Începe producţia de sisteme de propulsie electrice pentru modelele complet electrice BMW iX şi BMW i4

Producţia de baterii de înaltă tensiune de generaţia a cincea şi module de baterie pentru utilizare la BMW iX şi BMW i4 a început acum la Centrul de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice din Dingolfing. În acelaşi timp, compania creşte şi capacitatea de producţie pentru motorul său electric de a cincea generaţie, care a fost construit la Dingolfing pentru BMW iX3 din 2020 şi va propulsa şi BMW iX şi BMW i4. „Ne aşteptăm ca cel puţin 50% din automobilele pe care le livrăm clienţilor noştri din întreaga lume să fie electrificate până în 2030. Pentru a realiza acest lucru, ne bazăm pe competenţa noastră internă vastă în transmisii: creştem capacitatea la locaţiile existente de producţie a transmisiilor – ca aici la Dingolfing – şi dezvoltăm capacităţile la altele – ca de curând la Regensburg şi Leipzig”, a explicat Dr. Michael Nikolaides, vicepreşedinte executiv BMW Group pentru producţia de motoare şi sisteme de propulsie electrice.

 

Între 2020 şi 2022, BMW Group investeşte peste 500 de milioane de euro în extinderea capacităţii de producţie pentru sisteme de propulsie electrice doar la uzina sa din Dingolfing. Din 2022, va fabrica sisteme de propulsie electrice pentru mai mult de jumătate de milion de automobile electrificate. În perioada 2020-2022, BMW Group va investi în total aproximativ 790 de milioane de euro în extinderea capacităţii pentru componente de sisteme de propulsie electrice la locaţiile sale Dingolfing, Leipzig, Regensburg şi Steyr.

Producţia standard a BMW iX va începe în curând la fabrica BMW Group din Dingolfing, urmată din toamnă de producţia BMW i4 la fabrica din München. Sistemele de propulsie foarte integrate şi bateriile de înaltă tensiune pentru aceste automobile vor fi fabricate la Centrul de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice din Dingolfing. BMW Group a început deja să producă componente pentru baterii la uzinele din Regensburg şi Leipzig în aprilie şi respectiv mai 2021. În conformitate cu cererea tot mai mare de sisteme de propulsie electrice, uzinele BMW Group din Landshut şi Steyr îşi intensifică şi ele producţia de carcase pentru sisteme de propulsie electrice.

 

Producţia tehnologiei BMW eDrive de generaţia a cincea

Puterea şi conţinutul de energie al unităţilor de propulsie şi al bateriilor de înaltă tensiune cu tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea pot fi scalate flexibil. Aceasta înseamnă că pot fi ajustate optim pentru a se potrivi diferitelor variante de model.

Fiecare automobil foloseşte până la două sisteme de propulsie electrice integrate, care combină motorul electric, electronica de putere şi transmisia într-o singură carcasă. Bazat pe principiul de design al unui rotor sincron AC, sistemul de propulsie electric de generaţia a cincea nu necesită materiale clasificate ca metale din pământuri rare. Această soluţie tehnică specială combinele avantajele motorului sincron în ceea ce priveşte livrarea puterii, cu avantajele unui motor fără magneţi permanenţi în ceea ce priveşte controlul recuperării energiei.

Tehnologia BMW eDrive cuprinde, de asemenea, o baterie de înaltă tensiune cu tehnologie de ultimă generaţie a celulelor. BMW Group a convenit cu furnizorii săi că vor folosi doar energie regenerabilă verde pentru producţia celulelor de baterii din a cincea generaţie. Întreaga baterie de înaltă tensiune se evidenţiază cu calităţi remarcabile în ceea ce priveşte performanţa, caracteristicile de încărcare şi descărcare, durabilitatea şi siguranţa. Procesul de producţie standardizat tehnic pentru modulele de baterii a fost dezvoltat suplimentar în aşa fel încât diferite variante de module pot fi produse pe aceeaşi linie de producţie – în conformitate cu gama tot mai mare de modele de automobile electrificate şi niveluri de performanţă. Sistemele de producţie sunt extrem de flexibile şi scalabile. Modulele de baterii sunt produse din celule prismatice furnizate la locaţia respectivă de producţie BMW Group. Un sistem modular dezvoltat intern permite fabricarea bateriilor de înaltă tensiune specifice modelului din aceste module într-un aranjament flexibil.

