BMW M ar fi în stare să construiască un rival pentru Mercedes-AMG Project ONE
Dirk Hacker, vice președintele BMW M a declarat că divizia pe care o coordonează ar putea să producă un rival pentru hypercar-ul Mercedes-AMG.
Declarația dată de oficialul BMW M pentru revista britanică Autocar sună astfel: „Ne-ar face plăcere să construim un astfel de model și am putea să-l facem. Dar azi nu există o cerere din partea pieței să-l producem.” Sună un pic ciudat fragmentul despre cererea manifestată de piață, având în vedere că există un număr din ce în ce mai mare de hypercar-uri produse atât de mărci cu tradiție îndelungată, cât și de companii tinere. Deci este puțin probabil să nu existe suficienți fani BMW în rândul celor cu buzunare adânci, care și-ar permite și și-ar dori o mașină ultraperformantă ce poartă sigla mărcii bavareze.
Însă Dirk Hacker a dat și alte explicații, care par mult mai edificatoare: „Compania noastră este mai concentrată asupra mobilității viitorului decât asupra digitizării, decât asupra construirii unui hypercar, sincer spus, dar dacă ajungem la decizia de a face o mașină super sport, atunci am putea să o construim.”
La finalul lui ianuarie 2017 McLaren anunța că pentru dezvoltarea următoarei generații de propulsoare a stabilit un parteneriat și cu BMW Group. Desigur, acest anunț oficial a generat speranțe pentru o nouă colaborare între cele două companii care ne-au oferit legendarul McLaren F1 din anii ‘90.
Oricum ar fi posibil un hypercar care să aibă măcar inimă de BMW, este evident că marca bavareză are drept priorități creșterea profitabilității și dezvoltarea propulsiilor electrice, lucruri subliniate în nenumărate rânduri de Harald Krüger, Preşedintele consiliului de administraţie BMW AG. La acestea se adaugă investițiile majore în dezvoltarea sistemelor de condus autonom și conectivitate.
Dacă lansarea unui hypercar precum Mercedes-AMG Project ONE rămâne pentru moment în plan secundar, Dirk Hacker lasă totuși de înțeles că ar fi posibilă implicarea diviziei BMW M în Formula E, competiția monoposturilor electrice care a atras implicarea Renault, Nissan, Jaguar, Audi și Mercedes. „Formula E ar putea fi interesantă pentru divizia noastră. Modelele M au rădăcini în competiții. Ar fi o provocare interesantă fiindcă se implică din ce în ce mai mulți producători de echipamente originale (OEM) și ar putea fi cu siguranță o oportunitate pentru inginerii din departamentul nostru să se implice în această competiție.” – a declarat Dirk Hacker pentru Autocar.