BMW Group îşi măreşte rentabilitatea şi câştigurile în al doilea trimestru, în ciuda penuriei de semiconductori

BMW Group a continuat să funcţioneze dinamic în al doilea trimestru, stabilind noi date-record pentru vânzări, câştiguri şi profit net. Cererea pentru automobilele premium ale grupului a rămas la un nivel ridicat, cu preţuri bune constant.

Cifrele raportate pentru al doilea trimestru s-au îmbunătăţit semnificativ comparativ cu un an mai devreme, când BMW Group a înregistrat o pierdere din cauza pandemiei de coronavirus. Cu toate acestea, vânzările şi câştigurile au crescut solid, de asemenea, comparativ cu anul financiar 2019.

„Performanţa noastră a beneficiat de o cerere puternică a clienţilor în prima jumătate a anului, permiţându-ne să realizăm o creştere semnificativă. Cu toate acestea, având în vedere o serie de riscuri predominante, inclusiv preţurile materiilor prime şi lipsa semiconductoarelor, a doua perioadă de şase luni este probabil să fie mai volatilă pentru BMW Group”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, marţi, la München: „În ciuda provocărilor pe termen scurt, rămânem concentraţi pe strategia pe termen lung a BMW Group de a ne folosi de marea noastră forţă de inovaţie şi profitabilitate durabilă ca bază pentru conturarea cu succes a transformării industriei noastre. În acest sens, ne-am angajat să găsim cele mai bune soluţii tehnologice pentru a duce mai departe progresul conectivităţii digitale şi al mobilităţii durabile.”

BMW Group avansează cu strategia sa vastă de realizare a unei mobilităţi durabile, fără emisii. În conformitate cu obiectivele Acordului de Mediu de la Paris, strategia corporate a BMW Group se angajează pe deplin să intensifice mobilitatea electrică cât mai rapid posibil. După lansarea cu succes pe piaţă a BMW iX3, modelele complet electrice BMW i4 şi iX urmează în toamnă, acestea fiind echipate cu primele variante puternice ale noii game de motoare electrice. Automobilele electrice ale BMW Group sunt sinonime cu plăcerea pur electrică de a conduce şi confortul remarcabil al clienţilor. De exemplu, BMW iX3 atinge o autonomie de 100 km (WLTP) după doar 10 minute de încărcare la o staţie de încărcare HPC. Noile modele complet electrice au generat un răspuns extrem de pozitiv în ultimele teste.

Alte modele vor fi prezentate în viitorul apropiat. În următorii doi ani, electrificarea va acoperi aproape întreaga gamă a portofoliului de produse al BMW Group. Până în 2025, compania urmează să-şi crească vânzările de automobile electrice cu o medie de peste 50% pe an, livrând aproximativ două milioane de automobile electrice către clienţi până la mijlocul deceniului.

Neue Klasse va juca un rol-cheie în această mişcare către o mobilitate durabilă, cu emisii reduse. De la mijlocul deceniului, toate modelele viitoare ale BMW Group vor împărtăşi caracteristicile de bază ale noii arhitecturi de automobil, concepută fără compromisuri pentru sistemele de propulsie electrice. Neue Klasse va avea o arhitectură IT şi software redefinită complet, o generaţie puternică, nou dezvoltată de sisteme de propulsie electrice şi baterii şi un nivel mai ridicat de dezvoltare durabilă pe tot parcursul ciclului de viaţă.

Actualizări de software over-the-air pentru 2,5 milioane de automobile în acest an

De mulţi ani, BMW Group îmbunătăţeşte conectivitatea automobilelor sale, oferind continuu clienţilor cele mai noi îmbunătăţiri software şi de funcţionalitate prin intermediul actualizărilor software la distanţă. În prezent, mai mult de două milioane de automobile BMW Group sunt capabile să fie actualizate „over-the-air”. Cu noul său sistem de operare BMW 8, instalat acum pentru prima dată pe BMW iX, producătorul premium încorporează cel mai puternic sistem de procesare a datelor disponibil până în prezent în produsele sale, permiţând clienţilor să comande funcţii la cerere în orice moment şi pe o bază flexibilă. BMW Group îmbunătăţeşte conectivitatea automobilelor sale de mulţi ani, oferind continuu clienţilor cele mai noi îmbunătăţiri software şi funcţionalitate prin intermediul actualizărilor software la distanţă.

BMW Group face, de asemenea, progrese în stabilirea unei economii circulare durabile. În colaborare cu furnizorii, compania dezvoltă noi tehnologii de producţie, precum şi înlocuitori durabili şi concepte de reciclare de anvergură. Acest lucru nu se aplică doar materiilor prime care sunt în cantitate limitată, cum ar fi litiul necesar pentru fabricarea bateriilor, ci şi materialelor plastice şi aluminiului. În cazul aluminiului, unul dintre materialele-cheie utilizate pentru producţia de automobile, există deja proceduri în unele locuri pentru a separa această resursă reutilizabilă.

BMW Group a plasat dezvoltarea durabilă şi conservarea resurselor în centrul strategiei sale corporate din viitor, pornind astfel pe o cale semnificativ mai ambiţioasă decât obiectivul de două grade stabilit pentru limitarea încălzirii globale. În acest context, obiectivele măsurabile şi verificabile stabilite de BMW Group pentru întregul ciclu de viaţă al automobilelor sale în toate cele trei categorii de emisii („Scope 1-3”) au fost între timp validate de Iniţiativa Obiectivelor Bazate pe Ştiinţă. Până în 2030, obiectivul este reducerea amprentei globale de carbon a BMW Group pe automobil cu cel puţin o treime faţă de 2019, ceea ce va duce la evitarea a peste 200 de milioane de tone de emisii de carbon prin măsuri tehnologice.

„Progresele pe care le facem în direcţia neutralităţii climatice sunt documentate într-un mod verificabil şi transparent pentru toată lumea. În conformitate cu Acordul de Mediu de la Paris, obiectivele noastre clar definite ne plasează pe un drum semnificativ mai ambiţios decât obiectivul de două grade. Mai mult, ne angajăm pe deplin să atingem aceste obiective fără rezerve sau excepţii. Este viziunea noastră să creăm un lanţ de valori cu niveluri din ce în ce mai scăzute de emisii, culminând cu o economie circulară”, a declarat Oliver Zipse.

Prin această abordare, BMW Group se pregăteşte pentru Green Deal european. Cu toate acestea, apelul recent al Comisiei UE pentru o înăsprire suplimentară a obiectivelor de decarbonizare 2030 pentru automobile (cu 55% faţă de 2021) poate fi realizat numai cu condiţiile cadru adecvate şi eforturile comune ale industriei şi ale factorilor de decizie. Extinderea infrastructurii de încărcare de către statele membre prevăzută în UE nu este suficient de ambiţioasă şi trebuie să fie pusă în aplicare mult mai rapid pentru a avea succes. BMW Group îşi intensifică eforturile de îmbunătăţire a infrastructurii de încărcare – atât în propriile locaţii, cât şi în strânsă cooperare cu partenerii săi de afaceri. În conformitate cu această abordare, BMW Group a instalat peste 15.000 de puncte de încărcare la nivel mondial, inclusiv peste 4.350 de puncte de încărcare în propriile locaţii, toate fiind alimentate exclusiv cu energie electrică verde.

