BMW i8 disponibil oficial și în România

BMW i8 poate fi comandat oficial și în România prin dealerii Automobile Bavaria și APAN Motors Iași, iar prețul pentru vectorul de imagine al bavarezilor pornește de la 138.384 de euro, cu TVA inclus. Pentru acești bani, primești o mașina cu un design venit din viitor, dar și cu ceva putere hibridă sub capotă, totul pentru a avea suficente resurse pentru a nu te face de râs la o liniuță întâmplătoare la un semafor.
Primul lucru pe care trebuie să-l înțelegi când vine vorba despre BMW i8 e faptul că mașina asta nu e un supercar. Da, arată ca unul, dar nu merge atât de repede pe cât designul te face să crezi. BMW i8 este un tourer fascinant, care va atrage toate privirile-n trafic și care-ți va bucura ochii și inima de fiecare dată când o să-l privești. BMW i8 vine cu un sistem complicat de propulsie care are nu mai puțin de trei motoare: două electrice și unul pe benzină. Motorul pe benzină este un 1,5 litri, cu trei cilindri, care dezvoltă 231 de cai-putere și 320 Nm. În ajutorul lui vine un motor electric responsabil cu puntea față și un altul tot electric care funcționează ca un starter și ca un ajutor mai mic entru motorul pe benzină. În total, BMW i8 dezvoltă 362 de cai-putere, motiv pentru care accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde și are o viteză maximă de 250 km/h. În același timp, BMW i8 promite să consume doar 2,1 l/100 km și să-ți asigure o autonomie exclusiv electrică de până la 37 de kilometri și o viteză maximă de 120 km/h în modul electric.
Așa cum spunem și la început, BMW i8 este acum disponibil și în România, iar prețul de listă este 138.384 de euro, cu TVA inclus. Spre deosebire de BMW i3, BMW i8 vine însă destul de bine echipat încă din standard. Totuși, dacă mai ai niște bani de cheltuit pentru niște opționale, stai liniștit, ai de unde să alegi. De exemplu, pachetul BMW i Pure Impulse costă 5.825 euro, cu TVA și îți oferă, printre altele, jante din aliaj ușor pe 20 inch, sistem de alarmă, faruri LED, sistem Head-Up Display, dar și sistem de sunet Harman Kardon. Sistemul de navigație, scaunele reglabile electric și încâlzite sunt în echiparea standard, în timp ce farurile BMW Laserlight costă 6.565 de euro, cu TVA inclus. Și pentru că BMW i8 este o mașină de imagine, dacă aș fi în locul tău și dacă aș vrea să-mi iau această mașină, aș mai da și 1.355 de euro pentru o protecție a motorului din piele.
BMW i8 vine la pachet cu o garanție de opt ani în limita a 100.000 de kilometri pentru baterie, iar pachetul BMW Service Inclusive este valabil pentru cinci ani în limita a 60.000 de kilometri. Mai mult, garanția extinsă cu încă trei ani în limita a 200.000 de kilometri costă 918 euro, cu TVA.
Urmărește testul nostru video cu BMW i8 pe drumurile din Doborgea:
