BMW Festival Moldova 2016 – Bini di tăt
Am fost la BMW Festival Moldova ca la nunta unor prieteni foarte buni. Ne-am aranjat mașinile pentru paradă, ne-am odihnit ficatul pentru șaradă și am pus deoparte niște gânduri bune și un plic pentru sărbătoriți.
Chiar dacă drumul lung până acolo, lipsa indicatoarelor și nepăsarea vameșilor ne-a dat niște bătăi de cap, cu cât ne apropiam mai mult de destinație, cu atât creștea dopamina în creierii noștri și pofta de a fura mireasa, chiar dacă băieții cu BBS RS-uri și M-Technik-uri au descoperit pe pielea lor că fondurile europene nu au ajuns până aici și că trebuie să-și impună o nouă limită maximă de viteză – 10 pe oră.
Este al șaselea BMW Festival Moldova, eveniment care a revenit după o pauză de trei ani. Dar ce revenire a fost…Organizatorii de la BMW Club Moldova au avut toată susținerea la care puteau spera, inclusiv pe cea din partea BMW Moldova care a aniversat cu această ocazie 20 de ani activitate.
Pe lângă asta, s-au implicat parteneri cu nume mari precum Orange, Corona, Lukoil, Reiffeisen, Grawe sau Julius Meinl. Asta le-a permis organizatorilor să ofere acces liber și o atmosferă de festival în toată regula, locația aleasă fiind un aerodrom de lângă Chișinău unde puteai să organizezi și un Woodstock moldovenesc.
Oamenii au venit în valuri, însoțiți de căldură, până când s-au strâns vreo 8.000. Oameni de toate felurile – de la bebeluși cu biberonul în colțul gurii până la bătrâni cu vodka în colțul gurii. Bogați, săraci, îmbrăcați la patru ace, dezbrăcați la bustul gol, cu tocuri, fără tocuri, cu fițe și fără fițe.
Oameni care după ce admirau cele 300 de mașini de expoziție și cele 400 ale vizitatorilor de acolo, puteau să asiste la un spectacol de cascadorii pe două sau pe patru roți, la un concert, un concurs de pit stop, o moldoveancă…
Mulți de acolo au venit pentru mașinile altora și pentru plăcerea de a le conduce pe ale lor până acolo, dar vă asigur că unii au venit și pentru moldovence. Și fetele au fost prezente într-un număr cel puțin egal cu al băieților. Mămici, iubite, soții, partenere, prietene, nu au putut rezista tentației târgului de băieți cu BMW-uri.
Și pentru că fondurile europene și corectitudinea politică nu au ajuns pân aici, nici fițele nu sunt atât de umflate. Adică, mai vedeai o moldoveancă care-și făcea un selfie la două minute și alta care încerca să meargă pe tocuri de 20 de cm pe un câmp cu mușuroaie de cârtițe, dar nu au ajuns până acolo încât să poarte cuiburi de gâini în cap și să-i facă pe alții proști pentru că nu înțeleg moda.
Unde-s femei, sunt și mașini, asta e regula, iar BMW-urile și femeile moldovenilor sunt și ele la fel ca ale noastre – unele mai îngrijite, altele mai puțin. Am remarcat însă multe mașini lucrate cu dragoste și înțelepciune, care puteau oricând să concureze cu proiecte din țări unde condițiile și avantajele pentru un pasionat sunt mult mai bune.
Oamenii ăștia depun mult mai mult efort pentru a recondiționa o mașină și a o întreține, iar cei care aleg calea tuning-ului sunt ca niște ulii în colivie datorită drumurilor. Dacă în România abia mai zărești un E34, în Moldova e o mașină la fel de comună ca Passat-urile la noi. Ăsta-i un semn că nu ai neapărat nevoie de un drum bun dacă ești într-un BMW bun.
Am văzut și multe E23-uri, E12, câteva E21 și, bineînțeles, mulți urși, multe pisici și multe E46. Gusturile nu diferă foarte mult. Și aici E60-ul este BMW-ul diesel de 6.000 de euro preferat, X6-le alb este mașina sport a patronului de la păcănele, iar șeptarul nou mașina fiului primarului, dar diferența este că oamenii ăștia vorbesc între ei chiar dacă îi separă meseria, rasa, religia, vârsta, sexul, clasa socială, culoarea politică, etc.
Vorbesc, mai beau ceva, vorbesc mai răstit, se iau la bătaie, iar mai beau ceva și după aia își vorbesc iarăși. Nu conta că ăla are ultimul M6 Gran Coupe și tu ai un E12, BMW-ul e BMW și dușca e dușcă.
Am rămas plăcut surprinși să vădem că BMW Moldova nu au avut niciun fel de problemă în a se asocia și cu oameni care nu au bani să cumpere un BMW nou de la ei, dar dedicați să-și întrețină second hand-ul în cea mai bună condiție, chiar dacă nu au cele mai bune condiții. Nu i-a interesat că unii dintre ei nu-și fac reviziile la servis autorizat și că preferă să caute piese pe e-bay decât să stea de vorbă cu un consilier în vânzări. Important a fost să-și arate respectul pentru client, să-și expună serviciile cum trebuie și să stârnească pofta pentru marcă a micuților de acolo care speră la un viitor mai bun și mai prosper.
Asta înseamnă că nu au avut interese ascunse și că a contat pasiunea pentru marcă mai mult decât profitul. Au făcut efortul de a aduce acolo, printre „vechituri”, mașini precum BMW M6 Moto-GP Safetycar, M3 și M4 cu pachetul Competition, X6 M sau noul M2. Și e plăcut să vezi asta. Că nu există viitor fără un trecut și progres fără un congres.
Evenimentul a durat o singură zi, a fost concentrat, dar foarte bine executat, astfel încât să nu ai timp să te plictisești ori să-ți dorești să fi fost în altă parte în acea zi. Seara s-a lăsat cu muzică live și festivități de premiere. Băieții noștri de la Madness Crew au fost onorați cu două premii, unul în categoria Styling și altul în categoria LowRider. Best of the Show a fost un BMW 750i E32, restaurat cu mult efort și cheltuială.
Seara am tras o horă cu moldovenii și cu ucrainenii, am băut cea mai Standard vodkă și am făcut bombe în piscină. A fost bini di tăt și încă mai este!Pentru că dacă n-ar fi…nu v-am povesti.
Mai jos aveți o galerie foto extinsă cu ce am văzut acolo și un video cu niște highlight-uri.