BMW Group este extrem de profitabil în primul semestru

BMW Group a continuat să aibă performanţe bune în primele şase luni ale anului 2021. În ciuda provocărilor ridicate de restricţiile globale de pandemie şi de disponibilitatea limitată a componentelor semiconductoare, care au necesitat ajustări ale programului de producţie, datele de vânzări au crescut semnificativ. Un total de 1.339.047 de automobile ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce au fost livrate clienţilor în primele şase luni ale anului 2021, în creştere cu aproape 40% faţă de anul precedent (2020: 962.575 unităţi / +39,1%) şi stabilind unui nou record al companiei pentru o primă jumătate de an. Toate regiunile majore de vânzări au contribuit la creşterea globală a volumului vânzărilor la nivel mondial. Imaginea a fost similară în al doilea trimestru, cu livrările către clienţi în creştere cu 44,7% faţă de anul anterior, până la 702.441 de unităţi (2020: 485.464 de unităţi).

Cererea mare susţinută pentru automobilele electrificate ale BMW Group a oferit, de asemenea, un impuls puternic pentru creştere. Între ianuarie şi iunie 2021, 153.243 de automobile electrice şi plug-in hybrid au fost livrate clienţilor (2020: 61.652 unităţi), o creştere de 148,6% faţă de anul precedent. Rata ridicată de creştere a vânzării automobilelor electrificate a înregistrat un impuls şi mai mare în al doilea trimestru, crescând cu până la 167,0%.

Creştere semnificativă a veniturilor şi câştigurilor BMW Group

Veniturile au fost semnificativ mai mari de la an la an, atât în perioada de şase luni, la 55,360 miliarde de euro (2020: 43,225 miliarde € / +28,1%, ajustată în funcţie de monedă: +31,1%), cât şi în al doilea trimestru 2021, la 28,582 miliarde de euro (2020: 19,973 miliarde € / +43,1%, ajustat în funcţie de valută: +45,2%), determinate de volume mai mari de vânzări şi preţuri de vânzare mai bune realizate atât pe pieţele de automobile noi, cât şi de second-hand. Mediul favorabil de piaţă a dus, de asemenea, la o provizionare cu risc mai scăzut pentru valoarea reziduală aşteptată şi riscurile de credit comparativ cu un an mai devreme, precum şi la eliberarea parţială a riscurilor de credit. Câştigurile au beneficiat, de asemenea, de eliberarea parţială a provizionului coroborat cu procedurile antitrust ale UE, care au fost încheiate în iulie cu plata unei amenzi în valoare de 372,8 milioane de euro.

Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare ale BMW Group au totalizat 2,574 miliarde de euro (2020: 2,852 miliarde €/ -9,7%, T2/2021: 1,287 miliarde €/ -15,8%, T2/2020: 1,528 miliarde €). BMW Group s-a străduit să avanseze tehnologiile viitoare substanţiale în prima jumătate a anului, concentrându-se pe dezvoltarea în continuare a sistemelor de propulsie electrice, condus autonom şi digitalizarea portofoliului de modele al companiei. Cifrele de cercetare şi dezvoltare raportate pentru 2021 includ, de asemenea, cheltuieli iniţiale în avans pentru Neue Klasse.

Raportul C&D a fost de 4,6% pentru semestrul raportat şi de 4,5% pentru al doilea trimestru (raportul C&D S1/2020: 6,6%; T2/2020: 7,7%). Ratele mai mici de la an la an s-au datorat parţial şi veniturilor mai mari generate în perioadele corespunzătoare.

Rezultatul financiar pentru perioada de şase luni a fost o sumă pozitivă de 1,706 miliarde de euro (S1/2020: negativ, 211 milioane €; T2/2021: pozitiv de 974 milioane €, T2/2020: pozitiv de 366 milioane €). Principalul motiv al îmbunătăţirii a fost cota BMW Group din profitul generat de joint-venture-ul chinez BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang, în valoare de un miliard de euro (2020: 529 milioane €/ +89,0%). Efectele pozitive de evaluare asupra acoperirilor de dobândă, asupra investiţiilor în fondul BMW i Ventures, precum şi dezvoltarea favorabilă a participaţiei SGL Carbon au contribuit, de asemenea, la cifra raportată mai mare.

