Debut dificil pentru BMW M6 la Daytona
Noul BMW M6, atât la GT-LM cât și la GT-D, a trecut printr-un adevărat botez al focului cu ocazia debutului internațional care a avut loc la Daytona în cadrul cursei de 24 de ore, deschizătorul calendarului nord-american de anduranță, rezultatul final fiind pozitiv pe ambele fronturi.
Finele anului trecut au marcat și pensionarea venerabilului Z4, atât de la GT3 cât și de la GTE, anul acesta făcându-se trecerea la M6. Noua mașină, pe lângă proporțiile diferite, a venit și cu dificultățile legate de un agregat nou. Patru M6 au fost prezente la Daytona pentru a-și bifa debutul internațional: două la GT-LM și două la GT-D.
Cele dintâi, înscrise de echipa de uzină BMW Team Rahal Letterman Lanigan, au îmbrăcat niște culori aniversare care marchează 100 de ani de istorie BMW. Asta nu a reprezentat vreun argument în cursă când Lucas Luhr, pilot cu mulți ani de experiență în spate, s-a văzut scos din joc de probleme la sistemul de frânare. Acestea au fost cauza principală a accidentului care a eliminat, în timpul nopții, M6-le cu numărul 100. Cel supraviețuitor s-a luptat cu o lipsă a vitezei de vârf pentru a termina pe 5 la categoria sa. Rezultatul îmbucurător nu poate să ascundă faptul că noua mașină nu s-a putut lupta de la egal la egal cu liderii categoriei, Porsche și Corvette, care au dominat ostilitățile, înafară de unele intermezzo-uri marca Ferrari.
La GT-D, echipa lui Will Turner a adus la start două M6 GT3 – categoria GT-D făcând trecerea în acest an la specificația FIA GT3. Dacă mașina #97 pe care au pilotat și piloții de uzină Maxime Martin și Markus Palttala, a reușit să termine pe 6, celălalt bolid galben-albastru a întâmpinat probleme în puterea nopții. Asta a însemnat că debutul tinerei Ashley Freiberg, pilot al IHG Rewards Club, a fost lipsit de strălucire. Conform lui Palttala, M6-le a fost cu peste 2 secunde mai lent decât ritmul impus de cele mai rapide Lamborghini-uri.
Viteza celor cinci Huracan-uri, cu aproape 20 de km/h mai mare decât a BMW-urilor, a alarmat și echipele de la GT-LM care s-au chinuit să treacă de aceste mașini care, în mod normal, nu ar trebui să îi pună în dificultate. Problema diferențelor mici de top speed a fost una care a marcat întreaga cursă, o schimbare fiind necesară la acest capitol, mai ales în cazul prototipurilor spec de la LMPC care au fost cele mai lente mașini de pe circuit.
Într-o notă finală, BMW a fost prezent la Daytona, ca și motorist, și la categoria-regină Prototip. Acolo, un Riley Mk.XXVI înscris de Highway to Help a concurat cu un echipaj format din piloți veterani trecuți de 50 de ani. Aceștia au reușit să termine cursa în ciuda unor probleme întâmpinate pe parcurs, toate acestea pentru o cauză nobilă.
Surse foto: Turner Motorsport, BMW