Razboiul reclamelor: BMW vs. Audi

BMW si Audi sunt in „razboi”, NU, nu razboiul la care va ganditi, ci mai degraba un duel pe campul de lupta al marketingului. Statul California este unul dintre primele state cand este vorba de vanzari pe piata masinilor de lux.
In Santa Monica, Audi a pus un panou infatisand noul A4, mandria constructorului german, si in acelasi timp, „intepand” pe rivalul lor BMW prin folosirea unui slogan: „Este randul tau, BMW”. Nu stim detaliile din spatele acestei fraze si nu putem specula daca Audi s-a gandit la un joc de sah, dar raspunsul BMW nu s-a lasat asteptat si reprezentat de data aceasta de un dealer local.
Cu ajutorul agentiei de publicitate Juggernaut, BMW face o miscare de mare campion…in jocul de sah, prin folosirea unui singur cuvant, puternic si direct la subiect: „Checkmate” (Sah mat).
Plasate intr-o zona turistica foarte vizitata si pe celebrul bulevard Santa Monica, panourile atrag atentia imediat, mai ales datorita faptului ca au fost pozitionate pe aceeasi „linie virtuala”. Pentru a fi siguri de victorie, panoul amplasat de BMW este realizat la dimensiuni mai mari decat cel pus de Audi.
Pentru cei care lucrati in publicitate, luati notite pentru ca noi am invatat deja ceva din aceasta lectie de marketing.