Datorită diferiţilor factori descrişi mai sus, profitul brut al grupului pentru perioada de şase luni a fost de 9,736 miliarde de euro (S1/2020: 498 milioane €; T2/2021: 5,979 miliarde €, T2/2020: pierderi de 300 milioane €).

Marja EBT a companiei pentru prima jumătate a anului 2021 a fost de 17,6% (S1/2020: 1,2%; T2/2021: 20,9%, T2/2020: -1,5%). Profitul net al BMW Group s-a ridicat la 7,623 miliarde de euro (S1/2020: 362 milioane €; T2/2021: 4,790 miliarde €, T2/2020: pierderi nete de 212 milioane €).

„Profitabilitatea durabilă este fundamentul care ne permite să investim în electrificarea şi digitalizarea modelelor noastre, precum şi în condusul autonom. Într-un prim semestru puternic, am continuat să lucrăm riguros la extinderea performanţei noastre de operare. Măsurile de îmbunătăţire a eficienţei îşi arată beneficiile. De exemplu, am făcut progrese semnificative în reducerea complexităţii, deoarece noile soluţii de pachete sporesc eficienţa în întreaga gamă de produse şi servicii, îmbunătăţind şi simplificând în acelaşi timp experienţa clienţilor. Ne concentrăm şi pe structurile noastre de vânzări, folosind instrumente de analiză digitală pentru a ne gestiona activităţile de vânzări şi marketing. După cum s-a anunţat anterior, până în 2025 ne propunem să reducem costurile de producţie pe automobil cu un sfert faţă de 2019. Şi aici, folosim bine procesele de planificare virtuală şi în mod constant ne străduim să optimizăm logistica şi utilizarea capacităţii uzinei”, a declarat Dr. Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie, responsabil pentru finanţe, marţi, la München.

Creştere semnificativă pentru mărcile BMW, MINI, Rolls-Royce în al doilea trimestru

În perioada aprilie-iunie 2021, BMW Group a livrat clienţilor din întreaga lume un nou total-record de 702.441 de unităţi (T2/2020: 485.464 unităţi/ +44,7%), cuprinzând 617.667 automobile BMW (T2/2020: 430.344 unităţi/ +43,5%), 83.165 automobile MINI (T2/2020: 54.413 unităţi/ +52,8%) şi 1.609 automobile Rolls-Royce (T2/2020: 707 unităţi/ +127,6%).

Creşterea volumului vânzărilor la nivel mondial

BMW Group a înregistrat o creştere semnificativă în toate regiunile lumii, atât pentru perioada de şase luni, cât şi pentru al doilea trimestru.

În Europa, livrările către clienţi în prima jumătate a anului au crescut cu mai mult de o treime (+35,4%), la 504.834 unităţi (S1/2020: 372.754 unităţi; T2/2021: 265.816 unităţi, T2/2020: 151.730 unităţi / +75,2%). Vânzările de automobile ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce în Germania au crescut semnificativ, cu 136.058 de unităţi livrate clienţilor în prima jumătate a anului (S1/2020: 116.362 de unităţi/ +16,9%; T2/2021: 73.362 de unităţi, T2/2020: 50.358 unităţi/ +45,7%).

Afacerile au avut un ritm ridicat şi în America în perioada analizată, cu 225.144 de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce livrate între ianuarie şi iunie (S1/2020: 152.580 unităţi/ + 47,6%, T2/2021: 128.792 unităţi, T2/2020: 70.502 unităţi/ +82,7%). Tendinţa ascendentă a continuat şi în SUA, cu livrări mai mari cu peste jumătate, la 184.436 unităţi (S1/2020: 121.318 unităţi/ +52,0%; T2/2021: 106.369 unităţi, T2/2020: 56.425 unităţi/ +88,5%) .

În Asia, numărul automobilelor vândute la jumătatea anului a totalizat 580.351 unităţi (S1/2020: 416.882 unităţi/ +39,2%; T2/2021: 292.654 unităţi, T2/2020: 253.942 unităţi/ +15,2%). Creşterea continuă neîntrerupt în China, unde BMW Group a înregistrat un salt de 42,0%, la 467.956 unităţi pentru perioada de şase luni (S1/2020: 329.447 unităţi; T2/2021: 237.763 unităţi, T2/2020: 212.870 unităţi/ +11,7%) .

Creştere semnificativă a veniturilor în segmentul auto

Veniturile generate de segmentul Auto au crescut la 47,745 milioane de euro pentru perioada de şase luni (S1/2020: 32,867 miliarde €/ +45,3%; T2/2021: 24,983 miliarde €, T2/2020: 14,878 miliarde €/ +67,9%), determinate în principal de volumul mai mare de vânzări, creşterea veniturilor pentru piese de schimb şi accesorii, un mix de modele mai favorabil şi preţuri bune.

Profitul anterior rezultatului financiar (EBIT) pentru segment s-a ridicat la 6,189 miliarde de euro (S1/2020: pierderi de 1,325 miliarde €; T2/2021: 3,953 miliare €, T2/2020: pierderi de 1,554 miliarde €).

Profitul brut (EBT) al segmentului pentru perioada de şase luni s-a îmbunătăţit la 7,526 miliarde de euro (S1/2020: pierderi de 1,093 miliarde €; T2/2021: 4,750 miliarde €, T2/2020: pierderi de 1,173 miliarde €), determinat de impactul combinat al volumului mai mare de vânzări, al valorilor reziduale mai bune şi al veniturilor recunoscute la eliberarea provizionului pentru procedurile antitrust ale UE. Marja EBIT pe segment pentru perioada de şase luni a fost de 13,0% (S1/2020: negativă, 4,0%; T2/2021: 15,8%, T2/2020: negativă, 10,4%).

Cash flow disponibil generat de segmentul Auto pentru perioada ianuarie-iunie 2021 a totalizat 4,902 miliarde de euro (2020: negativ, 2,513 miliarde €). Creşterea cash flow din activităţile de exploatare a reflectat în principal câştiguri brute mai mari şi dezvoltarea favorabilă a fondului de rulment. Efectul combinat al gestionării sistematice a fondului de rulment şi al restricţiilor de producţie cauzate de blocaje de aprovizionare cu semiconductori au dus la un nivel scăzut al stocurilor. Pentru întregul an, BMW Group îşi propune să obţină un cash flow disponibil peste cifra-record a anului precedent, de 5,8 miliarde de euro. Cu toate acestea, această ţintă este supusă situaţiei de aprovizionare cu semiconductori care nu se înrăutăţeşte semnificativ.

Segmentul Financial Services are succes

Performanţa excelentă a segmentului Financiar Services în prima jumătate a anului 2021 se reflectă în creşterea semnificativă a datelor raportate. După impactul negativ asupra afacerii din anul pandemic 2020, creşterea noilor afaceri cu produse de leasing şi finanţare a adus o îmbunătăţire semnificativă a câştigurilor pe segment. Exprimat în termeni de bilanţ, volumul afacerilor pe segment a crescut uşor comparativ cu 31 decembrie 2020.

În total, 1.029.345 de contracte noi de finanţare şi leasing au fost semnate cu clienţii retail între ianuarie şi iunie 2021, o creştere semnificativă cu 28,0% faţă de perioada corespunzătoare din anul precedent, când afacerile au fost încetinite de impactul puternic al pandemiei de coronavirus (2020: 804.452 contracte). În perioada de şase luni, 50,2% din automobilele noi ale BMW Group au fost finanţate în leasing sau credit de segmentul Financial Services (2020: 51,3%/ -1,1 puncte procentuale). Afacerile noi cu contracte de finanţare şi leasing încheiate cu clienţii retail în perioada ianuarie-iunie au crescut cu 29,5%, la 32,445 miliarde de euro (2020: 25,057 miliarde €). Toate regiunile au înregistrat o creştere considerabilă de la an la an.

