Șeful BMW M a dezvăluit modelul aniversar BMW 3.0 CSL Hommage, bănuit că produce 600 CP
Zvonurile despre un model în ediție limitată dedicat aniversării BMW M GmbH circulă încă din 2015, când BMW a dezvăluit la Concursul de Eleganță Villa d’Este showcar-ul BMW 3.0 CSL Hommage.
Iar acum, Franciscus van Meel, directorul executiv al BMW M GmbH dezvăluie pe contul său de Instagram primele 3 poze prototipul unui model cu design special, care amintește de estetica showcar-ului BMW 3.0 CSL Hommage. La rândul său conceptul Hommage din 2015 interpreta într-un stil modern designul legendarului BMW 3.0 CSL din 1973. Acesta a fost primul model conceput de divizia BMW Motorsport GmbH, care fusese înființată în 1972.
BMW 3.0 CSL avea să înregistreze un succes competițional impresionant, dominând ani la rând campionatele de turisme în care era înscris. Așa-zisul bot de rechin, eleronul de dimensiuni mari montat pe capacul portbagajului, precum și eleronul din partea superioară a lunetei sunt elemente stilistice definitorii atât pentru modelul BMW 3.0 CSL din anii 1970, cât și pentru showcar-ul Hommage din 2015. Și regăsim aceste elemente la prototipul dezvăluit de Franciscus van Meel prin intermediul Instagram.
(Sursele pozelor: contul de Instagram oficial al lui Franciscus van Meel, BMW Group)
Ediția limitată Hommage este bazată pe BMW M4 CSL și ar putea dezvolta 600 CP
În afară de publicarea pozelor, șeful BMW M GmbH nu a oferit și informații despre denumirea sau specificațiile acestei mașini destinată colecționarilor.
Dar site-urile BMWBlog.com sau whichcar.com.au spun că se vehiculează zvonuri care spun că modelul în stil Hommage este creat pe baza modelului BMW M4 CSL dezvăluit în 2022, având o versiune de 600 CP a propulsorului cu 6 cilindri în linie. Ar însemna o creștere cu 50 CP față de resursele lui BMW M4 CSL, care produce 550 CP la 6.250 rpm.
Modelul stil Hommage se va distinge estetic de BMW M4 CSL
Pozele publicate de șeful BMW M GmbH arată că presupusul model Hommage este într-adevăr un M4 cu o caroserie restilizată. Designul grilei frontale, evazările pronunțate pentru aripile roților și decupajele spoilerului frontal contribuie la un look clar diferit de al modelelor M4 CSL. Însă profilul, dar mai ales forma geamurilor laterale și a stopurilor ne arată că este vorba despre un M4 CSL recarosat.
BMW 3.0 CSL Hommage va avea cutie de viteze manuală și tracțiune spate
Motorul de 3 litri cu tehnologie M TwinPower Turbo care însuflețește modelul BMW M4 CSL livrează cuplu maxim de 650 Nm, între 2.750 și 5.950 rpm. Este de remarcat că modelul M4 CSL a păstrat cuplul la același nivel de 650 Nm, ca și în cazul lui M4 Competition, care generează 510 CP. Atât BMW M4 CSL, cât și BMW M4 Competition Coupe, sunt echipate doar cu transmisie automată cu 8 trepte.
Din aceste motive, este incitant zvonul conform căruia modelele din ediția limitată BMW 3.0 CSL Hommage va avea cutie de viteze manuală, cu 6 trepte. De asemenea se spune că tracțiunea va fi doar la puntea spate. Mai mult de atât, zvonul despre cutia de viteze manuală pare să fie veridic. Fiindcă este confirmat de un sticker care face parte din camuflajul prototipului dezvăluit de Franciscus van Meel. Acest camuflaj se distinge prin faptul că ilustrează modele și momente esențiale din istoria diviziei BMW Motorsport GmbH, redenumită BMW M GmbH în 1993.
Zvonurile mai spun că modelul Hommage va respecta complet rețeta tradițională BMW. Astfel, pe lângă motorul cu 6 cilindri și cutia de viteze manuală, coupe-ul sportiv va avea tracțiune la puntea spate.
Ediția limitată BMW 3.0 CSL Hommage ar putea fi produsă în doar 50 de exemplare, cu preț de circa 750.000 de euro
Modelul BMW 3.0 CSL Hommage ar putea deveni cel mai scump model BMW nou comercializat vreodată. Site-urile BMWBlog.com și whichcar.com.au precizează că le-au ajuns la cunoștință sume fabuloase. whichcar.com.au vorbește despre 600.000 de euro, în timp ce BMWBlog.com menționează 750.000 de euro.
Justificarea pentru asemenea prețuri este dată de faptul că BMW 3.0 CSL Hommage ar putea fi construit în doar 50 de exemplare. Acest volum de producție de numai 50 de unități este, desigur, o referire la sărbătorirea în 2022 a 5 decenii de când a fost înființată divizia BMW Motorsport GmbH.