Noile BMW M340i xDrive Sedan și M340i xDrive Touring sărbătoresc debutul pe piață
Noile modele M Performance aferente familiei Seria 3 vor sărbători lansarea pe piață începând cu luna noiembrie 2019. Disponibil în variantele de caroserie Sedan și Touring, noul M340i xDrive va reprezenta vârful de gamă non-M pentru Seria 3, până la apariția noului BMW M3 Sedan, programată pentru finalul anului 2020. Noul M340i înlocuiește vechea versiune 340i și, în același timp, aduce cu sine un design mult mai provocator și un pachet tehnic remarcabil.
La exterior, noile BMW M340i xDrive Sedan (G20) și M340i xDrive Touring (G21) se disting printr-o serie de detalii de stilizare proprii variantelor M Performance. Grila de radiator în culoare Cerium Grey prezintă o textură hexagonală asemeni un fagure. Și carcasele oglinzilor exterioare sunt vopsite în aceeași nuanță de gri cerat, cu finisaj mat. Jantele M Performance cu un diametru de 19 inci și spițe duble, cod 792, sunt bicolore, nuanța principală fiind Cerium Grey, acestea devenind astfel complementare celorlalte detalii caracteristice finisate în aceeși tentă.
Partea frontală este individualizată specific pentru versiunea M340i, remarcându-se bara de protecție redesenată și noile prize de aer, diferite ca aspect de ceea ce vedem în mod normal pe un Seria 3 echipat cu pachet optic M Sport. În partea posterioară, ies în evidență prin forța și precizia cu care au fost proiectate evacuările cu aspect trapezoidal finisate în nuanță Cerium Grey, exclusiv pentru modelul M Performance.
În interior, detaliile ce individualizează noul vârf de gamă al Seriei 3 sunt pragurile cu inscripția „M340i”, volanul cu design M Sport și afișarea logo-ului M340i pe centrul instrumentarului de bord digital BMW Live Cockpit. Pentru stilizarea habitaclului este disponibilă o multitudine de tapițerii de piele Vernasca și Merino Individual în diverse tente de culoare, precum și ornamente de bord metalice și inserții de lemn granulat, mat sau lucios.
Sunt capota noului BMWM340i xDrive tronează cel mai puternic motor non-M cu 6 cilindri produs de constructorul german până în prezent și instalat pe un automobil de serie. Este vorba despre agregatul pe benzină B58, având o capacitate cilindrică de 3,0 litri și care dezvoltă o putere maximă de 374 cai putere. Astfel, noul M340i este mai potent cu 48 de cai putere comparativ cu precedenta versiune 340i. Dintre tehnologiile care contribuie la acest boost de putere sunt lesne de amintit supraalimentarea TwinPower Turbo, sistemul de management al valvelor de admisie VALVETRONIC și modulul Bi-VANOS pentru acționarea variabilă a axului cu came.
Cu ajutorul uzinei de forță cu 6 cilindri în linie, BMW M340i xDrive este capabil sa atingă o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h și să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 4.4 secunde – varianta Sedan, și 4.5 secunde – varianta Touring. Herghelia de cai putere este strunită către cele patru roți prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 8 rapoarte de tip Steptronic Sport și a sistemului electronic inteligent de tracțiune integrală xDrive. Cuplul maxim ce poate fi atins de acest benzinar este de 500 Nm.
Toate detaliile de design exterior au și un rol funcțional, fiind optimizate din punct de vedere aerodinamic. Pentru un plus de performanță și agilitate, noul M340i poate fi comandat cu pachetul M Technic care aduce cu sine și un sistem de răcire îmbunătățit. De asemenea, caracterul sportiv al automobilului este subliniat și prin intermediul diferențialului M Sport comandat electronic pentru puntea spate și al sistemului de frâne de înaltă performanță M.