Îmbunătăţire semnificativă a câştigurilor din segmentul Financial Services

Segmentul Financial Services a generat venituri în valoare totală de 16,106 miliarde de euro în prima jumătate a anului (S1/2020: 14,256 miliarde €/ +13,0%; T2/2021: 8,200 miliarde €/ +23,2%, T2/2020: 6,658 miliarde €).

Profitul brut pentru perioada de şase luni s-a ridicat la 1,936 miliarde de euro, stabilind un nou record pentru segment (S1/2020: 581 milioane €; T2/2021: 1,149 miliarde €, T2/2020: 97 milioane €). Principalii factori care au contribuit la creşterea câştigurilor au fost îmbunătăţirea situaţiei de risc general şi veniturile mai mari de marketing din vânzarea automobilelor de leasing returnate, în special pe piaţa SUA. Segmentul Financial Services prevede asigurarea continuă şi vastă a riscurilor semnificative de afaceri. Pe baza evaluărilor actuale, au fost recunoscute niveluri adecvate de provizioane pentru a acoperi valoarea reziduală şi riscurile de credit.

Segmentul Moto are cele mai bune date de livrări şi câştiguri până în prezent

Segmentul Moto şi-a demonstrat forţa de operare în perioada analizată, lansând opt modele noi în primele şase luni ale anului şi stabilind un nou record cu 107.610 unităţi livrate clienţilor (S1/2020: 76.707 unităţi/ +40,3%; T2/2021: 65.018 unităţi/ +55,1%, T2/2020: 41.933 unităţi).

Profitul segmentului înainte de rezultatul financiar (EBIT) s-a ridicat la 284 milioane de euro (S1/2020: 65 milioane €; T2/2021: 149 milioane €, T2/2020: pierderi de 7 milioane €). Marja EBIT pentru perioada de şase luni a fost de 17,5% (S1/2020: 6,0%; T2/2021: 17,2%, T2/2020: negativă, 1,3%).

Este probabil ca lipsa semiconductorilor şi preţurile mai ridicate ale materiilor prime să aibă un impact asupra celui de-al doilea semestru

Pentru întregul an 2021, BMW Group se aşteaptă ca afacerea să se dezvolte pozitiv în general. „Prognoza se bazează pe ipoteza că nici pandemia de coronavirus, nici situaţia aprovizionării cu semiconductori nu se vor înrăutăţi în mod semnificativ şi că preţurile de pe pieţele internaţionale ale materiilor prime rămân stabile. Am reuşit în mare măsură să compensăm problemele provocate de aprovizionarea cu semiconductori, apărute în primele şase luni, prin munca asiduă a personalului nostru de achiziţii, producţie şi vânzări. Cu toate acestea, cu cât durează mai mult blocajele de aprovizionare, cu atât situaţia va deveni mai tensionată. Ne aşteptăm ca restricţiile de producţie să continue în a doua jumătate a anului şi, prin urmare, la un impact asupra volumelor de vânzări”, a declarat Dr. Peter.

Având în vedere prognozele de creştere în general pozitive pentru economia globală, BMW Group îşi ridică perspectivele pe întregul an pentru segmentele Financial Services şi Moto.

Segmentul Auto va înregistra o creştere solidă de la an la an a numărului de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce livrate clienţilor. Datorită procedurilor antitrust ale UE, marja EBIT pe segment pentru întregul an a fost ajustată în luna mai şi este probabil să vină la limita superioară al unui interval de 7-9% (prognoza anterioară: 6-8%). RoCE pentru segment este prognozat să crească semnificativ.

De asemenea, BMW Group se aşteaptă ca provizionarea riscurilor din segmentul Financial Services pentru riscurile de credit şi de valoare reziduală să fie mai mică în a doua jumătate a anului 2021 decât se presupunea anterior în declaraţia trimestrială pentru perioada încheiată la 31 martie 2021. În consecinţă, BMW Group se aşteaptă acum ca rentabilitatea capitalului propriu (RoE) pentru segmentul Financial Services să fie în intervalul 17-20% (prognoză anterioară: 12-15%).

