BMW i8S –Aniversare centenară
Care este cel mai bun mod posibil de a sărbători 100 de ani de existență BMW? Bavarezii consideră că cel mai frumos cadou de la ei pentru ei este BMW i8S – modelul perfect, care contopește întreaga experiență câștigată în urma proiectului electric BMW i și numeroasele proiecte de succes ale diviziei M. Cunoscut deja sub denumirea internă M100, acesta este o versiune mai agresivă și mai puternică a deja-celebrului i8.
În plus, timing-ul ar fi perfect și pentru Norbert Reithofer, actualul CEO al BMW Group, care este așteptat să se retragă în 2016 sau 2017. Este posibil ca BMW i8S să fie ultimul proiect la care acesta lucrează. Viitorul supercar BMW nu se va concentra doar pe putere, cuplu, viteză și prestigiu, ci și pe fenomenul eco și performanțe. Astfel, M100 va fi dezvoltat de divizia BMW i, sub îndrumarea noului director de proiect, Roberto Fedeli, fostul șef al departamentului de Cercetare și Dezvoltare al Ferrari.
Datorită schimbărilor ce vor avea loc la nivelul caroseriei, dar și sub capotă, BMW i8S va depăși cu siguranță masa acualului i8, fără a depăși 1.600 kg. Puterea va fi și ea mai mare – motorul de pe puntea față va livra 204 CP (față de 131 CP cât are i8-ul de serie), iar pentru motorul cu ardere internă, BMW pregătește un upgrade de la 231 CP la 286 CP, înlocuind propulsorul de 1.5 litri în trei cilindri cu o unitate în patru cilindri, la care se adaugă și un mini-motor electric de 27 CP, care va asigura funcția Start&Stop a supercarului. Cuplul maxim va fi de aproximativ 700 Nm, iar viteza maximă va rămâne aceeași – 250 km/h (datorită limitării din fabrică). Sprintul 0-100 km/h se va realiza în 3.5 secunde, cu 7 zecimi de secundă mai rapid ca un BMW i8 de serie. Sistemul de frânare va fi și el îmbunătățit, împreună cu trenul de rulare, care va fi reconfigurat pentru o ținută de drum mai fermă, iar transmisia puterii va fi realizată prin intermediul unei noi cutii de viteze automată cu opt rapoarte.
BMW i8S va fi lansat în martie 2016, iar primele livrări se vor face în septembrie 2017. Cel mai probabil supercarul nu va ajunge în showroom-uri, deoarece BMW vrea să producă o serie limitată de 100 de exemplare, fiecare dintre ele având și un preț pe măsură – 250.000 de euro, aproape dublu cât un BMW i8 de serie.
Sursă foto: Autobild