Foto-comparativ: Noul BMW M8 Gran Coupé (F93) față în față cu BMW M6 Gran Coupé (F06M)
Întrucât noul BMW M8 Gran Coupé a fost deja dezvăluit, comparațiile cu predecesorul său sunt acum inevitabile. Deși vorbim despre două modele destul de diferite, este foarte interesant să observăm modul în care au evoluat tendințele de design la BMW în ultimii șase ani. Fostul BMW M6 Gran Coupé (F06M) a ajuns pe piață începând cu anul 2012. Coupé-ul cu patru uși de înaltă performanță a fost motorizat de o unitate TwinPower Turbo V8 de 4,4 litri care dezvoltă un 560 CP. Prin comparație, noul BMW M8 Gran Coupé este oferit în 2 variante de putere: M8 de 600 de cai putere și M8 Competition de 625 de cai putere.
Diferențele dintre M8 Gran Coupé și M6 Gran Coupé sunt dramatice și ilustrează cum se modifică filozofiile de design ale unui brand precum BMW în decursul a câțiva ani. În timp ce modelul F06M avea o siluetă tipică de sedan, cu o linie de acoperiș ușor alungită, inspirată de Concept 6 Seria Gran Coupé din 2010, noua generație F93 a redefinit coupé-urile cu patru uși, etalând o siluetă forma de tip hatchback cu un acoperiș alungit până înspre partea spate, așa cum a fost prefigurată în showcar-ul Concept M8 Gran Coupé.
În timp ce M6 este dominat de un design ușor rotunjit ce îmbină linii drepte și curbe, M8 afișează o postură extrem de îndrăzneață și puternică, caracterizată linii și detalii atent desenate și o filozofie de design mai curată. Farurile de forma unei vele și grila frontală de dimensiuni mari sunt tipice pentru design-ul anilor 2010 în cazul generației F06M, în timp ce modelul F93 beneficiază de faruri cu tehnologie înguste și o grilă de radiator alungită și unită central.
Aceeași poveste se repetă și în cazul lămpilor spate. Deși ambele au forma literei tradiționale „L”, lămpile de pe M8 sunt mult mai atractive datorită formei aerodinamice. Mergând în interior, ambele modele ar putea fi descrise ca fiind destul de extravagante, cu precădere M6 Gran Coupé.
În timp ce modelul F06M prezintă o multitudine de butoane de control clasice și o arhitectură și ergonomie diferită, tabloul de bord ce echipează noul M8 Gran Coupé pare mult mai proaspăt, mai atractiv și futurist datorită instrumentului de bord digital, al reducerii numărului de comenzi fizice, al materialelor de înaltă calitate folosite și al arhitecturii generale a bordului, ce denotă eleganță și sobrietate.