Segmentul Moto este acum prognozat să înregistreze o creştere semnificativă a livrărilor datorită tendinţei pozitive a pieţei (prognoză anterioară: creştere solidă). Este probabil ca marja EBIT să se plaseze într-un interval-ţintă de 8-10%, permiţând segmentului să înregistreze un nivel semnificativ mai ridicat al RoCE decât cu un an înainte.

De asemenea, BMW Group îşi reafirmă prognoza pentru indicatorii de performanţă nefinanciari. În consecinţă, se aşteaptă ca proporţia femeilor în funcţiile de conducere să crească uşor. În acelaşi timp, BMW Group vizează o reducere semnificativă a emisiilor de carbon generate de flota sa de automobile noi din UE. Conform aşteptărilor actuale, emisiile de carbon pe automobil produs sunt susceptibile să scadă moderat.

Obiectivele companiei pentru acest an urmează să fie îndeplinite cu o forţă de muncă puţin mai mică. Evoluţiile macroeconomice şi politice, precum şi politicile comerciale şi vamale internaţionale ar putea avea un impact negativ asupra performanţelor de afaceri ale BMW Group.

BMW Group – privire de ansambluTrimestrul II 2021Trimestrul II 2020Evoluţie (%)
Livrări către clienţi 1
Automobile (unităţi)702.441485.46444.7
Din care:
BMW2 (unităţi)
617.667430.34443.5
MINI (unităţi)83,16554.41352.8
Rolls-Royce (unităţi)1.609707127.6
Motociclete (unităţi)65.01841.93355.1
Forţă de muncă (la 31.12.2020)120.726 -4.2 3
Marjă EBIT segment auto (%)15,8-10.4 –
Marjă EBIT segment moto (%)17,2-1,3
Marjă EBT BMW Group 4 (%)20,9-1.5
Venituri (miliarde €)28,58219,97343.1
Din care:
Automobile (miliarde €)
24,98314,87867,9
Motociclete (milioane €)86852266,3
Financial Services (miliarde €)8,2006,65823,2
Alte entităţi (milioane €)1
Eliminări (miliarde €)-5,470-2,085
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) (milioane €)5,005-666
Din care:
Automobile (miliarde €)
3,953-1,554
Motociclete (milioane €)149-7
Financial Services (milioane €)1.12877
Alte entităţi (milioane €)113
Eliminări (milioane €)-226805
Profit brut (EBT) (milioane €)5.979-300
Din care:
Automobile (miliarde €)
4,750-1,173
Motociclete (milioane €)149-8
Financial Services (milioane €)1.14997
Alte entităţi (milioane €)124-64
Eliminări (milioane €)-193848
Impozit pe profit (milioane €)-1.18988
Profit net (milioane €)4.790-212
Venituri per acţiune (ordinară/preferenţială) 5 (€)7,23 / 7,24-0,35 / -0,34-/-

1 În legătură cu o revizuire a practicilor sale de vânzări şi a practicilor de raportare aferente, BMW Group a analizat datele privind livrarea automobilelor din perioada anterioară şi a stabilit că anumite livrări ale automobilelor nu au fost raportate în perioadele corecte. BMW Group şi-a revizuit datele de livrare a automobilelor retrospectiv pentru anii anteriori. Informaţii suplimentare cu privire la această chestiune sunt furnizate în Raportul BMW Group 2020 de la pagina 128. BMW Group continuă să dezvolte politici şi proceduri referitoare la datele de livrare a automobilelor, prin care nu este întotdeauna posibilă revizuirea datelor pentru perioadele anterioare. Acest lucru se aplică în special reviziilor minore care nu ar avea un impact semnificativ asupra comparabilităţii perioadelor de raportare.

