BMW M4 vs. Lexus RC-F – Drag and drift
Jurnaliștii britanici au parte de mai multă distracție decât cei din România, asta e clar. Avantajul lor este că au mai multe circuite auto la îndemână și importatori mai permisivi, probabil, care îi lasă să dea de-a latul toate mașinile pe care le au în teste. Abstracție nu fac nici BMW M4 și Lexus RC-F, modele care au fost puse față în față pe circuit, de către publicația britanică Autocar. Ambele sunt extrem de sportive și de rebele și arată al naibii de bine unul lângă celalalt. Dar, acesta fiind un comparativ între cele două, este evident că ori BMW M4, ori Lexus RC-F este MAI puternic, MAI sprinten sau MAI mișto de condus decât celalalt. There’s no other way.
BMW M4, după cum știm deja, este unul dintre cele mai nărăvașe și sportive modele din lineup-ul BMW, și cel pe care ni-l dorim cu toții, cred. Sub capota lui găsim motorul supraalimentat de 3.0 litri cu șase cilindri în linie, ce dezvoltă 431 CP și un cuplu maxim de 550 Nm, fiind capabil de un sprint 0-100 km/h în 3.9 secunde.
Lexus RC-F are un design puțin mai nonconformist și pare mult mai agresiv decât BMW M4. Sub capotă are un motor V8 de 5.0 litri, care dezvoltă 480 CP și un cuplu maxim de 520 Nm, capabil să atingă 100 km/h în 4.5 secunde.
Ambele coupe-uri au tracțiune spate, BMW M4 are o masă mai ușoară, dar cifrele ne spun că Lexus este, totuși, mai puternic. Într-o cursă în linie dreaptă, supraalimentarea are avantajele ei însă, (cuplul motor al BMW-ului M4 fiind cu 30 Nm mai mare), la fel și masa, iar BMW M4 îl lasă în urmă pe Lexus RC-F. Pe circuit, în schimb, Lexus RC-F stă mai bine pe viraje și este mai ușor de manevrat.
Sursă: Autocar