Serviciile BMW Teleservices pentru mentenanță, mobilitate mereu conectată și asistență în caz de accident
Automobilul ține legătura singur cu service-ul, te ajută să faci programări, te ghidează pe cele mai bune rute, îți cheamă automat ajutor în caz de accident și este asistentul tău personal cu care poți interacționa și de la distanță. În urmă cu ceva timp un asemenea scenariu putea să pară desprins dintr-un viitor prea îndepărtat. Însă de ani buni automobilele BMW oferă această experiență a conectivității extinse, definind noi standarde pentru conceptul de mobilitate inteligentă.
Mai mult ca niciodată, nevoia interacțiunii online și a comunicării prin conectivitate a devenit evidentă odată cu pandemia COVID-19. Însă serviciile BMW și funcțiile de conectivitate evoluate ale automobilelor BMW și-au dovedit deja eficiența.
Serviciile BMW Teleservices, aplicația BMW Connected și devizul digital Smart Video Communication creează un ecosistem digital în care șoferul și automobilul sunt mereu conectați.
Practic automobilul BMW nu este doar un mijloc de transport care oferă standarde elevate de siguranță, confort și plăcere a condusului. Automobilul devine o entitate inteligentă, cu care poți interacționa și care îți extinde posibilitățile de comunicare. Aceste aptitudini sunt importante nu doar în programul cotidian, cât și în situații de urgență. Atunci, automobilul BMW se implică activ în a-ți veni în ajutor în cazul unui accident sau a unei defecțiuni tehnice.
Serviciul BMW Teleservices de apel în cazul unui accident minor
Multitudinea de senzori cu care sunt echipate modelele BMW detectează producerea accidentelor și activează funcțiile serviciului BMW Teleservices. Este vorba despre accidentele minore, survenite la viteze mici, când nu sunt declanșate airbag-urile. În aceste situații, pe ecranul central al sistemului iDrive este afișat în mod automat un mesaj de avertizare. Sistemul iDrive oferă șoferului posibilitatea ca printr-un singur click să apeleze direct centrul de asistență BMW în caz de accident. Totodată, informații despre locația mașinii, precum și date despre starea tehnică a mașinii, sunt transmise automat către centrul de asistență în caz de accident.
În asemenea momente șoferul și pasagerii pot fi bulversați din cauza accidentului. Sau poate nu știu ce pași trebuie să urmeze pentru a cere ajutor atât medical, cât și tehnic, pentru repararea și tractarea mașinii, ori pentru a lua legătura cu compania de asigurări. Însă asistentul centrului de apel BMW este pregătit întocmai pentru a îndruma pas cu pas clientul BMW, explicându-i toate alternativele. Cu alte cuvinte, dacă suferi un accident, nu trebuie să faci decât un apel, pentru a primi tot ajutorul necesar.
Asistentul îți oferă toate informațiile despre cum să te comporți la locul accidentului în funcție de situație. De asemenea, se stabilește dacă automobilul mai poate circlula, luând în considerare informațiile furnizate de șofer și datele despre starea tehnică a vehiculului, care au fost transmise automat. Apoi, în calitate de client BMW îți acorzi consimțământul pentru intervențiile tehnice și alegi service-ul autorizat BMW unde preferi ca mașina să fie reparată. De asemenea, este pus la dispoziție serviciul de tractare a mașinii, dacă aceasta prezintă avarii care nu îi permit deplasarea în siguranță.
Desigur, poți apela și manual serviciul BMW Teleservices în caz de accident. Acesta este accesibil rapid în meniul sistemului iDrive cu care sunt echipate modelele BMW. De altfel, când automobilul este parcat și toate sistemele sale sunt oprite, nu este afișată automat opțiunea de apelare a serviciului BMW Teleservices în caz de accident. La fel, în cazuri excepționale, se poate întâmpla ca senzorii să nu detecteze avarii minore, precum zgârieturi mici ale caroseriei. De aceea, ai mereu opțiunea de a iniția personal apelul către serviciul de asistență în caz de accident.
Ce se întâmplă în cazul unui accident sever?
Modelele BMW sunt prevăzute încă din iulie 2017 cu acess la serviciul de apel de urgență BMW, care este activat automat la producerea unui accident sever, când airbag-urile sunt declanșate. Atunci, automobilul face conexiunea cu asistentul specializat al centrului de apel BMW, care contactează la rândul său serviciile de intervenție de urgență.
