Duel între nobili: Rolls-Royce Ghost versus Bentley Flying Spur

Noile generații Rolls-Royce Ghost și Bentley Flying Spur se întrec în a oferi cea mai elevată formă a luxului britanic motorizat.

Noul episod al duelului tradițional dintre Rolls-Royce și Bentley este de fapt o demonstrație de bună purtare pe șosea și un concurs de răsfățare a pasagerilor.

Trucuri de lux pentru o atmosferă specială

Desigur, Rolls-Royce și Bentley oferă opțiuni vaste în ceea ce privește personalizarea și dotările de confort. Dar am selectat de la fiecare câteva detalii care se remarcă, pentru că sunt un fel de trucuri de lux care pun foarte bine în evidență aura specială și experiența deosebită pe care Ghost și Flying Spur o oferă.

După cum impune tradiția Rolls-Royce, modelul Ghost are pe capotă statueta Spirit of Ecstasy. Bentley nu a vrut să fie mai prejos și a creat mascota Flying B. Ca și în cazul lui Ghost, mascota lui Flying Spur se retrage în capotă. Dar Ghost mai plusează și cu faptul că are grila frontală iluminată din interior.

Senzația că urci într-o mașină care îți va oferi o experiență exclusivistă este creată în cazul lui Rolls-Royce Ghost și datorită portierelor. Ușile din spate se deschid în sens opus cu cele din față. E ca și cum Ghost te primește cu brațele deschise. Apoi, Toate cele 4 portiere sunt acționate electric, atât la închidere, cât și la deschidere. După ce ai urcat în mașină apeși pe un buton și portiera se închide singură. Iar când vrei să cobori, portiera se deschide electric cât timp tragi de clanța ei din interior. Deci nu trebuie să împingi ușa cu mâna. Este un gest prea lipsit de eleganță pentru manierele impuse de Rolls-Royce.

Ghost se distinge și prin spectacolul de lumini din habitaclu. Poți opta pentru pentru un plafon vitrat. Sau poți alege un plafon înstelat cu mii de fibre optice, care imită inclusiv efectul unor stele căzătoare. Stelele din plafon pot fi configurate după orice constelație dorește clientul. Tema stelelor este regăsită și în planșa de bord. Panoul de bord din dreptul pasagerului din față este format din 3 straturi, prin care iluminează nu mai puțin de 850 de stele și numele Ghost. Desigur, posibilitățile de personalizare vor fi continuu extinse pe parcursul carierei lui Ghost, după cum se întâmplă în cazul fiecărui model Rolls-Royce.

Bentley știe la rândul său să dea dovadă de măiestrie și manufactură excepțională. De exemplu, ponourile portierelor pot avea tapițerie de piele sau inserții de lemn cu efect 3D, reprezentat de romburi orizontale reliefate. Atât Ghost, cât și Flying Spur oferă inserții de lemn natural, nelăcuit, inclusiv cu pori deschiși.

Planșa de bord a lui Bentley Flying Spur se remarcă și prin felul în care ascunde tehnologia digitală într-un design clasic. În centrul planșei de bord este integrat un display rotativ, cu 3 fețe. O față este asemeni inserțiilor de bord, o față include ecranul tactil de 12,3 inch, iar o față integrează trei instrumentare de tip analog, cu rame circulare. Șoferul poate alege oricând, după bunul plac, ce față a acestui display vrea să fie afișată.

Ținută de drum rafinată

La capitolul dinamică, cele două modele au veleități clar diferențiate. Rolls-Royce Ghost țintește cel mai înalt standard de confort și lipsă de efort în manevrabilitate, în timp ce Bentley Flying Spur promite confort ireproșabil dar are și o latură a caracterului care vrea să dovedească abilități dinamice și agilitate, în ciuda gabaritului.

În cazul lui Rolls-Royce Ghost, până și suspensiile sale au propriile suspensii. Mai exact, este primul automobil de serie echipat cu un sistem de amortizare amplasat deasupra ansamblului suspensiei frontale. Această soluție tehnică denumită Upper Wishbone Damper temperează suplimentar mișcările caroseriei când se trece peste denivelări. Astfel, se promite acea senzație de plutire deasupra șoselei, tradițională Rolls-Royce. Este o soluție tehnică care face parte din noul sistem de suspensie Planar.

La ambele punți Ghost are suspensii pneumatice autoreglabile, cu amortizoare sunt controlate electronic pentru a-și adapta constant răspunsul la condițiile de rulare. În plus, până la viteze de 100 km/h, suspensiile folosesc informațiile de la o cameră stereo care monitorizează starea carosabilului, pentru a-și adapta din timp reglajele în funcție de denivelările detectate. Tot în rândul funcțiilor Planar, este și faptul că transmisia automată este asistată prin satelit. Drept urmare, folosește datele GPS pentru a selecta din timp treapta de viteză potivită înainte de a se aborda un viraj.

Totodată, Rolls-Royce a dorit să optimizeze versatilitatea dinamică a lui Ghost și să îl facă și mai plăcut la condus. În acest sens noul Ghost beneficiază atât de tracțiune integrală, cât și de sistemul de direcție integrală, care virează toate cele patru roți. Nu lipsesc sistemul de control al stabilității și sistemul de uscare a discurilor de frână.

La toate acestea se adaugă atenția extraordinară pe care Rolls-Royce a acordat-o izolării fonice. Peste 100 de kilograme de material pentru antifonare izolează pasagerii de zgomotele de rulare sau din exteriorul mașinii.

Și Bentley Flying Spur este înzestrat cu tracțiune integrală și virează din toate ce le 4 roți. Dar pune un accent mai mare pe completarea confortului cu un nivel înalt de agilitate. Dispune de sistemul Bentley Dynamic Ride, adică primul sistem anti-ruliu electric de 48 de volți. De asemenea, suspensia are amortizoare pneumatice formate din 3 camere. Rezultatul este posibilitatea selectării unui spectru variat de reglaje pentru răspunsul suspensiilor, de la confort tipic unei limuzine, până la control mai ferm și sportiv.

Putere supremă

Rolls-Royce Ghost promovează conceptul puterii livrată fără efort, cât mai cursiv și lipsit de impulsuri agresive. Uzina sa de forță este un V12 twin-turbo, de 6,75 litri, care produce 571 CP și un cuplu de 850 Nm, disponibil integral încă de la 1.600 rpm. Cu aceste resurse, Ghost accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde și are o viteză maximă limitată la 250 km/h. Aceste performanțe sunt valabile pentru ambele versiuni de ampatament ale lui Ghost. În varianta standard, noul Rolls-Royce Ghost măsoară 5.546 mm lungime și are ampatament de 3.295 mm. Versiunea extinsă are 5.716 mm lungime și ampatament de 3.465 mm.

Bentley Flying Spur nu oferă două variante de ampatament, ci două opțiuni de motorizare. Măsoară 5.316 mm lungime și are ampatament de 3.194 mm. Clienții săi pot alege un propulsor W12 twin-turbo de 5,95 litri, care produce 635 CP și cuplu maxim de 900 Nm de la 1.350 rpm. Astfel configurat, Flying Spur atinge 100 km/h în 3,8 secunde și se laudă cu o viteză maximă de 333 km/h!

Alternativa este modelul Bentley Flying Spur cu motor V8 twin-turbo de 4 litri. Acesta dezvoltă 550 CP și cuplu de 770 Nm de la 2.000 rpm. Modelul cu motor V8 cântărește cu 100 kg mai puțin decât varianta animată de propulsorul W12. Și poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde. Iar viteza sa maximă este de 318 km/h.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account