Test drive Audi A3 Sedan
Strategiile de marketing intervin adesea în gama unui producător. Acesta a fost și cazul lui Audi A3 Sedan, dar atunci când marketingul este susținut de inginerie și tehnică la cel mai înalt nivel, rezultatul este excelent.
Cei de la Audi ne‑au obișnuit cu o prestație foarte bună, iar noul Audi A3 Sedan nu face excepție. Și nici nu ar fi avut cum să facă din moment ce oamenii de la Audi își bun baze serioase pe cifrele de vânzări pe care noua versiune le poate obține. Sau pe care, cel puțin teoretic, noul A3 Sedan le-ar putea obține. Așadar, ce e diferit la noul A3 Sedan față de A3 Sportback? Păi, mai nimic. De la volan totul pare la fel. Design interior, poziție la volan, echipamente, totul e exact la fel.
Doar din afară diferența se observă. Și nici ea nu e mare. Constă doar într‑un portbagaj. Dar mașina arată foarte bine. Este elegantă, frumoasă, dinamică și extrem de atractivă. E poate cel mai frumos sedan din această clasă. Iar acest lucru contează. Cu atât mai mult din moment ce și interiorul este, probabil, cel mai frumos și mai bine construit din această clasă. Materiale de top, finisări de excepție și butoane pe care nu te mai saturi să le atingi.
Cu un nou desen al consolei centrale și cu un nou aranjament al ecranului aferent sistemului MMI, în interior A3 Sedan pare mult mai „dichisit”, mai aerisit și, din acest motiv, mai spațios. Pur și simplu, este mult mai elegant decât tot ce oferă concurenții săi în acest segment de piață. Dar, în această clasă, nu totul se rezumă la interior. Mai ales acum, când concurența este atât de serioasă.
Prin urmare, noul Audi A3 Sedan trebuie să demonstreze că se descurcă la fel de bine și pe șosea. În cazul modelului de test, echipat cu propulsorul 1.4 TFSI ce dezvoltă 140 de cai-putere și beneficiază de aportul transmisiei automate Stronic, cu șapte rapoarte, nu prea putem spune lucruri rele. Oricât de cârcotași am fi și de aspri în a judeca această mașină, e greu să găsești un defect. Chiar și în condițiile unui drum cu aderență foarte scăzută, Audi A3 Sedan reușește să combine toate sistemele inteligente pe care le are la dispoziție pentru a se agăța de asfalt și pentru a te lăsa să te bucuri de mașină. Sprintul de la 0 la 100 km/h durează doar 8,4 secunde, iar viteza maximă este de aproape 220 km/h.
Pe lângă asta, transmisia este absolut minunată, fie că o folosești în modul Drive, fie în modul Sport, fie că alegi să schimbi treptele manual, prin intermediul padelelor din spatele volanului. De fapt, Audi A3 Sedan se conduce atât de bine, încât, de la volan, nici nu îți vei da seama că te afli totuși într-o mini-limuzină premium. Cât despre rafinament și confort, ele sunt ca acasă. Totul decurge lin și elegant, cu doar un sunet de motor frumos atunci când accelerezi mai puternic. Dacă înainte de test aveam dubii legate de succesul noii versiuni A3, acum îmi este clar. Audi A3 Sedan e poate cea mai bună mașină din clasa sa. Pe de altă parte însă, nici nu prea există un rival direct pentru Audi A3 Sedan atâta timp cât nici BMW, nici Mercedes-Benz, nici Volvo nu pun la dispoziție un astfel de sedan.