Dar, dacă airbag-urile nu se declașeză în urma unui accident major, atunci serviciul BMW Teleservices în caz de accident funcționează ca o a doua plasă de siguranță, oferind posibilitatea șoferului și pasagerilor să apeleze centrul de asistență cu un singur click. De aici mai departe asistentul face legătura imediat cu agentul centrului BMW pentru situații de urgență.
Serviciile BMW Teleservices fac mult mai confortabilă mentenanța automobilului
Senzorii montaţi în automobilul tău BMW au și rolul de a depista din timp eventuale probleme tehnice. Astfel, automobilul transmite date relevante către service-ul BMW pe care l-ai selectat în portalul BMW ConnectedDrive, în aplicaţia BMW Connected sau în meniul BMW iDrive.
Aplicația BMW Connected intermediază conexiunea constantă cu automobilul și cu dealer-ul preferat
Aplicația BMW Connected este disponibilă și în România, atât pentru utilizatorii de device-uri cu sisteme de operare iOS, cât și Android (începând din 2020). Cu alte cuvinte, ești mereu conectat cu automobilul, oriunde te-ai afla, prin intermediul telefonului sau ceasului inteligent.
Tot ce trebuie să faci este să descarci aplicația, te înregistrezi cu seria de șasiu a mașinii și, în funcție de aceasta, descoperi ce funcții ale aplicației BMW Connected sunt disponibile pentru mașina ta.
Aplicația BMW Connected este un portal personalizat pentru fiecare utilizator și automobilul acestuia, care te întâmpină mereu cu noutăți despre marca BMW, despre promoțiile aflate în desfășurare sau despre gama de accesorii și servicii disponibile. Iar rolul acestei aplicații este de a-ți transforma automobilul într-un adevărat asistent personal, cu care poți interacționa și de la distanță și care știe să facă mai eficientă și mai confortabilă nu doar mobilitatea, ci și sarcinile de mentenanță tehnică.
Ești oriunde și oricând în contact cu automobilul
Prin serviciile ”Remote”, aplicația BMW Connected îți permite să controlezi o varietate de funcții ale automobilului de la distanță. Ești mereu în contact cu automobilul, chiar și când acesta este în parcare sau în garaj. Indiferent dacă tu ești acasă, la birou sau chiar în cu totul alt oraș față de locul unde se află mașina. Chiar și așa, mulțumită aplicației BMW Connected, poți verifica oricând prin intermediul telefonului dacă portierele sunt închise și le poți bloca și debloca. La fel este valabil și pentru acționarea geamurilor.
Poți verifica cât combustibil mai ai în rezervor. Iar în cazul automobilelor electrice, aplicația BMW Connected îți permite atât să vezi nivelul de încărcare al bateriei, cât și să programezi intervalele de încărcare a bateriei. Astfel, eficientizezi costurile, selectând încărcarea la ora când energia electrică are prețuri reduse.
De asemenea, poate fi programată activarea sistemului de climatizare, pentru a regla temperatura ideală în habitaclu înainte de a porni la drum. Această funcție este valabilă pentru automobilele BMW cu orice tip de propulsie.
Dacă mașina este într-o parcare aglomerată, nu va fi o problemă găsirea ei. În primul rând aplicația are funcția de localizare a automobilului, prin care poți vedea mereu harta cu locul unde se află. În plus, poți acționa flash-urile farurilor sau claxonul, pentru a o localiza.
Aplicația BMW Connected are grijă să nu întârzii niciodată la întâlnirile programate
Folosind aplicația de smartphone poți trimite destinații către sistemul de navigație al automobilului tău. Selectezi ziua și ora precum și destinația, folosind harta din cadrul aplicației de smartphone. Apoi, aplicația îți va aminti când este momentul potrivit să pleci spre destinație, pentru a ajunge la ora stabilită inițial. Mai mult de atât, aplicația ia în calcul real și informațiile obținute în timp despre trafic, astfel că ajustează ruta și durata estimativă a călătoriei. Odată ce te urci în automobilul tău, conexiunea cu smartphone-ul se face automat. Iar sistemul de navigație al mașinii va afișa ruta pe care a primit-o în prealabil. Totodată, sistemul infotainment al automobilului tău BMW se sincronizează cu calendarul din smartphone și afișează informațiile referitoare la întâlnirile programate.
