BMW M4 văzut prin ochii fotografilor
Fotografii nu sunt nişte oameni obişnuiţi, iar cei care au în vizor maşinile sunt printre cei mai migăloşi.Până la urmă, o fotografie cu o maşină este şi o poză de produs şi una de familie în acelaşi timp. Nu-ţi permiţi să jigneşti produsul, dar nici membrul de familie cu nişte poze urâte. Aşa că ascultă-l sau lasă-l să-şi facă treaba.
BMW M4 este o maşină care poate satisface chiar şi cei mai pretenţioşi fotografi. Are suficiente detalii pentru obiectivele fixe de 85 mm sau de 135 mm şi arată foarte bine în mai multe tipuri de peisaje pentru obiectivele wide. În plus, BMW M4 are o mulţime de culori cu care un fotograf se poate juca alegând fundaluri sau lumini diferite.
Chiar şi atunci când lumina nu este cea mai bună, BMW M4 reuşeşte să picteze nişte forme spectaculoase în întuneric cu ajutorul stopurilor şi a farurilor. Arată bine şi în cadrele de acţiune şi în cele statice, astfel încât poţi realiza o galerie stufoasă şi un portofoliu reuşit printr-o singură şedinţă foto bine aleasă.
Cei de la f80bimmerpost au deschis un topic în care au invitat utilizatorii să-şi posteze pozele preferate cu maşinile lor şi s-au umplut cam 100 de pagini într-un timp relativ scurt. Mulţi dintre ei au trimis poze făcute cu telefonul prin parcări, prin călătorii sau pe unde i-a apucat talentul, dar au intrat pe fir şi mulţi fotografi, amatori şi profesionişti, care s-au străduit să facă o treabă cât mai bună pentru clienţii lor. Unii au ales să lucreze cu lumina naturală şi setările aparatului alţii au ales varianta elaborată a Photoshop-ului, dar rezultatele sunt fericite în ambele cazuri. Noi am adăugat aici şi câteva poze cu BMW M4 făcute de fotograful nostru, Dragoş Savu, dar şi unele care aparţin lui Ciprian Mihai şi a celor de la Z-Performance România.
Înainte de a-ţi cumpăra maşina te hrăneşti cu pozele, care nu fac decât să-ţi alimenteze nerăbdarea. În aşteptarea iubitei tale maşini navighezi prin toate galeriile foto care-ţi ies în cale. Unele chiar te ajută să descoperi combinaţia de culori şi jante ideală sau detalii ascunse pe care abia aştepţi să le priveşti pe viu şi să le pipăi. Treaba asta este ca un fel de corespondeţă între doi îndrăgostiţi aflaţi la distanţă unul de celălalt, care abia aşteaptă să se cunoască în realitate. Face parte şi din campania de marketing a producătorilor de a-ţi divulga, treptat, prin poze, lucruri la care râvneşti, şi uneori pun atât de multă sare pe rană încât usturimea devine insuportabilă.
Cele mai importante lucruri pentru un fotograf care se aşteaptă la o şedinţă foto reuşită sunt locaţia şi lumina. Dacă aveţi cunoştinţe fotografi o să-i auziţi vorbind despre lumină ca despre ceva supranatural. Uneori se roagă la soare în speranţa că se va poziţiona după voia lor, alteori vorbesc cu luminile de studio şi îşi ceartă declanşatoarele de blitz. Locaţia şi culoarea maşinii sunt şi ele importane şi o să auzi mereu propuneri pentru şedinţe foto la ore la care şi raverii dorm sau în locaţii părăsite unde mişună fantome şi bacterii periculoase.
Uiţi însă de frig, de somn, de foame sau de frică atunci când vezi un prim preview pe display-ul DSLR-ului. Asta în cazul în care fotograful binevoieşte să-ţi arate ceva încă neprelucrat. Apoi sunt acei fotografi care caută perfecţiunea în pozele dinamice şi te pun să faci powerslide după powerslide până când nimeresc ei cadrul perfect, fără să ţină cont de anvelopele sau de răbdarea ta. S-ar putea să-ţi pierzi cumpătul, să-l întrebi de ce durează atât de mult să facă o poză, ceea ce ar fi o mare insultă pentru el. Odată pentru că nu cunoşti nimic din secretele unei poze bune şi îndrăzneşti să-i faci observaţii, a a doua oară pentru că este un „win-win situation” din care tu te alegi cu nişte poze bune şi el cu un portofoliu bun. De ce să strici echilbrul ăsta? Taci din gură şi mai fă un powerslide, că doar ai un BMW M4.
Totodată, trebuie să înţelegi şi limbajul mut al fotografilor atunci când faci poze dinamice. Puţini îl înţeleg, dar este esenţial în buna desfăşurare a lucrurilor. Trebuie să înveţi limbajul semnelor pentru lateral-faţă, lateral- spate, profil, faţă-faţă, spate-spate şi aşa mai departe. Nu există un manual pentru aşa ceva, va trebui să înţelegi din mers, la propriu şi la figurat.
Într-o şedinţă foto scopul suprem este poza. Trebuie să înţelegem că se fac sacrificii pentru asta din ambele părţi, iar maşina nu are nici o vină. Şi ea vrea să arate cât mai bine în poze. Dacă vreţi să vedeţi şi o serie de poze cu BMW M4 făcute de Dragoş Savu, pe Transfăgărăşan, daţi un click pe testul nostru video de mai jos.
Sursa – f80bimmerpost.com