BMW X6
BMW X6
BMW X6

Alpina B5 Biturbo Touring: M5-ul pe care BMW nu vrea să-l facă

Alpina B5 Biturbo Touring nu prea are sens în viața reală, nu? Adică cine are vrea un break cu 600 de cai-putere și tracțiune integrală? Păi oricine!

BMW se încăpățânează să nu facă un M5 Touring, deși rivalii demonstrează că piață există. Audi RS6 este deja o legendă, iar E 63 AMG este un alt motiv pentru care bavarezii ar trebui să readucă un M5 Touring pe piață. Ultimul astfel de model a fost o nebunie completă și a venit în generația lui E60. Adică ce poate că este cel mai nebunesc M5 creat vreodată. Cu un V10 sub capota uriașă, BMW M5 E61 Touring este și unul dintre cele mai rare BMW-uri moderne, cu doar puțin peste 1.000 de unități produse. Mașina dezvolta 507 cai-putere și 520 Nm dintr-un motor de 5,0 litri, normal aspirat. Sprintul de la 0 la 100 km/h dura 4,8 secunde, viteza maximă depășea 300 km/h, iar volumul portbagajului ajungea la 1.650 de litri. Reiau: cine nu ar vrea o astfel de mașină?

 

Spre finalul anului trecut, noul Audi RS6 Avant și-a făcut apariția, iar mașina e la fel de atractivă ca întotdeauna. Motorul este un V8 de 4,0 litri, supraalimentat, pentru o putere maximă de 600 de cai-putere și un cuplu de 800 Nm. Suta se întâmplă în 3,6 secunde, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Prețul pentru noul Audi RS6 Avant este 118.500 de euro, în Germania. Mercedes-Benz abordează problema puțin diferit și oferă chiar două versiuni AMG pentru Clasa E Estate. Prima dintre ele se numește Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ Estate, iar cea de-a doua are un S în plus, alături de 41 de cai-putere. Tot în plus. Motorul este tot un V8, tot de 4,0 litri, tot supraalimentat și care dezvoltă 612 CP și 850 Nm pentru versiunea S. Suta se întâmplă în 3,5 secunde! Iar viteza maximă este de 290 km/h dacă optezi pentru AMG Driver’s Package. Mai mult, E 63 S 4MATIC+ este cel mai rapid estate care a fost cronometrat vreodată pe Nurburgring. Timpul obținut: 7:45.19. Prin comparație, Honda Civic Type R are un timp de 7:43.80. Iar acesta din urmă a fost pentru o perioadă bună cel mai rapid hothatch de pe planetă. În fine, prețul pentru performanțele incredibile ale lui E 63 S 4MATIC+ Estate este de 127.290 de euro. Sau 115.690 de euro, pentru versiunea fără „S.”

Alpina B5 Biturbo TouringAșadar, dacă principalii rivali au modele în segment, BMW de ce s-a oprit? Asta nu știu să-ți spun, dar pot să-ți spun că există o alternativă. Una S.U.P.E.R.B.Ă. Și ea se cheamă Alpina B5 Biturbo Touring. Cu un V8 discret, de 4,4 litri sub capotă, evident supraaliment, alternativa Alpina dezvoltă fix 608 cai-putere și „decât” 800 Nm. De la 0 la 100 km/h, Alpina B5 Biturbo Touring are nevoie de 3,7 secunde. Deci e cu 0,1 secunde mai lent decât RS6 și cu 0,2 secunde mai lent de E 63. Dar are o viteză maximă de 322 km/h. Asta pentru momentele când ai întârziat să-ți iei copiii de la grădiniță. Prețul pentru Alpina B5 Biturbo Touring este de 115.300 de euro. Adică tot cam cât costă și rivalii. În plus, mie varianta Alpina mi se pare și cea mai frumoasă mașină dintre cele trei enumerate aici. Serios acum, facem o petiție pentru ca BMW să reintroducă break-urile în gama de modele M? Cum ar fi un M3 Touring? Superb, nu?

Mai jos ai un test video cu noul BMW Seria 3 Sedan în configurație 330i. Eu zic să-l urmărești și să te abonezi la MotorVlogTV dacă n-ai făcut-o deja!

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account