BMW M2: Primele imagini și informații oficiale

BMW M2

Noul BMW M2 pare că vine special pe lume pentru a ne face să uităm că BMW a scos pe piață două MPV-uri cu tracțiune față, că experiența la volan s-a mai diluat pe parcursul timpului și că „eficiența” a luat locul „plăcerii de a conduce”. BMW M2 arată ca un monstru și, cel puțin din ce spun bavarezii, e mașina pe care o așteptam cu toții, așa că mai departe o să-ți spunem tot ce trebuie să știi despre mașina care a devenit instantaneu modelul meu preferat din gama actuală BMW, iar articolul o să fie destul de lung, așa că înarmează-te cu răbdare.

Noul BMW M2: Motorizare

Cel mai important lucru în cazul noului BMW M2 este, desigur, motorul. În cazul de față, avem de-a face cu un șase-n linie, de 3,0 litri, care dezvoltă 370 de cai-putere la 6.500 de rotații pe minut și un cuplu maxim de 465 Nm disponibil între 1.400 și 5.560 de rotații pe minut. Mai mult, pentru scurte perioade de tip, cuplul maxim al lui BMW M2 ajunge 500 Nm prin funcția de overboost. Așadar, nu e deloc de mirare că sprintul 0-100 km/h durează 4,3 secunde în cazul echipării cu transmisia automată și 4,5 secunde în cazul cutiei manuale. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar, dacă optezi pentru pachetul M Driver’s Package, limitarea devine mai permisivă, astfel că poți atinge 270 km/h. Consumul mediu, în cazul în care interesează pe cineva este de 7,9 l/100 km… Ce însă sigur te interesează e că noul motorul este construit integral din aluminiu, este optimizat din punct de vedere termodinamic și are și o rigiditate crescută. Construcția ușoară permite, printre altele, o presiune mai ridicată în camera de ardere și, ca urmare directă, o putere mai mare. Pentru că în cazul unei asemenea mașini răspunsul la accelerație este extrem de important, BMW M2 vine cu turbina integrată în galeria de evacuare. Această soluție permite o optimizare eficientă a emisiilor, dar și un răspuns extrem de rapid la accelerație, eliminând-se pe cât posibil existența „turbo lag-ului”.

BMW M2

Pentru că toată lumea se așteaptă ca noul BMW M2 să petreacă foarte mult timp pe circuit sau în condiții de solicitare maximă, bavarezii au optimizat fluxul de ulei către motor. Astfel, pompa de ulei a fost modificată pentru a asigura o lubrifiere optimă în condiții de accelerare puternică, forțe laterale extrem sau frânări violente. De exemplu, în cazul accelerărilor puternice, un „capac” limitează deplasarea uleiului din baie spre spate. În cazul frânărilor violente, o pompă secundară de ulei asigură ungerea atunci când uleiul se deplasează spre față. În plus, un sistem special de pompare a fost integrat, astfel încât turbina să se bucure și ea de ulei indiferent de condițiile de rulare. Iar dacă toate acestea nu erau suficiente, noul BMW M2 a fost pregătit și din punctul de vedere al temperaturii de operare a componentelor sale pentru a face față oricăror solicitări pe circuit. Astfel, pentru modelele echipate cu transmisia manuală, există un radiator suplimentar ce răcește uleiul transmisiei, iar pentru lichidul de răcire al motorului există, din nou, un alt radiator suplimentare. Toate aceste informații te cam să crezi că BMW a conceput noul BMW M2 pentru a fi condus la maximum, pe circuit, nu-i așa?

BMW M2

Noul BMW M2: Transmisia

Deși zvonurile ce au precedeat prezentarea oficială preconizau că noul BMW M2 va fi echipat doar cu transmisie manulă, iată că lucrurile nu stau chiar așa. Desigur, pentru multă lume, cutia manuală ar fi prima opțiune, iar argumentele sunt destul de convingătoare. Compactă și ușoară, cutia manuală se bucură de noi lagăre de fricțiune, fabricate din fibră de carbon. Un carter uscat se asigură că toate componentele transmisiei au parte de suficientă ungere. O funcție de „kickdown” turează puțin motor în cazul retrogradărilor. Aceeași funcție, scade puțin turația în cazul schimbării în treaptă superioară. Totul pentru un mai bun control și o precieze mai ridicată în cazul condusului pe circuit. Sună bine, nu?

BMW M2

Pe de altă parte, nici cutia automată nu sună ca o alegerea rea, mai ales că timpul 0-100 km/h este mai mic cu 0,2 secunde decât în cazul transmisiei manuale. Transmisia M DCT (Double Clutch Transmission) vine cu șapte trepte și dublu ambreiaj, dar și cu timpi imperceptibili de schimbare a treptelor. În funcție de modul de condus pe care șoferul îl selectează, transmisia M DCT efectuează schimbări de trepte extrem de rapide, fără nicio pierde în livrarea puteri sau schimbări line și relaxate. În modul „automat” și în modul Comfort, schimbările de treaptă vin la turații mai joase și se petrec mai liniar. În modurile Sport și Sport+, turația de schimbare crește, iar timpul necesar schimbului de treaptă scade. Mutând selectorul transmisiei pe manual, întreaga dinamică a schimbărilor de trepte se modifică. În funcție de turația motorului, de poziția pedalei de accelerației sau în funcție de modul de condus, transmisia M DCT preselectează o treaptă, iar atunci când șoferul schimbă, fie prin intermediul padelelor, fie prin intermediul selectorului, treapta respectivă este cuplată în fracțiuni de secundă.

BMW M2

Cei care vor opta pentru transmisia automată se vor bucura și de câteva jucării digitale care sunt gândite pentru distracție. Există un sistem de Launch Control, transmisia noului BMW M2 va face tot ce știe ea mai bine astfel încât accelerația să fie optimă, indiferent de condiții. În momentul în care sistemul este activat și ai plecat de loc, transmisia sincronizează schimbările în treaptă superioară cu turația optimă. O altă funcție este Stability Clutch Control (sau, pe românește, Controlul Stabilității prin Ambreiaj 🙂 ). Aceasta, în cazul în care este necesar, cuplează ambreiajul pentru a evita supravirarea și pentru a încerca stabilizarea mașinii. O altă funcție pe care sunt sigur că multă lume o va folosi este Smokey Burnout care face exact ce crezi că face. Adică te lasă să faci burnout-uri în voie atunci când te deplasezi cu viteză mică.

BMW M2

Noul BMW M2: Suspensie și frâne

Așa cum era de așteptat, noul BMW M2 se bucură de un sistem de suspensie axat pe pură performanță și este, în cea mai mare parte, preluat de la frații mai mari: M4 și M3. Un rol extrem de important în configurarea suspensiei l-a avut greutatea, astfel că mai multe componente sunt fabricate din aluminiu, la fel ca bara anti-ruliu. Brațele și pivoții de pe puntea spate sunt și ei construiți din aluminiu, fapt ce permite o reducere a greutății cu trei kilograme în comparație cu elementele construite din oțel. Jantele și anvelopele noului BMW M2 au fost și ele special concepute pentru aaceastă mașină. Pentru că roțile din față trebuie să facă față și să ofere aderența necesară în cazul unor accelerații laterale extreme, dar și un feedback consistent, bavarezii au apelat la Michelin. Prin urmare, jantele de 19 inch sunt încălțate de anvelope Michelin Pilot Super Sport cu dimensiunile de 245/35/ZR19 pe față și 265/25ZR19 pe spate.

BMW M2

În cazul unei mașini ca aceasta, este lesne de înțeles care este importanța sistemului de frânare. Prin urmare, etrierii cu patru pistonașe pe față și două pe spate, sunt vopsiți în albastru metalic și se bucură de logo-ul M. Discurile de frână, de culoare gri, de 380 mm pe față și 370 mm pe spate, sunt ventilate și perforate. Bavarezii ne spun că aceste frâne sunt extrem de rezistente la temperaturi ridicate și că nu vor ceda foarte ușor pe circuit. Na, deocamdată, trebuie să-i credem pe cuvânt.

Noul BMW M2: Direcție și diferențial

Da, avem de-a face cu o direcție electrică, dar care promite foarte multe. Specificațiile și nivelul de asistență al direcției este configurabil în două moduri: Comfort sau Sport/Sport+, iar modurile pot fi selectate prin intermediul selectorului Driving Experience Control. În modul Sport/Sport+, asistența electrică oferită direcției scade în intensitate, iar precizia, viteza de reacție și feeback devin prioritare. În plus, spre deosebire de sisteme hidraulice de direcție, cele electrice nu consumă niciun pic de energie atunci când mașina merge în linie drepată sau când e oprită la semafor, factori ce contribuie la o economie de carburant de 0,3 l/100 km.

BMW M2

Diferențialul variabil ce echipează noul BMW M2 promite la rândul lui că nu va strica distracția. Acest diferențial cu alunecare limitată permite, conform bavarezilor, un nivel de tracțiune și de stablitate la un cu totul alt standard. „Nivelul” de blocare variază de la 0 la 100%, în funcție de condițiile de rulare. În funcție de unghiul de bracaj, de poziția pedalei de accelerație, de presiunea din sistemul de frânare, de cuplul disponibil sau de mișcarea de tangaj, sistemul Dinamic de Control al Stabilității (DSC) intervine pentru a anula subvirarea sau supravirarea, frânând independent una sau mai multe roți. Totuși, același diferențial lucrează proactiv atunci când este cazul. De exemplu, el poate asigura că ambele roți ale puncții spate au același grad de alunecare, optimizând astfel forța de tracțiune. Ideea de bază e că atunci când treci sistemul DSC în modul M Dynamic Mode și în modul Sport+, driftul este permis. Hiu, ce ușurare!

BMW M2

Noul BMW M2: Design și echipare

Până acum cred că am spus cam to ce contează despre noul BMW M2, iar la capitolul design cred că te poți lămuri singur aruncând un ochi pe galeria foto generoasă de mai jos. În cazul echipărilor însă, singura chestie cam ciudată este că mașina nu va fi disponibilă decât în patru culori: albastru, alb, negru, gri. În rest, stai liniștit nu te vei putea plânge de nimic. Poate doar de costul opționalelor. Și dacă tot a venit vorba de costuri, trebuie să-ți mai spun că încă nu știm nimic sigur despre cât va costa noul BMW M2. Știm doar că vafi pus în vânzare în a două jumătate a anului viitor. Aaa, și nu știm nici câte exemplare vor fi produse, dar avem toate motivele să credem că noul BMW M2 va deveni foarte repede o achiziție destul de greu de făcut. Așa că dacă aș avea banii necesari, m-aș grăbi repede la cel mai aprioat dealer și aș lăsa un avans.

Sursă: BMW
Sursă foto: BMW Group

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account