În plus, ai opțiunea să trimiți link-uri către cei cu care urmează să te întâlnești, astfel ca ei să fie mereu la curent cu ora la care vei ajunge la destinație. De asemenea, aplicația BMW Connected te ajută să găsești parcări lângă destinație. Iar dacă va trebui să mergi și pe jos de la parcare până la locul întâlnirii, atunci aplicația îți va afișa pe telefon ruta pietonală și durata deplasării. Desigur, după întâlnire te ghidează înapoi la automobil.
Programarea online a vizitelor la service
Trebuie să recunoaștem că doar ideea de a duce mașina la service ne dă uneori senzația de corvoadă, chiar și dacă este o inspecție tehnică de rutină. Dar tocmai în acest sens devin evidente standardele premium prin care se disting serviciile BMW. Pentru că, prin aplicația BMW Connected ești mereu ținut la curent despre apropierea termenelor pentru inspecție tehnică, iar programarea se face rapid prin câteva click-uri. Astfel că vizita la service are loc în funcție de programul tău, fără formalități complicate și cu un nivel de transparență prin care BMW impune un nou etalon.
Mai exact, vei primi notificări pe telefon despre apropierea termenelor de service, de exemplu pentru schimbarea uleiului de motor sau a lichidului de frână. La fel ești notificat, când se desfășoară campanii de chemare în service, pentru repararea sau înlocuirea unor componente.
Poți selecta dealerul preferat, astfel că aplicația va reține mereu la ce service sau la ce dealer dorești să apelezi. Iar meniul intuitiv al aplicației BMW Connected te ajută să faci foarte rapid programarea inspecțiilor tehnice în service-ul preferat. Își este afișată o listă în care bifezi pentru ce dorești să fie făcută inspecția tehnică. Apoi selectezi ziua și ora la care să se întâmple inspecția tehnică, în funcție și de programul tău și de programul service-ului. Iar dacă vrei să anulezi programarea, o poți face la fel de ușor tot prin intermediul aplicației. Bineînțeles, pentru orice nelămurire, aplicația îți dă și opțiunea de a apela telefonic dealerul autorizat BMW. Iar asistenții specializați vă vor îndruma în legătura cu orice ține de mentenanța mașinii.
Asistență rapidă pentru defecțiuni tehnice sau accidente
Asemeni serviciilor BMW Teleservices în caz de accident, aplicația BMW Connected te ajută să apelezi telefonic serviciul de asistență rutieră. Această funcție vă asigură intervenția rapidă atunci când survine o defecțiune tehnică sau un accident. Asistentul specializat al call center-ului BMW vă va îndruma în funcție de situație. Prin intermediul aplicației poți trimite locația ta exactă. Și, cât mai rapid, va fi trimis un echipaj de asistență tehnică a unui partener autorizat BMW. Totodată, vei fi înștiințat în cât timp va sosi. Iar în cazul în care automobilul nu se poate deplasa sau repara, este pus la dispoziție serviciul de tractare.
Devizul digital Smart Video Communication
În orice scenariu de inspecție tehnică, accident sau defecțiune tehnică, service-urile autorizate BMW oferă transparență completă și asigură cele mai înalte standarde de calitate și profesionalism. Concret, dorești să știi exact ce defecțiuni au fost descoperite, care sunt operațiunile tehnice necesare, precum și costurile și durata executării acestor operațiuni.
Tocmai de aceea, clienții BMW pot opta pentru devizul digital Smart Video Communication, oferit de întreaga rețea autorizată BMW din România. Astfel, la inspecţia maşinii, tehnicianul de service realizează un video explicativ, prezentând defecţiunile şi problemele identificate. Apoi, asistentul de service îți trimite un SMS, sau un e-mail, în care vei găsi link-ul către devizul digital. Acest link include și clipul video. Drept urmare, ai posibilitatea să aprobi doar operaţiunile pe care le dorești sau care se impun la acel moment de către starea tehnică a mașinii.
Desigur, toată interacțiunea cu service-ul se desfășoară online, astfel că nu trebuie să te abați de la programul tău. Link-ul pe care îl primești poate fi accesat pe tabletă, laptop, PC, dar și pe telefonul mobil. Deci, oriunde ai fi poți bifa în formular operațiunile pe care le aprobi. Drept urmare, câștigi timp și ai control asupra costurilor de service.
Nu în cele din urmă, apelând la serviciile unui partener autorizat BMW, ai siguranța că intervențiile tehnice sunt realizate de către tehnicieni specializați, care respectă standardele internaționale BMW și utilizează doar piese de schimb originale. Aceste standarde se vor reflecta în fiabilitatea automobilului, în calitatea experienței condusului și în prețul de revânzare al automobilului.