Comparativ foto: BMW Seria 4 Coupe vs Ford Mustang
BMW Seria 4 Coupe vs Ford Mustang este un comparativ foto puțin atipic. Noul Ford Mustang nu emite pretenții de mașină premium, iar acest lucru se regăsește în prețul de achiziție al mașinii. Pe de altă parte, cu un motor de 2,3 litri și 317 cai-putere, Mustang-ul nu are cum să fie ignorat de cineva care-și caută un coupe rapid. Încă de când am văzut primele poze cu noul Ford Mustang și de când am aflat că va avea și un motor „mic”, am fost convins că piața europeană nu va avea cum să-i reziste acestei mașini. Recent am și condus mașina, ocazie care mi-a confirmat presupunerea. Noul Ford Mustang nu e perfect, dar are un farmec aparte. Și totuși, se poate compara cu BMW Seria 4 Coupe? Eu zic că da.
Primul lucru pe care trebuie să-l luăm în calcul în cazul comparativului foto BMW Seria 4 Coupe vs Ford Mustang e prețul. Iar aici, Mustang-ul este impatabil. În cazul de față vom lua în considerare doar motorizarea 2.3 EcoBoost, pe care o putem compara liniștiți cu cea de 3,0 litri ce echipează versiunea 435i. Prețul de listă al noului Ford Mustang 2.3 EcoBoost pornește de la fix 37.000 de euro, cu TVA inclus. Și în prețul ăsta primești o grămadă de dotări. Vorbesc serios, cu 37.000 de euro primești un Mustang cu 317 CP, cu scaune reglabile electric, pilot automat, climatizare automată, display tactil de 8”, conexiune USB și toate chestiile pe care le vrei în mod normal într-o mașină. Singurele opțiuni pe care le-aș bifa pe lista de opționale sunt scaunele Recaro (1.800 de euro, cu TVA inclus). Atât.
De cealaltă parte, BMW Seria 4 Coupe 435i are un preț de listă de 51.584 de euro, cu TVA inclus. Da, și BMW-ul este destul de bine echipat, doar că în cazul lui Seria 4 Coupe ești tentat să bifezi mult mai chestii pe lista de opționale. Nu că asta ar fi vina germanilor. Pur și simplu îți oferă contra cost o multitudine de gadget-uri pe care ți le-ai dori. Oricum, lucrurile sunt destul de clare în privința prețurilor de achiziție. BMW Seria 4 Coupe 435i este mai scump decât Ford Mustang 2.3 EcoBoost cu 14.584 de euro. Iar performanțele dinamice, cel puțin pe hârtie sunt asemănătoare.
Acum, dacă alegi noul Ford Mustang 2.3 EcoBoost în defavoarea lui 435i economisești aproape 15.000 de euro pe care poți să cheltuiești exact așa cum vrei. Poți să-ți iei o mașină de oraș, poți să pleci într-o vacanță exotică prelungită, poți să-i iei o mototcicletă, poți să faci ce vrei tu. Dar, diferența de preț se regăsește în momentul în care ai urcat la volanul Mustang-ului. Iar aici, dacă ești pretențios, așa cum au tendința să fie oamenii care-și caută un coupe perfromant, vei fi puțin dezamăgit. În primul rând materialele sunt cele care reflectă diferența de preț. Dacă poți să trăiești cu diferența de calitate, dacă accepți faptul că în timp plasticele din noul Mustang vor începe să vorbească cu tine și dacă interiorul nu este una dintre proporitățile tale, atunci nu prea ai motive să nu alegi Mustang-ul. În schimb, dacă te deranjează și cel mai mic „scârțâit” din bord, dacă gurile de ventilație ale climatizării din Logan te scot din sărite și dacă nu-ți place o copotă care începe să se zgâlțâie la 160 km/h, atunci cu Mustang-ul s-ar putea să ai mari bătăi de cap. Motiv pentru care e bine să știi că un BMW Seria 2 Coupe 228i are un preț de listă de 37.634 euro, cu TVA inclus.
Mai departe, în cazul comparativului BMW Seria 4 Coupe vs Ford Mustang este obligatoriu să vorbim puțin și despre performanțele dinamice. Așa cum spuneam, Mustang-ul îți pune la dispoziție 317 CP la 5.500 rpm și 432 Nm de la 3.000 rpm. Prin comparație, șase-n linie al lui 435i are 306 CP la 5.800 rpm și 400 Nm de la 1.200 rpm. Prin urmare, ai fi tentat să spui că 435i e mai rapid decât Mustang-ul 2.3 EcoBoost, însă lucrurile nu stau chiar așa. În primul rând, Mustang-ul este mașina mai mare dintre cele două, dimensiunile sale situându-l undeva între Seria 4 Coupe și Seria 6 Coupe. Din acest motiv, este și mașina mai grea. Practic, Seria 4 Coupe 435i cântărește 1.585 kg, în timp ce Mustang 2.3 EcoBoost cântărește 1.655 kg. Gabaritul și faptul că livrarea cuplului maxim apare abia la 3.000 rpm, pun 0,4 secunde între Mustang și Seria 4 Coupe în cazul sprintului 0-100 km/h. Cu un timp de 5,4 secunde de la 0 la 100 km/h, 435i este mașina mai rapidă. Iar această diferență devine și mai „simțitoare” în cazul accelerațiilor în reprize, unde momentul motor de 400 Nm al lui 435i este disponibil de la 1.200 rpm. Practic, indiferent de treaptă, în 435i poți accelera liniștit. În cazul Mustang-ului 2.3 EcoBoost lucrurile nu se petrec atât de rapid.
BMW Seria 4 Coupe vs Ford Mustang, fiind un comparativ foto, trebuie să treacă puțin și prin design-ul celor două modele, iar aici este cât se poate de clar, pentru mine, că Seria 4 Coupe este cel puțin anost în comparație cu Mustang-ul. Oricât de fan BMW ești, nu poți să nu apreciezi design-ul încântător al Mustang-ului. Pur și simplu, eu m-am îndrăgostit de noul musclecar, chiar dacă cu un 2,3 litri sub capotă numai „musclecar” nu mai e. Concluzia comparativului foto BMW Seria 4 Coupe vs Ford Mustang este cât se poate de simplă: Seria 4 Coupe este mașina mai bună, mai rapidă, mai puțin atractivă prin prisma designului și mai scumpă. Ford-ul Mustang, cu acest motor de 2,3 litri, va cuceri fără îndoială piața europeană, iar prețul de achiziție este la rândul lui extrem de atractiv. Din păcate, materialele și finisările din interior lasă mult loc de mai bine. Alegerea unei dintre cele două mașini este atât de grea încât eu aș merge liniștit pe mâna unui Seria 2 Coupe. Neapărat pe benzină.