Noul BMW Seria 4 Coupe și facelift-ul Seriei 5 vor debuta și în România în 2020
Dr. Josef Reiter, directorul general al BMW Group România, a confirmat faptul că nu vor fi amânate lansările de modele noi în România din cauza pandemiei COVID-19, care a oprit temporar producția. Astfel, noua generație BMW Seria 4 Coupe, precum și varianta actualizată a lui BMW Seria 5 se vor număra printre modelele lansate și în România pe parcursul lui 2020.
“Până acum am încercat să păstrăm datele de lansare pentru modele noi. Nu am amânat oficial lansările de modele viitoare din acest an. Fiindcă, chiar dacă producția este închisă, încă există echipe care lucrează la pregătirea modelelor noi pentru lansare, respectând proceduri și condiții pentru protejarea sănătății. Până la acest moment pare că ne vom respecta lansările programate.” – explică Dr. Josef Reiter, directorul general al BMW Group România.
Alexandru Șeremet, Corporate Communication Manager pentru BMW Group România, ne-a oferit informații suplimentare despre ce modele noi putem aștepta pe parcursul acestui an: “Versiunea Coupe a noului BMW Seria 4 este confirmată pentru acest an, dar nu avem o dată de lansare confirmată oficial. Vă pot spune că nu avem această dată nu pentru că ar fi fost amânată, ci pentru că încă nu este comunicată oficial. Facelift-ul modelului BMW Seria 5 a fost într-adevăr surprins în poze spion și va fi lansat, deși nu este confirmat oficial. Ce mai putem comunica la acest moment este că vor mai sosi câteva motorizări noi speciale și modele plug-in hybrid.”
Noua generație BMW Seria 4 a fost până în prezent surprinsă în repetate rânduri în poze spion. Este vorba despre versiunile Coupe, Cabriolet și M4. Iar în ciuda camuflajului, prototipurile au arătat că designul lui BMW Concept 4 va fi preluat în producția de serie cu modificări puține. Astfel, Seria 4 se va distinge prin grila cu decuje înalte. Grila formată din cele două decupaje verticale de mari dimensiuni polarizează părerile, dar va face foarte notabilă prezența acestui model într-un segment de piață dedicat mașinilor cu caracter încărcat de pasiune.
Practic, BMW Seria 4 Coupe va avea o diversitate de concurenți, precum Ford Mustang, Audi A5 Coupe, Mercedes-Benz Clasa C Coupe și Clasa E Coupe.
Bimmerpost.com ne oferă și o serie de poze spion recente, care arată prototipul Coupe-ului bavarez purtând elemente de caroserie M Performance. CLICK AICI pentru a vedea pozele publicate de Bimmerpost.com.
La interior, până acum prototipurile surprinse în poze spion arată că vom regăsi planșa din BMW Seria 3. Dar este de notat că prototipurile lui BMW i4, gran coupe-ul electric înrudit cu Seria 4, au adoptat un panou digital extins pe orizontală, asemeni lui BMW Concept i4 și BMW Vision iNEXT .
Conform surselor BMWBlog.com, lansarea noului BMW Seria 4 Coupe va avea loc în luna iunie, în cadrul unui eveniment online, după cum impun restricțiile din timpul pandemiei. Astfel, noul coupe ar urma să fie disponibil și în România până la finalul lui 2020.
Este de așteptat ca gama de motorizări a lui BMW Seria 4 Coupe să fie preluată de la noua generație BMW Seria 3. Momentan nu există indicii în legătură cu o potențială versiune plug-in hybrid. Modelul BMW i4 cu propulsie pur electrică va debuta anul viitor, având la bază noul BMW seria 4 Gran Coupe. Dar anul acesta vor fi prezentate variantele de performanță BMW M4 și M3. Însă rămâne de văzut dacă disponibilitatea lor și în România va posibilă tot începând cu acest an.
CLICK AICI pentru mai multe informații despre viitorul BMW M4.
Anul 2020 va aduce și varianta actualizată a popularului BMW Seria 5. Acest facelift este binevenit, având în vedere că Mercedes-Benz Clasa E a fost prezentat în forma sa modernizată în primăvara aceasta.
Pozele spion au lăsat să se întrevadă că restilizarea lui BMW Seria 5 va include faruri aplatizate, cu aspect mai angular și “angel eyes” care au forta literei L răsturnată. Grilele frontale nu vor fi mărite excesiv, iar spoilerele vor fi retușate. Totodată, semnătură luminoasă a stopurilor va fi și ea restilizată.
La interior, este de așteptat ca principala evoluție să fie la nivelul funcțiilor sistemului infotainment. Cât despre motorizări, autocar.co.uk și bimmertoday.de menționează că Seria 5 ar putea primi propulsia plug-in hybrid utilizată de BMW 745e și BMW X5 xDrive45e. Acest sistem folosește un tandem format dintr-un motor electric de 83 kW/113 CP și 265 Nm și propulsorul pe benzină de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvoltă 210 kW/286 CP și 450 Nm. Per ansamblu, sistemul livrează 394 CP și 600 Nm în cazul lui 745e și X5 xDrive45e. SUV-ul plug-in hybrid este creditat cu autonomie de până la 97 km. Iar limuzina are autonomie electrică de 50-58 km în funcție de varianta de caroserie și sistemul de tracțiune integrală opțional). Rămâne de văzut dacă același nivel de resurse și autonomie electrică va fi disponibil și în cazul eventualului 545e.
De asemenea, ar fi plauzibil ca BMW Seria 5 să preia și noua motorizare diesel 40d cu tehnologie mild-hybrid. Această propulsie oferită deja pentru BMW X5 xDrive40d produce 340 CP și 700 Nm. Include un generator-starter de 48V, care livrează o putere electrică suplimentară de 8 kW/11 CP. Și are sistem start-stop optimizat și funcție de coasting cu posiblitatea de oprire a motorului cu ardere internă.
Mai multe informații vom afla în lunile următoare.