McLaren Automotive și BMW vor dezvolta din nou motoare împreună

Colaborarea dintre McLaren Automotive și BMW Group are deja un rezultat de legendă, prin faptul că bavarezii au proiectat motorul V12 care i-a permis modelului F1 să stabilescă recorduri de viteză uluitoare pentru finalul anilor ’90.

Acum McLaren anunță un nou partneriat prin care va lucra și cu BMW Group pentru dezvoltarea unei noi generații de motoare cu ardere internă, menite să ofere un nivel de putere per capacitate cilindrică peste cotele posibile în prezent. În paralel cu creșterea puterii, noile soluții tehnice vor permite reducerea emisiilor CO2. McLaren va implementa aceste tehnologii în viitoarele sale motoare. Revista britanică Autocar spune că McLaren i-a confirmat utilizarea chiar din 2020 a acestor tehnologii și adaugă faptul că întregul proiect ar costa 28 de milioane de lire sterline.

Noul proiect McLaren Automotive este finanțat parțial de guvernul Marii Britanii, care va aloca 14 milioane de lire sterline (conform Autocar) prin Centrul pentru Propulsii Avansate (APC). McLaren va conduce acest proiect în care colaborează cu șase parteneri specializați. Pe lângă BMW, se va lucra cu Ricardo, actualul partener McLaren pentru construirea motoarelor. Grainger și Worrall vor oferi experiența lor în mulaje și carcase de greutate redusă. Lentus Composites contribuie cu cunoștințe referitoare la materialele compozite, iar Universitatea din Bath pune la dispoziție cercetarea avansată în domeniul eficienței sistemelor folosite de motoarele cu ardere internă.

Având în vedere că în prezent motorul McLaren V8 produce în mod lăudabil 737 CP dintr-o cilindree de numai 3,8 litri, ne putem doar imagina ce resurse vor descătușa motoarele cu ardere internă dezvoltate cu grupul de parteneri din care face parte și BMW. Ca termen de comparație, propulsorul creat de bavarezi pentru McLaren F1 livra 627 CP, având arhitectură cu 12 cilindri și o cilindree de 6,1 litri.
Acel motor a fost baza propulsorului cu care BMW avea să câștige LeMans în 1999 și a permis inginerilor să acumuleze experiență extrem de valoroasă în dezvoltarea de inimi V12. Este evident că până la electrificarea completă a mașinilor, hibridizarea va păstra relevanța motorelor pe benzină. Iar în domeniul mașinilor sport de ligă înaltă probabil vor avea o carieră prelungită. Așadar, BMW Group și McLaren își reunesc forțele creative, dându-ne speranța că vor repeta povestea de succes scrisă de modelul F1.
Oricum fanii BMW tot oftează după faptul că Mercedes-AMG va lansa un hypercar cu motor de Formula 1, în timp ce marca lor preferată nu pare interesată să creeze un model super sport. Poate că BMW va reveni în ringul hypercar-urilor nu cu propria mașină, dar jucând din nou rolul de inimă mecanică a unui model de top produs de McLaren.
De dragul nostalgiei vă invităm să revedeți clipul video cu imagini inedite, în care McLaren F1 împinge vitezometrul electronic până la 391 km/h. CLICK AICI pentru acest clip.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account