BMW M5 Competition are modul TRACK pentru când vrei să scarpini în talpă 625 de cai sălbatici
Ce faci când ești pe circuit cu 625 de cai sălbatici? Deodată începe să te mănânce și pe tine în talpă și îți cășună să tai virajele felii-felii. Atunci nu vrei să auzi sau să vezi nimic care să te distragă de la plăcerea pură a condusului. Așa că activezi modul TRACK al noului BMW M5 Competition.
Modul TRACK devine activ dacă ții apăsat butonul M Mode de lângă maneta schimbătorului de viteze. Când își intră în drepturi, el dezactivează „funcţiile de confort şi siguranţă ale sistemelor de asistare a condusului”, după cum explică BMW.
Desigur, constructorul bavarez nu vrea să ne întărâte la comportament căpiat, ci vrea să savurăm prin fiecare simț, fiecare por, experiența condusului pe circuit. De aceea, BMW atrage atenția că modul TRACK este conceput exclusiv pentru utilizarea pe circuite. Modul TRACK oprește sistemul audio și stinge display-ul din centrul planșei de bord. Afișajul instrumentarului de bord comută în grafica M View. Iar Head-Up Display-ul nu mai proiectează pe parbriz citirile din partea sistemele de asistare a condusului. Este anulată activarea automată a luminilor de avarie ca răspuns la frânarea de urgenţă. La fel, sistemul de avertizare la coliziune este și el trimis în pauză.
Așadar, te focusezi pe virajele care șerpuiesc iute și par că se contorsionează cu cât prinzi mai mult curaj să întărâți cei 625 de cai putere. Strângi din dinți și strivești pedala de accelerație pe măsură ce adrenalina crește odată cu turațiile V8-ului. Sistemul audio fiind oprit, auzi întru-totul răgetul propulsorului și îți vine să țipi și tu odată cu ele, când mașina iese din viraj ca trasă din praștie, dând din coadă fără să-i pierzi controlul, chiar dacă ai selectat modul de rulare doar cu tracțiune spate, pe care îl oferă sofisticatul xDrive.
Valsezi cu inerția de pe stânga pe dreapta și înapoi, după cum se succed virajele. Auzi cauciucurile cum se jumulesc și scârțâie prinse între asfaltul aspru și forța frânelor cu discuri făcute din carbon și ceramică. Azvârli mașina cu poftă pentru că M5-ul Competition are joc de glezne pe viraje, mulțumită amortizoarelor adaptive preluate de la M8 Gran Coupé. Țintești mașina spre viraj cu precizie, având activat modul SPORT al sistemului de direcție M Servotronic. Ești în miezul virajului, iar caroseria face plecăciuni minime în fața legilor fizicii, pentru că ai selectat modul SPORT + al suspensiilor. Iar asta le face nu doar ferme, ci încăpățânate să nu cedeze inerțiilor. Nu-ți rămâne decât să reglezi fin traiectoria. Te simți în siguranță, fiind ținut strâns în brațe de scaunele M Sport.
Iar când ți-ai scărpinat îndeajuns gâdiliciul din talpă poți reveni la setări mai temperate ale motorului, transmisiei, suspensiilor și direcției. Dezactivezi modul TRACK de la același buton M Mode, închei sesiunea pe circuit și te întorci acasă cu 625 de cai răcoriți bine, care știu să se comporte civilizat în trafic.