nume va primi iNEXT pentru producția de serie.