Mercedes-Benz renunță la motorizările V6 și trece la șase-n linie din 2017
Mercedes-Benz a făcut recent un anunț privind restructura și remodelarea gamei de propulsoare începând cu 2017. Conform comunicatului de presă, aceasta va fi cea mai mare și importantă schimbare în materie de motorizări din istoria brandului, iar principalele modificări privesc renunțarea la propulsoarele V6, atât diesel, cât și benzină, și implementarea motorizărilor cu șase cilindri în linie.
Da, știm, seamănă puțin cu ce face BMW de câțiva ani încoace. Practic, toată motorizările vor fi construite pe baza unei rețete modulare, ce implică o capacitate cilindrică de 50 cmc pentru fiecare cilindru – da, cam ca la BMW – cu un spațiu fix de 90 mm între cilindri, dar și integrarea unui motor electric care preia rolul alternatorului, precum și apariția unui compresor electric auxiliar pentru un surplus de putere. Conform celor de la Mercedes-Benz, investițiile pentru aceste modificări se ridică la trei miliarde de euro, iar primul model pe care vor debuta noile motorizări va fi facelift-ul pentru Clasa S, programat pentru prima parte a anului 2017.
Probabil că cea mai mare lovitură pentru BMW, dacă putem spune asta, va fi lansarea unui nou motor pe benzină, cu șase cilindri în linie, ce va avea numele de cod M 256. Cu un motor electric ce va prelua rolul alternatorului și va fi integrat în „starter”, dar și cu un compresor electric auxiliar pentru supraalimentare, precum și cu un sistem electric de 48 V, noul motor cu șase cilindri în linie de la Mercedes-Benz va avea o putere maximă de 408 CP și peste 500 Nm, ceea ce nu e deloc de neglijat. În plus, emisiile de CO2 și implicit consumul de combustibil vor fi cu aproximativ 15% mai mici decât în cazul V6-ului deja existent.
Dacă motorul cu șase cilindri în linie, pe benzină, ți se pare o armă destul de agresivă îndreptată împotriva celor de la BMW, atunci noul diesel cu șase-n linie este un întreg arsenal. Conform celor de la Mercedes-Benz, acesta va fi cel mai puternic motor diesel creat vreodată de Mercedes-Benz. Cu numele de cod OM 656, acest nou motor va beneficia de supraalimenatre în două faze, dar și de o nouă tehnologie, numită CAMTRONIC, similară cu – da, ai ghicit – VALVETRONIC. Puterea dezvoltată de noul motor cu șase-n linie pe motorină va crește de la 313 CP, comparativ cu cei 258 CP ai V6-ului existent.
Noua gamă de motorizări va include și un nou motor V8, bi-turbo – M 176 – care-și propune să devină cel mai economic motor V8 din lume. Cu o putere maximă de 476 de cai-putere dintr-o capacitate de 3.982 cmc, acest motor va avea un cuplu maxim situat în jurul a 700 Nm și un consum mediu cu 10% mai mic decât predecesorul său. În fine, un alt motor nou este cel cu patru cilindri în linie care va avea o putere de aproximativ 100 kW. O altă nouătate este integrarea unui filtru de particule pentru toate motorizările pe benzină.
După ce Mercedes-Benz și-a înnoit ani la rândul gama de modele, cu un design impresionant și cu modele care mai de care mai nișate, iată că Mercedes-Benz își schimbă și gama de motorizări pentru a oferi motorizări similare cu cele oferite de BMW. În acest context, lupta dintre BMW și Mercedes-Benz devine din ce în ce mai interesantă, iar pentru noi este destul de clar că BMW are nevoie de un boost major pentru a ține pasul cu tot ce face Mercedes-Benz. E clar, un nou BMW Seria 8 trebuie să apară cât mai repede.
Citește cele mai noi informații despre viitorul BMW Seria 8: