BMW ALPINA B5 facelift: 621 de cai au primit elixirul tinereții

ALPINA a preluat tratamentul de rejuvenare primit de BMW Seria 5 și a a adus un plus de cai putere, pentru a face și mai grea decizia celor care își doresc un M5. De altfel, M5-ul actualizat va debuta tot în iunie, așa că noile BMW ALPINA B5 profită acum de toată atenția tropăind din 621 CP.

ALPINA extrage din propulsorul V8 de 4,4 litri o putere maximă de 621 CP între 5.500 și 6.500 rpm și un cuplu de 800 între 2.000 și 5.000 rpm. Cu alte cuvinte, cuplul a rămas la același nivel, dar puterea a crescut cu 13 cai față de modelele B5 dinainte de facelift.

Motorul de 4.395 cmc beneficiază de două turbine twin-scroll, astfel că are suflu cât să gonească până la o viteză de 330 km/h (322 km/h în cazul versiunii de caroserie Touring). Sedanul tâșnească de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde și înregistrează un demaraj 0-200 km/h în 11,3 secunde. BMW ALPINA B5 în versiune Touring este cronometrat pentru aceleași sprinturi în 3,6, respective 11,9 secunde.

Desigur, odată întărâtate, noile modele BMW ALPINA B5 promit să îți dea fiori și cu sunetul produs de evacuarea ALPINA, făcută din oțel inoxidabil și prevăzută cu supape active.

Performanțele reușite de BMW ALPINA B5 sunt posibile și mulțumită transmisiei ALPINA SWITCH-TRONIC cu 8 trepte. Aceasta are butoane montate pe spatele volanului, pentru schimbarea treptelor de viteză în regim manual. Opțional, în loc de butoane se pot alege clapete din aluminiu cu finisare în negru mat. În modul de rulare SPORT +, transmisia nu urcă automat în treapta de viteză superioară când se atinge limita de turație. Astfel, șoferul are plăcerea de a dicta regimul de schimbare a vitezelor. Totodată, ALPINA a lucrat împreună cu producătorul transmisiei ZF pentru a o optimiza, astfel încât să facă față cuplului crescut. ALPINA mai subliniază că transmisia 8HP76 este capabilă să schimbe treptele în zecimi de secundă.

Reacțiile rapide și versatilitatea definesc și sistemul de tracțiune integrală. Mai exact, sistemul BMW xDrive are reglaje specifice ALPINA, care dau prioritate livrării cuplului în deosebi spre roțile punții posterioare, pentru accentuarea comportamentului sportiv. Sistemul de tracțiune integrală complet variabil, dozează constant cuplul între cele două punți motoare. Opțional este oferit un diferențial cu alunecare limitată, ale cărui componente sunt produse după specificațiile cerute în motorsport.

Controlul hergheliei de cai putere este la nivel înalt și mulțumită sistemului de frânare. Modelele BMW ALPINA B5 sunt echipate standard cu discuri de 395 mm și etriere cu 4 pistonașe la puntea din față, iar la puntea spate dispun de discuri cu diametru de 398 mm. Pentru și mai mult feedback și o rezistență mai mare la temperaturi intense, se pot alege frânele opționale. Acestea sunt prevăzute cu discuri perforate, făcute din materiale compozite și oferite împreună cu plăcuțe de frână speciale.

Desigur, ALPINA a urmărit îmbunătățirea agiltății și comportamentului dinamic, intervenind și la nivelul suspensiilor și sistemului de direcție.

Suspensiile ALPINA Sport promit o plajă amplă de reglaje, care favorizează confortul sau fermitatea sportivă, în funcție de preferințele de moment ale șoferului. Acest lucru se datorează amortizoarelor ajustabile electronic. Iar arcurile sunt mai scunde și mai ferme, ceea ce coboară centrul de greutate și optimizează răspunsul sistemului de direcție. De asemenea, barele anti-ruliu active iau în considerare reglajele suspensiei ALPINA Sport, dimensiunile de 20 de inch ale jantelor ALPINA și specificațiile anvelopelor.

Nu în cele din urmă, BMW ALPINA B5 are sistem de direcție integrală, ceea ce înseamnă că roțile spate virează cu 2,3 grade. Manevrabilitatea precisă și promptă oferită de sistemul de direcție cu demultiplicare variabilă se datorează și faptului că ALPINA a redus cu 1 grad unghiul de cădere negativ al roților față.

Noile modele BMW ALPINA B5 figurează deja în configuratorul online din site-ul alpina-configurator.com și sunt listate cu prețuri ce pornesc de la 117.700 de euro pentru Sedan și 120.700 de euro pentru Touring.

Sursa pozelor și informațiilor: alpina-automobiles.com

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account