Cum ar fi arătat lumea fără BMW

Cu siguranță lumea ar fi fost mai bună fără unele lucruri sau obiceiuri care astăzi fac parte din viețile noastre. Totuși, binele și răul formează de multe ori o relație cauză-efect care dă naștere unor soluții fără de care lumea nu ar supraviețui. BMW a început ca o companie producătoare de motoare de avion  și a devenit unul dintre cei mai puternici jucători din industria auto. La un moment dat au construit tigăi, oale, răzătoare și tot felul de ustensile pentru bucătărie pentru a supraviețui vremurilor negre și asta spune multe despre ambiția lor de a fi independeți. Noi am încercat să ne imaginăm cum ar fi fost lumea de astăzi fără marca BMW și iată la ce concluzie șocant de puerilă am ajuns.

Cel mai popular produs bavarez ar fi fost un cârnat.

130

BMW este o marcă din Bavaria, zonă cunoscută pentru munții și lacurile ei frumoase, pentru simpatia pentru Napoleon sau pentru orgia cu bere care este Oktoberfest. Deși MAN ori Siemens sunt alte două mari companii cu sediul în Bavaria, noi credem că în lipsa mărcii BMW cel mai popular produs bavarez ar fi fost Weisswurst, un cârnat alb care arată la fel de greu de digerat precum o bucată de plastic rătăcită-n ocean.

Blitzkrieg-ul nu ar mai fi fost atât de fulgerător.

_BMW-Logo-lg-720x499

Blitzkrieg-ul a fost o tehnică militară a Germaniei naziste care a cântărit foarte mult în invazia din Franța, Olanda sau URSS și care consta într-o ofensivă militară terestră, urmată de atacuri și de bombardamente aeriene. Cum BMW au construit  motociclete, dar și motoare pentru temutele avioane din Luftwaffe, invazia nazistă ar fi fost mult mai împotmolită, iar numărul victimelor cauzate de atacurile fulger ar fi fost mai redus. Ceea ce nu ar fi fost rău.

Rolls-Royce s-ar fi numit Rolls-Rice.

24-geely-gejpg

În 1998 BMW a achiziționat Rolls Royce după o luptă cu Volkswagen. Deși BMW erau furnizorii oficiali de motoare și de sisteme electronice pentru mașinile Rolls-Royce, parșivii de la VW au intrat în discuții cu Rolls Royce pentru a achiziționa marca și pentru a face o ciorbă amestecată cu Bentley. Dacă BMW nu s-ar fi luptat cu cel mai puternic producător auto german, probabil că am fi văzut un Rolls-Royce construit pe o platformă de Phaeton, sau, în cel mai rău caz, un Rolls-Royce cumpărat de chinezii de la Geely care s-ar fi numit Rolls-Rice.

Plăcerea de a conduce nu ar fi existat.

BMW-M2_Coupe_2016_800x600_wallpaper_0a

În 1972 a luat naștere BMW Motorsport, o subsidiară care a adunat multe laude, multe premii și multe premiere mondiale. În absența mărcii BMW probabil că nu am fi avut parte astăzi de mașini sport pentru șoferii obișnuiți, iar plăcerea de a conduce ar fi fost eclipsată de sloganul FIAT – „Driven by passion”. Nu există altă marcă care se poate lăuda cu acest viciu pe întreaga gamă de modele și probabil de aceea nu avem un alt producător auto care să comunice cu atât de multă convingere plăcerea de a conduce.

MINI ar fi ajuns la orfelinat.

auto-a-bateria-rosado

În 1994 BMW a achiziționat grupul Rover compus din MG, Land Rover și MINI. Din păcate doar MINI a supraviețuit tranzacției, resturile fiind vândute în anul 2000. Astăzi MINI este o marcă de succes a grupului BMW și o mașină foarte populară în rândul tinerilor șoferi fără prejudecăți, dar fără BMW probabil că ar fi ajuns doar o jucărie de lux pentru copii.

Hipercarul nu s-ar fi născut.

McLaren-F1_1993_800x600_wallpaper_05

McLaren F1 a fost primul hipercar din lume și asta s-a datorat și gloriosului motor construit de BMW. În 1998 a devenit cea mai rapidă mașină de serie, cu o viteză maximă atinsă de 390 km/h, record doborât șapte ani mai târziu de Bugatti Veyron (408 km/h). Motorul V12 de 627 CP a fost dezvoltat de BMW M sub atenta coordonare a lui Paul Rosche și a ieșit cu 14% mai puternic decât cerințele celor de la McLaren, dar și cu 16 kilograme mai greu. Chiar și astăzi, în ciuda marilor progrese tehnologice care s-au făcut în domeniu, McLaren F1 este considerată una dintre cele mai bune mașini construite vreodată. Este mașina care a stabilit noi standarde în industrie și care a aruncat o provocare greu de egalat până astăzi. Datorită ei avem acum McLaren P1, Bugatti Chiron, Koeniggseg Regera, LaFerrari, Pagani Huayra sau Porsche 918 Spyder.

„Cocalarul cu BMW” ar fi condus o Toyota Prius.

ZiJQBJx

Cocalarul cu BMW este o specie de om care a vrut neapărat să se integreze într-o categorie de oameni cumpărându-și o mașină. El nu știe că este un cocalar, el se crede un băiat rău la volanul unei mașini care merge mai tare decât celelalte. Deși este o specie pe care vrem să o marginalizăm, acest lucru se pare că nu duce la extincție sau cel puțin nu la o extincție rapidă. În lipsa unei astfel de mașini, cocalarul va căuta o altfel de expunere, probabil tot în rândul unui grup restrâns de oameni care vor să pară altceva decât sunt. Și cum bărbații adevărați poartă acum roz și îmbrățișează copaci în loc să-i taie cu o drujbă, probabil că i-am fi văzut un Prius-uri.

Mercedes și Audi ar fi construit mașini mult mai proaste.

bmw-audi-mercedes-comparison

Unde există concurență apar și rezultatele bune. Dacă BMW nu le-ar fi făcut zile fripte cu fiecare lansare de model nou, Audi și Mercedes s-ar fi plictisit teribil. O recunosc chiar ei. Spectacolul e mult mai frumos când jocul este echilibrat, iar beneficiarul din această luptă este mereu clientul. Fără M3 nu am fi avut astăzi RS-uri sau AMG-uri, iar DTM-ul ar fi fost ca o îmbrânceală amicală între niște prieteni care se ceartă pe aceeași fată.

Sunt multe alte chestii care ar fi fost mai bune sau mai rele în ziua de astăzi fără BMW, dar nu putem judeca marca doar în funcție de eșecuri sau de realizări. Așa cum este ea astăzi, cu bune și cu rele, reușește să atragă fani, dar și hateri, laude și critici, complimente și injurii. Cu siguranță aveți și voi unele.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account