Noi randări cu viitorul BMW Seria 5
Viitorul BMW Seria 5 își va face apariția, probabil, concomitent cu aniversarea a 100 de ani BMW, la începutul anului 2016. Având numele de cod G30, cea de-a șasea generație a sedanului bavarez va veni cu schimbări minore la nivel de design, dar pe sub caroserie vom avea de-a face cu o mașină nouă.
BMW Seria 5 va fi construit pe baza noii platforme “35up”, acum denumită CLAR, platformă ce va debuta în această toamnă, odată cu lansarea viitorului BMW Seria 7, la Salonul Auto de la Frankfurt. Mulțumită “adaosului” de fibră de carbon și a aluminiului, viitorul BMW Seria 5 va fi cu aproximativ 100 de kilograme mai ușor decât generația actuală.
Sursele spun că aspectul caroseriei nu va fi suferi schimbări majore, dar va fi conform noului limbaj de design BMW. Și anume va avea faruri mai alungite și un aspect general mai agresiv datorită grilei și fantelor de aer mai mari. Ba chiar e posibil să împrumute câteva linii de la BMW Seria 6, păstrând în același timp mai multe detalii prezente și pe actualul BMW Seria 5.
Motorizările vor suferi un upgrade. Se zvonește o posibilă echipare cu motorul în trei cilindri de 1,5 litri, prezentat deja pe BMW Seria 2 Active Tourer și Gran Tourer. Totuși, e foarte puțin probabil să se întâmple una ca asta. În schimb, știm cu siguranță că BMW lucrează la o versiune de tip plug-in hybrid pentru viitorul BMW Seria 5, bazată pe proaspăt lansatul plug-in hybrid BMW X5 xDrive40e. În cazul SAV-ului, puterea combinată este de 313 cai-putere și 450 Nm, mulțumită unui motor pe benzină de 2,0 litri, supraalimentatat, în sprijinul căruia vine o baterie litiu-ion, cu o capacitate de 9 kWh. Cel mai probabil, și viitorul BMW Seria 5 se va bucura de același tratament, fapt ce-l va face nu doar foarte economic, ci și foarte rapid. Dacă ne gândim că X5-ul plug-in hyrbid accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde, nu e greu să ne imaginam că viitorul BMW Seria 5 va accelera de până la sută în proximitatea a 6,0 secunde și că va avea un consum mediu de sub 3,0 l/100 km.
Toate detaliile sunt în stadiul de presupuneri și zvonuri. BMW ține bine de informațiile oficiale. Le-a încuiat într-un seif și le păstrează pentru mai târziu.
Sursă foto: TopSpeed