La lansarea pe piață a noilor modele BMW M340i xDrive, constructorul bavarez va pune la dispoziția clienților interesați și versiunea în ediție limitată First Edition. Exact 340 de astfel de exemplare vor fi construite. La exterior, acestea se vor diferenția prin intermediul culorii cu finisaj mat BMW Individual Frozen Dark Grey, al ornamentelor BMW Individual în negru lucios și al jantelor din aliaj de 19 inci stilizate M. Interiorul va fi marcat de o combinație coloristică exclusivistă. Enumerăm aici tapițeria din piele bicoloră BMW Individual Merino Fjord Blue/Silverstone, finisajul de bord din piele BMW Individual Merino și capitonajul plafonului din piele Nappa, centurile de siguranță cu cusături în culorile M, dar și inserțiile din aluminiu BMW Individual pentru planșa de bord și inscripția specială “M340i First Edition 1/340” de pe tunelul median.
Vă invit să parcurgeți și comunicatul de presă oficial al BMW pentru a afla mai multe detalii legate de noile modele BMW M340i xDrive. În finalul articolului, puteți vizualiza o galerie cu fotografii diverse ilustrând cele două variante Seria 3 M Performance.
COMUNICAT OFICIAL DE PRESĂ
Bucureşti/München. Noua gamă BMW Seria 3 capătă o notă mai sportivă ca niciodată odată cu apariţia la vârful gamei a doi sportivi de prim rang. Din noiembrie 2019, BMW M340i xDrive Sedan va fi însoţit în gamă de BMW M340i xDrive Touring. Trenul de rulare şi tehnologia şasiului dezvoltată pe baza experienţei din motorsport a BMW M GmbH, elemente de design distincte, dotările standard exclusive şi un cockpit creat pentru bucuria plăcerii de a conduce în cea mai intensă formă sunt ingredientele acestui nou model BMW M Performance. Din noiembrie 2019, modelele Sedan şi Touring vor fi disponibile şi în varianta BMW M340i First Edition. Limitat la 340 de unităţi în fiecare caz, First Edition va include dotări deosebite de design şi echipare.
Noile BMW M340i xDrive Sedan şi BMW M340i xDrive Touring reprezintă perfect sportivitatea care defineşte BMW Seria 3 ca model emblematic al mărcii şi care o diferenţiază de concurenţa de peste 40 de ani. BMW Seria 3 originală şi-a pus amprenta de la lansare, în 1975, prin calităţile sale de agilitate şi sportivitate. Iar modelul Touring – care a intrat în scenă pentru prima oară odată cu apariţia celei de-a doua generaţii „3” – a combinat versatilitatea sa deosebită cu dinamica BMW caracteristică. Motoarele puternice (în special în varianta cu şase cilindri dispuşi în linie), tehnologia şasiului modernizată constant şi sistemul de tracţiune integrală introdus pentru prima oară la Seria 3 oferă de atunci o experienţă de condus inegalabilă.
În cea mai recentă versiune a modelului, BMW M adaugă un nivel suplimentar de performanţe dinamice. Motorul cu şase cilindri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, ce dezvoltă 275 kW/374 CP, diferenţialul M Sport, suspensia M Sport ce include direcţie sport variabilă şi frâne M Sport, plus caracteristici exterioare M personalizate, cu proprietăţi aerodinamice optimizate, formează un pachet global compus perfect, creat pentru maximizarea performanţelor. Noul BMW M340i xDrive Sedan accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde, iar noul BMW M340i xDrive Touring în 4,5 secunde. Acest lucru face ca ambele modele să fie cu jumătate de secundă mai rapide decât vârfurile de gamă ale precedentei Seria 3.
Putere excepţională: motorul cu şase cilindri în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo, dezvoltă 275 kW/374 CP
Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie dezvoltat exclusiv pentru noile BMW M340i xDrive Sedan şi BMW M340i xDrive Touring iese în evidenţă prin furnizarea instantanee a puterii şi apetitul pentru turaţii ridicate, combinate cu liniaritatea pentru care motoarele BMW sunt renumite şi niveluri inegalabile de eficienţă pentru clasa sa de putere. Propulsorul de 3,0 litri dispune de carter din aluminiu cu o construcţie „closed-deck” şi chiulasă din aliaj. Pistoanele şi bielele cu masă optimizată şi un arbore cotit din oţel forjat cresc eficienţa internă a motorului. Pierderile prin frecare sunt reduse printr-un procedeu cunoscut drept „form honing” – căptuşirea cu oţel pulverizat în arc electric a cilindrului cu geometrie non-cilindrică a alezajului.
