ZVON: Viitoarea generație BMW X3 M ar putea avea propulsie 100% electrică
BMW X3 M ar putea primi propulsie pur electrică odată cu generația viitoare, care va sosi după 2025. Această posibilitate este luată în calcul de site-ul internațional BMWBlog.com, pe baza zvonurilor care circulă.
BMWBlog.com nu ne oferă o sursă a zvonurilor care indică această electrificare completă a SUV-ului X3 M. Însă indicii există din belșug pentru a face plauzibilă această posibilitate.
Platforma tehnică NEUE KLASSE ar susține crearea unui BMW X3 M
Principala bază de ordin tehnic pentru un X3 M electric este faptul că BMW va lansa în 2025 primul model din generație de automobile NEUE KLASSE. Aceasta va inaugura platforme tehnice noi pentru mașinile electrice, precum și motoare electrice și baterii avansate, care vor spori substanțial performanțele și autonomiile.
Este de așteptat ca primul model din generația NEUE KLASSE să fie viitorul BMW X3. Iar conform BMWBlog.com acesta va fi oferit în versiuni cu două platforme tehnice. Modelele cu motorizări cu benzină sau diesel mild-hybrid, precum și cele de tip plug-in hybrid vor fi construite pe aceeași arhitectură. Însă variantele electrice iX3 vor avea o arhitectură nouă, diferită de cea folosite de modelele X3 care consumă și combustibili fosili.
BMWBlog.com prefigurează că va exista nu doar un model BMW iX3 de tip M Performance, cu abilități sportive crescute. Ci consideră pe baza zvonurilor că viitorul BMW iX3 va putea să fie baza pentru noul model de top BMW X3 M înscris în gama BMW M GmbH.
BMW pregătește deja o propulsie cu 4 motoare electrice pentru un model M
BMW nu a confirmat încă transformarea viitorului X3 M într-un model pur electric. Dar dezvoltă o propulsie care ar fi exact pe acest calapod. Și nu sunt doar declarații oficiale. BMW M GmbH a prezentat în august 2022 un prototip care are o propulsie electrică experimentală. Prototipul dispune de o propulsie cu 4 motoare electrice, amplasate câte unu la fiecare roată a mașinii. Iar un sistem de control electronic gestionează funcționarea celor 4 motoare, pentru a oferi o tracțiune integrală cu reflexe foarte rapide și mereu adaptate la condițiile de rulare.
Acest sistem sofisticat de propulsie electrică a fost adaptat unui model BMW i4 M50. Adică primul model electric din gama M Performance. Iar partea frontală a prototipului preia grila și farurile modelelor BMW M3 și M4. Și are o structură cu lonjeroane adaptate tot de la M3 și M4, care asigură o rigiditate torsională înaltă. De asemenea, radiatoarele de răcire se bazează pe cele ale modelelor de înaltă performanță. Cu alte cuvinte, BMW M GmbH pregătește rețeta și tehnologiile care îi va permite să transforme viitoarea generație BMW M3/M4 în modele 100% electrice. Iar prototipul electrice se află deja în sesiuni de teste diverse.
CLICK AICI pentru a vedea toate detaliile despre prototipul electric al BMW M GmbH.
Iar în clipul video de mai jos îl poți vedea în acțiune:
Teoretic, configurația unui viitor M3 cu 4 motoare electrice ar fi exact ce s-ar potrivi și pentru crearea modelelor X3 M și X4 M electrice.
Orizontul cel mai apropiat al lansării viitoarei generații BMW Seria 3 va fi tot 2025-2026. Deci va coincide cu debutul noului BMW X3. Deci și dezvoltarea viitoarelor modele M3 și X3 M poate fi realizată într-un ritm cât mai sincronizat.
Propulsia electrică ar aduce un nivel superior de putere și performanțe, comparativ cu motorizare termică
În prezent, modelele BMW X3 M și X4 M au motorul de 3 litri, cu 6 cilindri în linie și tehnologie M TwinPower Turbo. Acesta dezvoltă maximum 510 CP și 650 Nm, pentru versiunile Competition. Cu aceste resurse, cele două SUV-uri sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, cântărind peste 2.010 kg.
Menționăm aceste specificații, deoarece o propulsie electrică ar putea depăși ușor puterea și performanțele oferite de actualul motor cu 6 cilindri. Chiar și în ciuda kilogramelor în plus adăugate de bateria propulsiei electrice. De altfel, BMW obține deja puteri superioare și cu doar două motoare electrice. De exemplu, BMW i4 M50 are două motoare electrice, dezvoltă 544 CP și 795 Nm și prinde 100 km/h în 3,9 secunde, cântărind 2.215 kg (din care peste 500 kg înseamnă bateria litiu-ion). Iar SUV-ul BMW iX M60 generează tot cu două motoare electrice 619 CP și 1.100 Nm (cu Launch Control activat). Acesta cântărește 2.670 kg și accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde.
Desigur, simplele demaraje în linie dreaptă nu definesc o mașină cu adevărat sportivă. Dar în cazul unor SUV-uri precum X3 M și X4 M nu putem vorbi de aceleași pretenții pentru agilitate, pe care le avem de la modele precum M3 sau M4. Și, chiar dacă bateriile adaugă sute de kilograme, aceste coboară centrul de greutate și ajută la distribuirea echilibrată a maselor între cele două punți. Fiindcă bateria este plasată în podeaua mașinii. Deci, măcar poate avea o influență pozitivă asupra stabilității dinamice.
Toate acestea rămân încă speculații. Dar devine foarte clar faptul că inginerii diviziei BMW M GmbH încep să dispună și să dezvolte rețeta care să transpună și în era electrificării aptitudinile care definesc pedigree-ul sportiv și plăcerea de a conduce.