Racing League Romania BMW GT Challenge: Motul eSports anunță culoarea printr-o prestație de top la Suzuka

Cristian Berindea și Andrei Bechir au conlucrat pentru o victorie matură în prima cursă de anduranță a noii ere din Racing League Romania, pe platforma Assetto Corsa Competizione. La finele a două ore în care s-a parcurs distanța unui Grand Prix, Aqirys Racing și Willi Motorsport au completat podiumul în nocturnă.

Tranziția către un nou mediu de simulare a facilitat găzduirea unui număr record de concurenți într-o etapă a RLR, BMW GT Challenge începând cu 68 de piloți dornici să-și măsoare forțele într-o cursă mai lungă ca oricând. Echipaje echilibrate din punct de vedere valoric s-au format în presezon și au cooperat pentru găsirea setărilor optime ale modelului BMW M4 GT4, iar sesiunea de calificări deja a rezervat o surpriză.

Favoriți a priori în acest debut de sezon erau perechile Motul eSports (Cristian Berindea – Andrei Bechir) și Aqirys Racing (Alex Cascatău – Victor Nicolae), ambele echipaje având titulari ce se regăsesc în Top 5 în RLR Hall of Fame din perspectiva numărului de victorii. Totuși, nici Berindea și nici Nicolae nu au găsit turul perfect în cele 10 minute de calificări, iar Dragoș Simion (Willi Motorsport) le-a suflat pole position-ul.

Dezbaterea de acum 30 de ani dintre Senna și Prost legată de poziționarea pole-ului pe traseul de la Suzuka s-a dovedit la fel de actuală în plan virtual, căci Berindea a executat impecabil procedura de start lansat și a efectuat depășirea crucială pentru șefia cursei încă de pe primii metri. Ulterior, acesta a evadat, construind un avans semnificativ pe baza a trei argumente: ritmul superior, lupta directă dintre Simion și Nicolae ce i-a încetinit pe ambii și, în fine, uzura pronunțată a anvelopelor acestuia din urmă. În urma primilor trei s-au încins spiritele într-un grup de cinci (Cîmpean, Rusu, Ola, Mihai, Tănăsescu), cu atingeri ce au ajuns în atenția comisarilor.

La jumătatea cursei s-au realizat schimburile obligatorii de piloți, prilej de optimism pentru echipajul Aqirys Racing care a avut strategia optimă pentru a urca pe locul secund. Mai mult, Alex Cascatău a redus diferența față de lider de la 15 secunde la doar 6, lăsându-l în urmă pe Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) să se lupte cu problemele hardware și să contenească ofensiva lui Cezar Toader (Textar eSports). Bechir și-a intrat în ritm după câteva bucle și a pus distanță în trafic față de Cascatău, asigurându-și un final liniștit de cursă în care, fără a forța, a ajuns să prindă din urmă cu un tur toți adversarii până la poziția a noua.

Motul eSports a recidivat astfel după ratarea obiectivelor din sezonul precedent, asumându-și un statut de echipaj favorit pentru titlu, urmăritorii fiind deciși să riposteze începând cu etapa următoare, ce va avea loc peste două săptămâni, pe Nurburgring. În urma perechii Aqirys se profilează o luptă strânsă pentru poziția a treia în cursele ce vor urma, cu Willi Motorsport, Textar eSports și Racelogic. Marian Andrei s-a impus în clasamentul debutanților, Alex Cascatău în cel rezervat licențiaților, iar Horia Platona, Alex Mirea și Matei Mihăescu sunt alți piloți de circuit ce au încheiat etapa japoneză în Top 10, implicit în zona punctelor.

Clasamente

General

  1. Motul eSports (Berindea-Bechir) 25p
  2. Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 18p
  3. Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 16p
  4. Textar eSports (Rusu-Toader) 12p
  5. Racelogic (Mihai-Andrei) 10p

Debutanți

  1. Marian Andrei (Racelogic) 25p
  2. Maximilian Junger (CRG Racing Romania) 18p
  3. Paul Greavu (MV Racing) 15p

Licențiați

  1. Alex Cascatău (Aqirys Racing) 25p
  2. Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 18p
  3. Alex Mirea și Horia Platona (RWD Racing Team) 15p

Despre BMW M4 GT4

Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).

Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021

Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.

Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: .

Calendar

 Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore.

 

  1. Suzuka (2h) – 10 ianuarie
  2. Nurburgring (1h) – 24 ianuarie
  3. Bathurst (2h) – 7 februarie
  4. Laguna Seca (1h) – 21 februarie
  5. Kyalami (2h) – 7 martie
  6. Paul Ricard (1h) – 21 martie
  7. Zandvoort (2h) – 5 aprilie
  8. Monza (1h) – 19 aprilie
  9. Spa-Francorchamps (2h) – 3 mai
  10. Barcelona (4h) – 17 mai

 

West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.

 

Parteneri: BMW România, Smart Driving, Aqirys, Motul, Textar, MotorPark România, Playseat, Racing Sim, Thrustmaster.

Parteneri media: Telekom Sport, Adevărul Auto, Newsweek, 100% Sport, DesignMe, The Car Guys, eGames Report.

 

Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.

Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania

 

Comunicat remis de agenția West Competition Racing Promotion

Alexandru Șiclovan

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account