Noul motor cu şase cilindri dispuşi în linie generează 275 kW/374 CP, o creştere de 35 kW/48 CP faţă de propulsorul care alimenta precedentele vârfuri de gamă, în timp ce cuplul maxim a crecut cu 50 Nm, până la 500 Nm. Tehnologia M TwinPower Turbo include un turbocompresor twin-scroll integrat în sistemul de admisie, injecţie directă de benzină de ultimă generaţie, gestiune completă variabilă a supapelor VALVETRONIC şi sincronizare variabilă Double-VANOS a arborelui cu came pentru admisie şi evacuare. Integrarea sistemului de turbocompresie în galeria de oţel turnat are ca rezultat un design compact şi, în acelaşi timp, înseamnă că debitul de evacuare trebuie să parcurgă doar o distanţă scurtă, ceea ce permite ca presiunea de încărcare să se dezvolte rapid de la turaţii mici. Răspunsul turbinei este îmbunătăţit suplimentar prin reducerea cu 25% a momentului de inerţie. Un wastegate controlat electronic, cu deschidere largă, contribuie la valori scăzute ale emisiilor. Presiunea maximă de funcţionare a sistemului de injecţie directă, cu injectoare cantileverate, a fost crescută de la 200 la 350 bar. Acest lucru optimizează contorizarea combustibilului şi minimizează emisiile motorului.
Pachetul M Technic cu sistem de răcire optimizat, disponibil ca opţiune pentru BMW M340i xDrive Sedan
Sistemul de răcire extrem de eficient al noilor BMW M340i xDrive Sedan şi BMW M340i xDrive Touring păstrează motorul, transmisia şi frânele la temperatura lor ideală de funcţionare nu numai la condus cotidian, ci şi atunci când maşinile sunt împinse spre limita sportivă. Cuprinde un circuit pentru temperaturi ridicate şi temperaturi scăzute, plus răcire indirectă a aerului de încărcare. O supapă de răcire separată face posibilă oprirea temporară a răcirii carterului, optimizând astfel timpul de încălzire al motorului. Pachetul M Technic este disponibil şi el ca opţiune pentru noul BMW M340i xDrive Sedan – pachetul adaugă două radiatoare suplimentare pentru a răspunde cerinţelor foarte mari din partea gestiunii temperaturii la limitele extreme ale condusului sportiv, în special la temperaturi ambientale ridicate.
Sistemul de evacuare M Sport standard generează o acustică impresionantă
Noul motor cu şase cilindri dispuşi în linie îşi anunţă perfromanţele prin sistemul de evacuare M Sport standard. Sistemul cu control al clapetelor atinge note profunde şi interesante atunci când modurile SPORT sau SPORT+ sunt activate prin intermediul comutatorului Driving Experience Control. Sunetul care însoţeşte livrarea puterii motorului creează o experienţă acustică care nu îi lasă indiferenţi pe pasagerii noilor BMW M340i xDrive Sedan şi BMW M340i xDrive Touring. Sistemul de evacuare dublu, cu ţevi de eşapament duble, include două filtre de particule de benzină, care permit celor modelelor BMW M să îndeplinească prevederile standardului de emisii Euro 6d-TEMP.
Transmisie Steptronic Sport cu opt trepte, tracţiune integrală inteligentă şi diferenţial M Sport ca dotări standard
Noul motor cu şase cilindri dispuşi în linie este combinat standard cu transmisia Steptronic Sport cu opt trepte – particularităţile remarcabile ale acesteia includ un sistem de control hidraulic optimizat, patinare redusă a convertizorului de cuplu pentru răspunsuri rapide şi schimbări de viteze foarte sportive. Eşalonarea rapoartelor este adaptată perfect la caracteristicile de performanţă ale motorului şi, prin urmare, se pretează la acceleraţii rapide, îmbunătăţind atât confortul, cât şi eficienţa condusului. Maneta selectorului şi clapetele de schimbare disponibile standard pe volan pot fi utilizate pentru a prelua controlul manual al procesului de selecţie a vitezelor. De asemenea, există o funcţie Launch Control pentru cel mai bun timp de acceleraţie.