Compania are o competenţă şi o experienţă remarcabile, atât în domeniul tehnologiei celulelor de baterii, cât şi în producţia de baterii de înaltă tensiune specifice modelului. BMW Group efectuează cercetări de bază în domeniul chimiei celulelor şi al proiectării celulelor la propriul Centru de Competenţă pentru Celule de Baterii. BMW Group produce prototipuri de celule pentru baterii. Acestea sunt utilizate în teste pentru a valida maturitatea de dezvoltare a celulelor de baterii şi pentru a demonstra eficacitatea proceselor de producţie. În plus, producţia de prototipuri pe celulele de baterii contribuie la identificarea potenţialelor de proces, precum şi la optimizarea proceselor de producţie. În acest fel, BMW Group dobândeşte o înţelegere aprofundată a întregului lanţ de valori al celulelor de baterii şi a avantajelor competitive decisive pe care le oferă proprietăţile sale chimice şi tehnice. Acest lucru permite ca celulele de baterii să fie fabricate în conformitate cu specificaţiile precise pentru fiecare tip de model în parte.

Centrul de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice

După extinderea vastă, Centrul de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice oferă acum o suprafaţă utilă de 125.000 mp. Aici este locul unde compania fabrică motoare electrice şi componentele necesare pentru acestea, precum şi baterii de înaltă tensiune şi module de baterii. Un strat de vopsea este, de asemenea, aplicat pe celulele de baterii în această locaţie. Acoperirea creşte robusteţea mecanică şi conductivitatea termică, îmbunătăţind astfel izolaţia şi răcirea celulelor de baterii de capacitate şi putere crescută din a cincea generaţie.

 

Uzina din Dingolfing fabrică baterii standard de înaltă tensiune şi module de baterie încă din 2013, când primul automobil complet electric al BMW Group, BMW i3, a intrat în producţie. Primele linii de producţie pentru motoare electrice şi baterii de înaltă tensiune pentru modele plug-in hybrid au intrat în funcţiune acolo în 2014. De atunci, Centrul de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice a crescut constant. Din 2019, fabrica produce şi baterii de înaltă tensiune pentru modelul electric MINI Cooper SE, iar din 2020 şi sistemul de propulsie electric de generaţia a cincea utilizat în premieră la BMW iX3. Producţia bateriilor de înaltă tensiune şi mai puternice pentru BMW iX şi BMW i4 începe acum. Şi sistemele de propulsie electrice pentru modele viitoare pot fi produse pe liniile de producţie flexibile.

Calificare pentru locuri de muncă durabile pe termen lung

Cu BMW Group care urmăreşte în mod sistematic progresul în mobilitate electrică, cerinţele privind angajaţii şi domeniile de responsabilitate evoluează în mod constant. „Ne dezvoltăm angajaţii pentru producţia de sisteme de propulsie electrice aproape exclusiv prin restructurarea personalului. Modelăm activ procesul de transformare şi valorificăm abilităţile angajaţilor noştri, astfel încât să putem dezvolta locuri de muncă durabile pe termen lung”, explică Nikolaides.

 

Centrul de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice din Dingolfing are în prezent aproape 1.400 de angajaţi. Până la sfârşitul anului 2021, aproximativ 1.900 de angajaţi sunt aşteptaţi să lucreze la Dingolfing în producţia de sisteme de propulsie electrice.

Angajaţii din producţie primesc o formare suplimentară la centrul de învăţare intern, care foloseşte metode inovatoare de formare profesională şi educaţie suplimentară pentru a oferi angajaţilor o pregătire intensivă pentru noile lor sarcini. Cunoştinţele şi abilităţile angajaţilor sunt extinse în mod specific pentru a include noi tehnologii de mobilitate electrică, cu un concept de instruire care este actualizat constant. Sesiunile de instruire se desfăşoară în sala de clasă, la staţiile de lucru şi direct pe liniile de producţie. Aici, metodele digitale şi augmented reality joacă un rol mai mare ca niciodată. Datorită acestor metode, cursurile de instruire au putut să continue în condiţii de siguranţă şi în timpul pandemiei de coronavirus, în conformitate cu măsurile de sănătate şi siguranţă. „Centrul de învăţare adoptă o abordare holistică care susţine angajaţii pe parcursul dezvoltării lor profesionale şi a educaţiei ulterioare, încă din prima zi de producţie”, declară Dr. Sven Jochmann, director pentru producţia sistemelor de propulsie electrice la Dingolfing, Landshut, Regensburg şi Leipzig. „Pe lângă formatori şi directori, noii colegi sunt susţinuţi şi de mentori instruiţi, care îi ajută să îşi găsească rapid drumul în jurul noului lor mediu de lucru”, adaugă Jochmann.

 

Transformarea locaţiei din Dingolfing

Dingolfing este un prim exemplu al transformării cu succes a uzinelor BMW Group către mobilitate electrică şi digitalizare. Producţia de sisteme de propulsie electrice, incluzând motoare electrice şi baterii de înaltă tensiune, se află într-o clădire existentă de aproximativ 50 de ani în locul respectiv. Infrastructura a fost adaptată noilor cerinţe şi extinsă în consecinţă. Un restaurant modern pentru personal are o capacitate de 300 de locuri şi există, de asemenea, o nouă zonă de parcare cu spaţiu pentru 800 de automobile. Măsurile structurale sunt completate cu 25.000 de metri pătraţi ce cuprind hala de logistică, noi spaţii de birouri şi camere de socializare aproape de zona de producţie, precum şi o poartă suplimentară în sud pentru fluxuri logistice îmbunătăţite.

 

În ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă, BMW Group adoptă o abordare holistică a reducerii emisiilor de CO2 şi a minimizării consumului de resurse care acoperă întregul lanţ de valori, inclusiv producţia internă, lanţul de aprovizionare şi faza de utilizare. La Dingolfing, la fel ca în toate locaţiile BMW Group, producţia foloseşte doar energie verde. În plus, toate locaţiile BMW Group au fost neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon din acest an, prin compensări şi certificate corespunzătoare. De asemenea, compania foloseşte multe alte pârghii: de la tehnologia construcţiilor la instalaţii eficiente din punct de vedere energetic şi la utilizarea sporită a energiilor regenerabile. Din toamnă, la Centrul de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice, camioanele electrice vor fi utilizate pentru transportul de mărfuri în cadrul companiei.

 

2030: cel puţin 50% din vânzările globale ale BMW Group vor fi complet electrice

BMW Group îşi continuă creşterea masivă a mobilităţii electrice: compania va oferi cinci modele complet electrice până la sfârşitul acestui an: BMW i3, MINI Cooper SE şi BMW iX3, precum şi cele două avanposturi de tehnologie, BMW iX şi BMW i4.

 

De acum până în 2025, BMW Group îşi va creşte vânzările de modele complet electrice cu o medie de peste 50% pe an – de peste 10 ori numărul de unităţi vândute în 2020. Pe baza previziunilor sale actuale de piaţă, compania se aşteaptă ş şi ca cel puţin 50% din vânzările sale globale să provină de la automobile complet electrice în 2030. În total, în următorii cel puţin 10 ani, BMW Group va lansa aproximativ 10 milioane de automobile complet electrice pe drumuri.

 

Reţea globală de producţie a sistemelor de propulsie electrice cu accent în Germania

Bateriile de înaltă tensiune şi componentele bateriei necesare pentru toate automobilele electrificate BMW şi MINI provin de la fabricile de baterii ale companiei din Dingolfing, Leipzig şi Regensburg (Germania), precum şi din Spartanburg (SUA) şi Shenyang (China). De asemenea, BMW Group a localizat producţia de baterii de înaltă tensiune în Thailanda, la uzina sa de la Rayong, şi lucrează în acest sens cu Dräxlmaier Group. München găzduieşte fabrica-pilot pentru sisteme de propulsie electrice şi Centrul de Competenţă pentru Celule de Baterii, unde BMW Group efectuează o analiză completă a proceselor de creare a valorii bateriei şi avansează tehnologia pentru procesele sale de producţie.

 

Compania produce motoare electrice la Centrul de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice din Dingolfing şi la uzina BMW Group din Landshut. Fabrica BMW Group din Steyr construieşte carcasa pentru sistemul de propulsie electric foarte integrat de generaţia a cincea.

 

Reţeaua de producţie BMW Group

Flexibilă şi foarte eficientă, reţeaua de producţie a BMW Group poate reacţiona rapid la pieţele în schimbările pieţelor şi fluctuaţiile vânzărilor în regiuni. Competenţa în producţie reprezintă o contribuţie principală la rentabilitatea BMW Group.

 

Reţeaua de producţie a BMW Group utilizează o gamă de tehnologii digitale inovatoare şi Industry 4.0 (IoT), inclusiv realitate virtuală, inteligenţă artificială şi aplicaţii de imprimare 3D. Procesele şi structurile standardizate din sistemul de producţie asigură calitate premium constantă şi permit un grad ridicat de personalizare.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account