Mercedes-Benz câștigă duelul vânzărilor auto, în România, în 2014

Anul 2014 a înregistrat o creștere a vânzărilor auto de aproximativ 20,5% în comparație cu anul 2013. Marele câștigător al anului trecut este Mercedes-Benz, în timp ce Audi s-a clasat pe locul doi, iar BMW ocupă ultima treaptă a „podiumului” în cursa vânzărilor. 

În total, în România, conform Buletinului Statistic Auto publicat de APIA, în 2014 s-au vândut 82.809 de autoturisme. Comparativ, în anul 2013 s-au vândut 68.702 de autoturisme, ceea ce înseamnă că anul trecut s-au vândut în total mai mult cu 14.107 autoturisme decât în 2014. Anul trecut îi oferă lui Mercedes-Benz titlul de câștigătorul detașat în cursa vânzărilor auto din segmentul premium, cu un total de 2.069 de autoturisme vândute în 2014, ceea ce înseamnă un plus de aproape 30% în comparație cu 2013. Audi a înregistrat o creștere a vânzărilor auto, dar mult mai ponderată. În 2014, Audi a vândut în total 1.820 de autoturisme, ceea ce înseamnă o creștere de aproximativ 7,75% în comparție cu 2013. Pe de altă parte, BMW pare să fie pe minus. Deși în 2011 și 2012 a fost lider în segmentul premium, iar în 2013 a fost foarte aproape de Audi – care atunci a fost lider – în 2014, BMW a înregistrat doar 1.491 de autoturisme vândute, ceea ce se traduce într-o scădere de peste 10% comparativ cu 2013, în contextul în care piața auto generală a crescut cu peste 20% în 2014 față de 2013.

Vânzările auto din segmentul premium in 2014

Putem specula destul de mult asupra motivelor care au dus la aceste cifre de vânzări, însă cel mai probabil vânzările Mercedes-Benz au avut de câștigat datorită apariției noilor modele din gama producătorului. Clasa A, GLA, CLA, noua Clasa C, dar și Clasa S sunt modele care au o pondere destul de mare în datele de vânzări ale Mercedes-Benz. Oarecum neașteptat este faptul că Audi a înregistrat cifere de vânzări bune, deși nu au existat lansări importante de noi modele. Totuși, se pare că rețeaua de dealeri este bine pusă la punct și că oamenii de vânzări și-au făcut treaba așa cum trebuie.

Scăderea vânzărilor BMW – una destul de consistentă, de peste 10% – poate fi pusă pe seama faptului că BMW a anunțat mai multe lansări importante în acest an, inclusiv noul BMW Seria 7, noul BMW X1, precum și noul BMW Seria 1, care a fost deja prezentat. Aceste lansări viitoare i-au determinat cel mai probabil pe potențialii clienți să aștepte noile modele.

Vânzările auto din segmentul premium in 2014 (1)

Vestea bună este însă aceea că piața auto a început un proces de creștere, mai ales că 20 de procente nu sunt de ici de colo, ceea ce înseamnă că vânzările auto sunt pe un trend ascendent. Tot ce sperăm este să nu fie doar o creștere artificială, deși programele noi anunțate de guvern par să vină în sprijinul industriei auto.

Datele de vânzări au fost furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account