Noul BMW Seria 5 primește cinci stele EuroNCAP
Noul BMW Seria 5 a intrat pe mâine EuroNCAP și a primit maximul de cinci stele. Cu toate astea se pare că nu totul este perfect, iar punctajele procentuale ating punctele sensibile.
În cazul protecției pasagerilor adulți, noul BMW Seria 5 obține un procentaj de 91%, fapt care îl situează sub procentul obținut atât de Mercedes-Benz Clasa E și de Volvo S90. Aceastea din urmă au obținut un procentaj de 95% în cazul protecției pasagerilor adulți. Datele obținute în urma testelor au indicat o bună protecție la nivelul genunchilor și la nivelul femurului, atât pentru șofer, cât și pentru pasager. Totuși, în cazul șoferului, airbag-ul pentru genunchi se deschide incorect conform celor de la EuroNCAP, iar acest lucru a dus la penalizarea punctajului obținut pentru această zonă a corpului în ambele teste de impact frontal. Mai mult, în cazul unuia dintre teste, airbag-ul pentru genunchi nu s-a deschis suficient de repede pentru a se poziționa între genunchii șoferului și bord și, cu toate că datele recuperate au arătat o protecție bună, mașina a fost penalizată. Cei de la BMW au declarat că deschiderea airbag-ului în cadrul testelor EuroNCAP este una anormală și că această problemă nu a fost detectată în cadrul testelor efectuate de producător. În cazul unui impact lateral cu o barieră, noul BMW Seria 5 a obținut punctaj maxim. În cazul unui impact lateral cu un stâlp, protecția pasagerilor este bună, la fel ca în cazul unui impact din spate. Mai mult, sistemul de frânare automată la obținut din nou punctajul maxim.
În cazul protecției copiilor, noul BMW Seria 5 a obținut un punctaj de 85%, fiind depășit de Mercedes-Benz Clasa E cu un punctaj de 90%. Volvo S90 însă a obținut doar 80% în acest caz. Conform celor de la EuroNCAP, în cazul unui impact frontal protecția oferită copiilor este bună, o excepție apărând în cazul manechiului de „șase ani” unde se detectează o decelerare foarte mare în zone pieptului.
În cazul protecției pietonilor, noul BMW Seria 5 obține 81%, depășind Clasa E (77%) și Volvo S90 (76%). Cu adevărat impresionant este faptul că la o viteză de 45 km/h, sistemele active ale noului Seria 5 au reușit să evite accidentele în toate cele patru scenarii testate de EuroNCAP. Astfel, în cazul unui potențial impact cu un adult care traversează în alergare la depăratare, mașina a oprit în timp util de la o viteză de 45 km/h, iar impactul a fost minimizat în cazul vitezei de 60 km/h. Exact același lucru s-a întâmplat și în cazul unui impact cu un adult care traversează „din scurt”. În cazul unui copil care aleargă să traverseze din spatele unor mașini parcate, impactul a fost evitat în cazul unui viteze de 35 km/h și minimizat în cazul vitezei de 50 km/h. În plus, capota activă a contribuit la punctajul obținut.
În cazul sistemelor de siguranță, noul BMW Seria 5 a obținut un procentaj de 59%, fiind depășit atât de Mercedes-Benz Clasa E (62%), cât și de Volvo S90 (93%). Totuși, sistemul de frânare autonomă funcționează ireproșabil, reușid să evite marea majoritate a impactelor, inclusiv la viteze mai mari de deplasare. De asemenea, indicator și avertizor pentru purtarea centurilor de siguranță echipează fiecare dintre cele cinci locuri ale mașinii.
În concluzie, noul BMW Seria 5 știe să te protejeze atunci când cazul și, foarte important, știe să-i protejeze și pe cei din jurul tău. Modelul testat de cei de la EuroNCAP este n 520d, cântărește 1.560 de kilograme și este în echiparea standard. Accesând link-ul următor poți să urmărești clipul video din cadrul testelor EuroNCAP cu noul BMW Seria 5: bit.ly/test-euroncap-seria5
Descoperă colecția de lifestyle BMW și alege-ți accesoriul potrivit: