BMW a dezvoltat un sistem de asistenta la rularea pe drumuri ingustate
BMW a anuntat in cadrul declaratiei de presa publicate cu ocaza aniversarii a 25 ani a companiei BMW Forschung und Technik GmbH lansarea unui sistem de asistenta la rularea pe portiuni ingustate de drum. E vorba de un sistem inovativ care ajuta soferii la rularea pe benzi ingustate, de exemplu langa portiunile de sosea in constructie sau unde se efectueaza lucrari.
Sistemul permite soferilor sa evalueze dinainte un drum ingustat si sa mentina banda corespunzatoare, asigurandu-se ca exista spatiu suficient in ambele parti laterale.
Sistemul de asistenta foloseste un scanner cu laser, ce masoara zona din fata vehiculului, iar senzorii ultrasonici estimeaza spatiile laterale si eventuale obstacole, precum balustrade laterale si alte vehicule. Informatiile colectate sunt combinate pentru a oferi imaginea de ansamblu, care este apoi transmisa soferului. Acest fapt permite soferului sa evalueze mai corect situatia drumului inainte de intrarea in zona ingustata, precum si sa mentina traiectoria in timp ce se deplaseaza prin zona ingustata.
In traficul de zi cu zi, sistemul poate fi utilizat la rularea pe drumuri unde se efectueaza lucrari, unde sunt alocate doua benzi paralele pentru traficul intr-o anumita directie, si unde soferii trebuie sa fie foarte atenti datorita latimii reduse a benzilor de rulare. In aceste conditii devin dificile manevrele de depasire, iar sistemul de asistenta ajuta soferul sa evalueze daca este posibila de exemplu depasirea unui TIR aflat pe cealalta banda. Daca nu exista spatiu suficient de efectuare a manevrei in conditii de siguranta, soferul primeste un avertisment. Daca banda insa e suficient de lata, soferul primeste instructiuni in timpul depasirii, care-i permit sa pastreze un spatiu optim pe ambele laterale. Distantele laterale sunt indicate pe Head-up Display prin simboluri circulare. In momentul cand aceasta distanta pana la masina sau pana la balustrada laterala scade sub un nivel predefinit, se transmite o pulsatie in volan. Daca soferul accepta aceasta informatie, vehiculul revine la traiectoria optima.
Cand au dezvoltat sistemul de asistenta la rularea pe drumuri ingustate, specialistii de la BMW Forschung und Technik au optimizat informatiile inregistrate cu ajutorul sistemelor cu senzori si scanner laser. A fost analizata pana la cel mai mic detaliu si modalitatea ideala de a comunica instructiunile catre sofer. Teste complexe de uzabilitate efectuate cu ajutorul unui simulator au indicat ca cea mai eficienta metoda de asistenta pentru sofer in executarea manevrelor ar fi o combinatie de semnale optice si o scurta pulsatie in volan.
Pentru a afla mai multe informatii, puteti descarca documentul PDF.