Zvonurile spun că BMW i7 M70 va avea aproape 650 CP, dar sunt suficienți pentru a combate cei 761 CP ai lui Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+?
Încă nu există informații oficiale despre specificațiile modelului i7, versiunea pur electrică a viitoarei generații BMW Seria 7. Însă zvonurile se întețesc, având în vedere că lansarea noului 7, precum și a modelului i7, ar putea să aibă loc peste doar câteva săptămâni, după cum estimează site-ul BMWBlog.com.
Tot BMWBlog.com prefigurează acum că BMW i7 M70 va deveni noul model de top al noii Seriei 7, având în vedere că marca bavareză va renunța la propulsorul V12 cu benzină. După cum precizează BMWBlog.com, zvonurile inițiale indicau faptul că varianta cea mai puternică a lui i7 se va numi M60, ceea ce ar avea logică având în vedere că deja BMW a lansat SUV-ul electric iX M60. De altfel, încă din februarie 2021, publicația germană Auto Bild preconiza că i7 va avea o variantă M60 capabilă să genereze peste 650 CP. Totuși, BMWBlog.com revine asupra acestor prezumții și menționează că modelul i7 de top ar putea să se numească M70, lăsând astfel loc în gamă pentru alte variante electrice M Performance precum și pentru modele M750i or M760i cu motorizări care ard benzină.
În legătură cu propulsia electrică a presupusului BMW i7 M70, BMWBlog.com estimează că va avea o versiune și mai puternică a propulsiei cu 2 motoare electrice, folosită de BMW iX M60. Primul SUV electric al diviziei BMW M GmbH dezvoltă 619 CP. Mai exact, BMWBlog.com se așteaptă ca BMW i7 M70 să livreze 630-640 de cai putere electrici. Cu alte cuvinte, acest model al fi cel mai apropiat de BMW-ul M7 pe care bavarezii au ezitat să îl producă în fiecare generație de Seriei 7.
Desigur, cei aproximativ 650 CP vor oferi un nivel de performanță foarte înalt. Însă vor fi îndeajuns într-un segment de piață unde BMW i7 îi va întâlni pe Tesla Model S Plaid și Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+?
Cel puțin până acum BMW sau Mercedes-Benz nu s-au încumetat să creeze un rival pentru cea mai performantă propulsie a lui Tesla Model S. Versiunea Plaid este echipată cu 3 motoare electrice, generează 1.020 CP și are nevoie de numai 2 secunde și un pic pentru a tâșni de la 0 la 100 km/h.
Așadar, lui BMW i7 M70 sau M60 îi va rămâne să se lupte în termeni de egalitate cu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+. Cel mai rapid model al diviziei Mercedes-AMG are câte un motor electric la fiecare punte și livrează 658 CP în modul de funcționare de bază. În acest mod standard accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, dacă bateria sa este încărcată măcar până la 30% din capacitatea. Iar viteza maximă este de 220 km/h. Însă clienții pot alege și pachetul AMG DYNAMIC PLUS. În acest caz resursele cresc până la 761 CP, când este activat modul RACE START. Însuflețit de cei 761 CP, Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ gonește de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde. Dar pentru această funcție boost bateria trebuie să fie încărcată măcar până la 75% din capacitatea sa. Totodată, pachetul AMG DYNAMIC PLUS ridică la 250 km/h plafonul pentru limitarea electronică a vitezei maxime.
Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ realizează aceste sprinturi, având 2 motoare electrice și o greutate de 2.655 kg. Specificațiile SUV-ului BMW iX M60 ne pot oferi repere despre cât de posibil este ca un eventual BMW i7 M70 să țină pasul cu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+. Concret, BMW iX M60 are tot 2 motoare electrice și cântărește 2.659 kg. Iar „suta” o prinde în 3,8 secunde, deși cântărește cam cât EQS-ul dezvoltat de AMG și are mai puțină putere decât acesta. Așadar, poate că dacă un BMW i7 M70 va fi echipat tot cu bateria de 105,2 kWh a lui iX M60, atunci ar avea greutate și performanțe similare.
Bineînțeles, acestea sunt doar presupuneri. Și nu trebuie să excludem că BMW ar putea introduce în producția de serie și o propulsie electrică formată din 3 motoare, așa cum a prefigurat cu prototipul Power BEV din 2019. Acesta avea 2 motoare electrice la puntea spate (controlate separat) și un motor electric la puntea față, iar puterea totală a sistemului era de 720 CP la acel stadiu de dezvoltare. Prototipul Power BEV construit pe baza unui BMW Seria 5 Sedan sprinta de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3 secunde.