Sistemul inteligent de tracţiune integrală al noilor BMW M340i xDrive Sedan şi BMW M340i xDrive Touring permite o distribuţie complet variabilă a puterii între roţile din faţă şi cele din spate folosind un ambreiaj multidisc controlat electronic în caseta de transfer. BMW xDrive funcţionează în tandem cu sistemul DSC (controlul dinamic al stabilităţii) şi reacţionează cu mare precizie la schimbările din situaţia de condus şi, într-o fracţiune de secundă, maximizează tracţiunea, agilitatea şi stabilitatea de manevrare în toate condiţiile meteorologice şi ale suprafeţei rutiere, dar şi când calităţile sportive ale maşinilor sunt puse la încercare. Configuraţia sistemului – orientată spre puntea spate – contribuie la producerea experienţei de condus aşteptată din partea unui automobil M şi este vizibilă mai ales când comutatorul Driving Experience Control este trecut în modurile SPORT sau SPORT+.
Noile BMW M340i xDrive Sedan şi noul BMW M340i xDrive Touring sunt echipate standard şi cu diferenţial M Sport. Controlată electronic, funcţia de blocare complet variabilă din diferenţialul spate aduce o îmbunătăţire apreciabilă a capacităţii de tracţiune şi a calităţilor de virare, dar creşte şi stabilitatea direcţională şi agilitatea. Efectul de blocare generat de un motor electric limitează egalizarea vitezei între roata interioară şi cea exterioară ale punţii spate în momentul abordării unui viraj, permiţând conducătorului să accelereze dinamic la ieşirea din curbe. Administrată de sistemul DSC, funcţia de blocare a diferenţialului spate îmbunătăţeşte şi tracţiunea şi transmisia puterii atunci când se rulează pe suprafeţele cu niveluri de aderenţă diferite pentru roţile spate, împiedicând o roata să patineze când îşi caută aderenţa. Împreună cu tracţiunea integrală BMW xDrive, acest lucru asigură că puterea este transmisă la drum pentru un efect maxim de îmbunătăţire a agilităţii şi dinamicii.
Suspensie M Sport şi direcţie sport variabilă
Tehnologia şasiului dezvoltată pentru noua gamă BMW Seria 3 are toate instrumentele pentru a oferi caracteristici de manevrabilitate extrem de sportive. Datorită masei reduse şi a rigidităţii maximizare, componentele punţii faţă cu suspensie cu dublu braţ transversal şi a celei spate cu suspensie multibraţ accentuează dinamica în viraje şi precizia direcţiei, la fel cum fac ecartamentele late. Suspensia M Sport, disponibilă standard la noile BMW M340i xDrive Sedan şi BMW M340i xDrive Touring, are garda la sol redusă cu 10 milimetri şi prezintă proprietăţi elastocinematice specifice M şi amortizoare cu răspuns variabil în funcţie de cursă. Noul sistem de amortizoare, care debutează la noul BMW Seria 3, reduce perceptibil mişcarea caroseriei atunci când atenuează vibraţiile cauzate de suprafaţa denivelată a drumului şi virajele dinamice. Rezultatul este o direcţie precisă. Această configuraţie adaugă amortizare hidraulică suplimentară la detentă pe puntea faţă şi un sistem de limitare a compresiei în spate.
Clienţii au şi opţiunea suspensiei M adaptive cu amortizoare controlate electronic. Aceste amortizoare răspund adaptat la condiţiile suprafeţei drumului şi la stilul de condus pentru a elimina mişcarea nedorită a caroseriei. În acest scop, etapele de compresie şi detentă sunt ajustate continuu şi independent unele de altele. Aceasta permite reacţii fin măsurate ale arcului şi amortizorului. Caracteristicile de amortizare pot fi reglate prin intermediul comutatorului Driving Experience Control. Modurile SPORT şi SPORT+ optimizează capacitatea maşinilor de a oferi o manevrabilitate dinamică, creând un contrast vizibil cu răspunsurile de amortizare mai orientate spre confort din modurile COMFORT şi ECO PRO.
Direcţia sport variabilă este un alt element al pachetelor de suspensie M Sport şi M adaptivă. Combinând Servotronic, cu asistare a puterii în funcţie de viteză, cu un raport variabil în funcţie de cursă care oferă automobilului un control precis atât la viteze mari, cât şi manevrabilitate în viraje strânse, printr-o cursă completă a volanului mai scurtă.
Frâne M Sport şi jante M din aliaj uşor, cu anvelope mixte
Puterea excepţională de oprire este asigurată de frânele M Sport standard, a căror configurare foarte sportivă este asigurată de o cursă scurtă a pedalei şi un punct de presiune distinct. Acest sistem de frânare prezintă un raport foarte direct al pedalei, împreună cu o configuraţie hidraulică specială, cuprinzând etriere fixe cu patru pistoane şi discuri de 348 milimetri la roţile faţă, respectiv etriere flotante cu un singur piston şi discuri de 345 milimetri în spate. Etrierele vopsite în albastru poartă sigla M.
Noile BMW M340i xDrive Sedan şi BMW M340i xDrive Touring sunt echipate standard cu jante M de 18 ţoli, din aliaj uşor, şi anvelope mixte 225/45 R 18 pe puntea faţă, respectiv 225/40 R 18 pe puntea spate. De asemenea specifice modelului, opţional pot fi comandate jantele M de 19 ţoli, din aliaj uşor, în trei designuri , precum şi jantele BMW Individual de 19 ţoli, din aliaj uşor – din nou cu pneuri de dimensiuni diferite. Anvelopele de înaltă performanţă disponibile ca opţiune pentru jantele M de 19 ţoli, din aliaj uşor, permit transmiterea eficientă a forţelor longitudinale şi laterale şi asigură livrarea optimă a puterii pe asfalt.
Dotări de design specifice M cu proprietăţi aerodinamice optimizate, specificaţie standard superioară
Spoilerul faţă, pragurile laterale şi difuzorul au fost concepute pentru optimizarea furnizării aerului de răcire şi îmbunătăţirea proprietăţilor aerodinamice. De asemenea, elementele de design personalizate includ grila BMW cu design mesh şi ţevi de evacuare cu formă trapezoidală. Noul BMW M340i xDrive Sedan oferă şi un spoiler spate M în culoarea caroseriei. Decoraţiunile BMW Individual High-gloss Shadowline şi finisajul Cerium Grey metalizat pentru capacele oglinzilor retrovizoare, decoraţiunea prizelor de aer din bara faţă, suprafaţa grilei BMW tip mesh şi conturul acesteia, ţevile de eşapament şi emblema specifică scot în evidenţă modelul faţă de restul gamei.
Dotările de design şi de echipare specifice M din interiorul ambelor modele contribuie la concentrarea atenţiei pasagerilor asupra experienţei de condus dinamic. Dotările standard includ scaune sport pentru şofer şi pasagerul din faţă, tapiţate într-o combinaţie specifică M de Sensatec şi Alcantara cu matlasare contrastantă în albastru, volan M îmbrăcat în piele, cu butoane multifuncţionale şi clapete de schimbare a vitezelor, tapiţerie BMW Individual a plafonului în nuanţă antracit, pedale M, covoraşe specifice M şi benzi decorative de interior în aluminiu tetragon cu benzi de accent în crom perlat. Inscripţiile „M340i” apar pe panoul de instrumente digitale şi împodobesc şi pragurile uşilor faţă.
Pe lângă trenul de rulare şi tehnologia şasiului, precum şi dotările de design exterior şi interior specifice modelului, noile BMW M340i xDrive Sedan şi BMW M340i xDrive Touring sunt echipate standard şi cu aer condiţionat cu reglare automată a temperaturii pe trei zone (inclusiv cu setări separate de control al temperaturii şi ventilaţiei pentru conducător, pasagerul din faţă şi habitaclul spate), iluminarea ambientală, pachet de depozitare şi oglindă retrovizoare cu funcţie antiorbire automată. Echiparea standard a celor două modele de înaltă performanţă include şi Park Distance Control cu senzori în faţă şi în spate, BMW Live Cockpit Plus completat cu sistem de navigaţie şi monitor 8,8 ţoli (22,35 cm), precum şi cu pachetul Connected Plus, care include informaţii despre trafic în timp real (RTTI), servicii remote, servicii de concierge şi preechipare Apple CarPlay.
Noile BMW M340i xDrive Sedan (G20) și BMW M340i xDrive Touring (G21)
Noul BMW M340i xDrive Sedan (G20) – culoare exterioară BMW Individual Tanzanite Blue II metallic
Noul BMW M340i xDrive Touring (G21) – culoare exterioară Sapphire Black metallic