Noul Audi R8 e-tron 2.0: Electrificarea continuă

Noul Audi R8 e-tron are la bază noul Audi R8 V10, însă cele două modele sunt atât de diferite încât îți vine greu să crezi că ambele au la bază aceeași platformă, numite Audi Space Frame. În timp ce noul Audi R8 V10 se bucură de un motor de 5,2 litri și dezvoltă, în versiunea Plus, nu mai puțin de 610 CP, noul Audi R8 e-tron 2.0 este o mașină complet electrică.
Noul Audi R8 e-tron este complet electric
În ultima vreme am văzut cum „electricitatea” vine peste noi într-un ritm accelerat. De la SUV-uri de tip plug-in hybrid – BMW X5 xDrive40, Audi Q7 e -tron, Mercedes-Benz GLE 500 4MATIC e sau Volvo XC90 T8 Twin Engine – până la modele de top, așa cum sunt BMW i8 și noul Audi R8 e-tron. Totuși, dintre toate, Audi R8 e-tron este singurul model care nu folosește decât electricitatea pentru a se deplasa. Iar partea cea mai bună este că se deplasează repede. Foarte repede. Noul Audi R8 V10 Plus, cu tot cu cei 610 CP și 560 Nm și 5,2 litri de motor V10, accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde și are o viteză maximă de 330 km/h. Consumul mediu pentru Audi R8 V10 Plus este de 12,4 l/100 km, dar cu toții suntem convinși că cel real este în jurul a 20 l/100 km. De cealaltă parte, sora electrică, Audi R8 e-tron, se bazează pe o nouă baterie litiu-ion, ce are o capacitate de 92 kWh. Chiar și așa, Audi R8 e-tron accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde și are o viteză maximă de 250 km/h.
Autonomie dublă pentru noul Audi R8 e-tron
Noul Audi R8 e-tron vine nu vine doar cu o baterie de capacitate dublă față de cea a generației precedente, ci aduce și o putere dublă, și un autonomie dublă. Conform Audi, noul R8 e-tron dezvoltă în total 340 kW, adică vreo 462 de cai-putere și un moment motor de 920 Nm! Așa că nu e de mirare că sprintul 0-100 km/h durează doar 3,9 secunde. Impresionantă este și autonomia de 450 de kilometri pe care noul Audi R8 e-tron o promite, precum și cele două ore pe care le necesită pentru o încărcare completă a bateriei.
Cum va funcționa în viața reală noul Audi R8 e-tron nu știm și nici nu cred că vom afla prea curând. Important este însă faptul că producătorii de top depun eforturi din ce în ce mai intense pentru a ne prezenta modele eco. Ce ne bucură de fapt este faptul că aceste modele „eco” se află sub caroseriile unor mașini sport. Iar asta înseamnă că mașinile sport ale viitorului o să fie din ce în ce mai rapide și mai plăcute.
