DontBlogAboutThis – Ce secret ascunde BMW?
Daca vrei ca un lucru sa ramana secret, trebuie sa te asiguri ca stiu despre el foarte putini oameni. Dar daca vrei sa declansezi speculatii si zvonuri, trebuie sa acoperi totul cu un val misterios. Asta vrea sa realizeze BMW prin proiectul DontBlogAboutThis.com, iar noi suntem unii din cei care vor incerca sa indeparteze acel val misterios.
Numele site-ului va duce fix la opusul actiunii implicate de avertisment…sau chiar asta e intentia? Probabil ca orice blog ce va face referire la BMW va vorbi de aceasta pagina si va face speculatii, iar asta va adauga si mai mult mister inainte de dezvaluirea sa.
Si noi vrem sa participam la acest joc speculativ, asa ca haideti sa-i dam drumul cu supozitiile.
Mai intai, lucrurile evidente. E vorba de un prototip bazat pe BMW Seria 6 Coupe (E63). Dupa cum veti vedea si in videoclipurile de mai jos, mai intai iese in evidenta partea spate a sesarului.
Cu toate acestea, ceva nu e in regula cu acest BMW Seria 6. Mai intai, arcele rotilor sunt diferite de caroseria obisnuita, si este evident ca masina sta pe un alt sasiu decat cel al sesarului. In al doilea rand, jantele foarte inguste 195 sigur nu se potrivesc cu profilul sportiv al unui BMW Seria 6 Coupe.
In al treilea rand, observati cum masina are o singura teava de evacuare pe partea stanga.
Acum ca am expus faptele, haideti sa incercam sa dezlegam enigma. Rotile sunt similare celor aerodinamice intalnite la alte concepte, de la Vision EfficientDynamics la ActiveE. Ar putea sa insemne asta ca e vorba de o masina foarte eficienta din punct de vedere al consumului?
O masina pur electrica e foarte putin probabila, data fiind teava de evacuare mentionata anterior. Asadar, cel mai probabil avem de-a face cu un hibrid cu motor mic cu combustie interna.
Datorita faptului ca BMW atrage atentia cu acest proiect fix acum, ne putem gandi ca masina isi va face aparitia la Salonul auto de la Paris din aceasta luna. Ar putea fi acesta episodul 2 al programului Vision EfficientDynamics, prima parte fiind prezentata la IAA Frankfurt in 2009? Conform surselor noastre, este vorba de o platforma hibrid complet functionala, spre deosebire de conceptul VED prezentat anul trecut.
Daca se va intampla ca o astfel de masina sa intre in productia de serie in urmatorii ani, putem spera la o masina sport neobisnuita din partea BMW. Performanta de inalta clasa a unui M3 va fi combinata cu consumul foarte redus de combustibil. Datorita componentelor usoare, masina va cantari mai putin de 1.500 kg. Nu putem evalua insa la acest moment daca aceasta masina cu jante 195 poate sustine o astfel de putere si greutate.
Partea frontala a masinii, desi e in umbra, e foarte asemanatoare cu Vision EfficientDynamics. Linia plafonului pare desenata ca la o masina obisnuita, si foarte conventionala.
Vom avea mai multe informatii in zilele ce urmeaza, in ciuda avertizarii de a nu scrie pe blog despre asta. Speculatiile vor lua amploare, si suntem nerabdatori sa vedem ce se afla sub val.