2 Inclusiv livrări către clienţii joint-venture-ului BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang.

3 Modificarea procentuală a numărului de angajaţi se bazează pe o comparaţie a cifrelor la 31 decembrie 2020 şi la data corespunzătoare din anul precedent (31 decembrie 2019, numărul de angajaţi: 126.016).

4 Profitul brut al companiei ca procent din veniturile grupului.

5 Acţiune ordinară/preferenţială. În calculul câştigurilor pe cotă de acţiuni preferenţiale, câştigurile care acoperă dividendul suplimentar de 0,02 euro pe cotă de acţiuni preferenţiale sunt distribuite pe cele patru trimestre ale exerciţiului financiar corespunzător.

BMW Group – privire de ansambluSemestrul I 2021Semestrul I 2020Evoluţie (%)
Livrări către clienţi 1
Automobile (unităţi)1.339.047962.57539,1
Din care:
BMW2 (unităţi)
1.178.210842.15339,9
MINI (unităţi)157.848118.86232,8
Rolls-Royce (unităţi)2.9891.56091,6
Motociclete (unităţi)107.61076.70740,3
Forţă de muncă (la 31.12.2020)120.726 -4,23
Marjă EBIT segment auto (%)13,0-4,0
Marjă EBIT segment moto (%)17,56,0
Marjă EBT BMW Group 4 (%)17,61,2
Venituri (miliarde €)55,36043,22528,1
Din care:
Automobile (miliarde €)
47,74532,86745,3
Motociclete (miliarde €)1,6211,07950,2
Financial Services (miliarde €)16,10614,25613,0
Alte entităţi (milioane €)21
Eliminări (miliarde €)-10,114-4,978
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) (milioane €)8.030709
Din care:
Automobile (miliarde €)
6,189-1,325
Motociclete (milioane €)28465
Financial Services (milioane €)1.895619
Alte entităţi (milioane €)-525
Eliminări (milioane €)-3331.325
Profit brut (EBT) (milioane €)9.736498
Din care:
Automobile (miliarde €)
7,526-1,093
Motociclete (milioane €)28464
Financial Services (milioane €)1.936581
Alte entităţi (milioane €)265-408
Eliminări (milioane €)-2751.354
Impozit pe profit (milioane €)-2.113-136
Profit net (milioane €)7,623362
Venituri per acţiune (ordinară/preferenţială) 5 (€)11,49 / 11,500,49 / 0,50-/-

1 În legătură cu o revizuire a practicilor sale de vânzări şi a practicilor de raportare aferente, BMW Group a analizat datele privind livrarea automobilelor din perioada anterioară şi a stabilit că anumite livrări ale automobilelor nu au fost raportate în perioadele corecte. BMW Group şi-a revizuit datele de livrare a automobilelor retrospectiv pentru anii anteriori. Informaţii suplimentare cu privire la această chestiune sunt furnizate în Raportul BMW Group 2020 de la pagina 128. BMW Group continuă să dezvolte politici şi proceduri referitoare la datele de livrare a automobilelor, prin care nu este întotdeauna posibilă revizuirea datelor pentru perioadele anterioare. Acest lucru se aplică în special reviziilor minore care nu ar avea un impact semnificativ asupra comparabilităţii perioadelor de raportare.

2 Inclusiv livrări către clienţii joint-venture-ului BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang.

3 Modificarea procentuală a numărului de angajaţi se bazează pe o comparaţie a cifrelor la 31 decembrie 2020 şi la data corespunzătoare din anul precedent (31 decembrie 2019, numărul de angajaţi: 126.016).

4 Profitul brut al companiei ca procent din veniturile grupului.

5 Acţiune ordinară/preferenţială. În calculul câştigurilor pe cotă de acţiuni preferenţiale, câştigurile care acoperă dividendul suplimentar de 0,02 euro pe cotă de acţiuni preferenţiale sunt distribuite pe cele patru trimestre ale exerciţiului financiar corespunzător.

BMW Motorrad

Comentarii

©2022 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account