Modelul BMW M1 de 350 CP primeste unda verde

De multa vreme circula zvonuri legate de un nou BMW M1, dar pana acum BMW nu a confirmat niciun raport. Astazi, revista britanica Autocar declara ca BMW a dat unda verde dezvoltarii unei versiuni M a modelului Seria 1 Coupe.

Se zvoneste ca noul M1 va fi echipat cu o varianta modificata a motorului N55 twin-scroll turbo cu sase cilindri, ce livreaza aproximativ 350 CP si un varf al curbei de cuplu de 407 Newton-metri. Este asteptat ca modelul sa fie pus in vanzare incepand cu jumatatea anului 2011.

Decizia de a lansa masina in productie a fost atribuita “reactiei pozitive covarsitoare” din partea clientilor participanti la seminarii demonstrative recente, conform spuselor unui inalt oficial BMW. Tinta demografica o constituie clientii tineri ce tanjesc dupa performanta BMW; BMW M1 va fi cel mai ieftin model din gama M, si e considerat concurent direct pentru viitorul Audi RS3.

BMW-Concept-1-Series-tii-1-lg

Autocar face presupuneri asupra pretului, pe care il estimeaza in jurul valorii de 38.000 lire sterline.

Viitoarele platforme modulare vor permite BMW sa construiasca mai multe masini in cadrul aceleiasi clase, si sa pastreze si un pret relativ scazut.

“Datorita instaurarii proceselor de productie modulara la BMW, este posibil sa cream masini de performanta la care clientii nu doar sa viseze, ci pe care sa si le si permita”, declara Dr. Kay Segler, seful diviziei BMW M.

Numele nu a fost inca definitivat, dar suntem de parere ca va fi reluat numele simbolic M1, datorita rezonantei sale si a prestigiului. Se spune ca BMW M1 2012 ar fi inspirat din conceptul BMW tii, prezentat in 2007.

Propulsorul noului model M va adopta din nou sistemul twin-turbo, desi se spune ca noul sistem difera semnificativ de cel folosit pe motorul mai vechi; este posibil ca motorul sa primeasca un nou turbocompresor si un aranjament mai eficient al racitorului intermediar al aerului de alimentare.

Nu au fost confirmate detaliile legate de tipurile de transmisie oferite, dar ne asteptam la unele asemanatoare celorlalte modele M.

Cu o greutate proprie care nu depaseste cu mult 1500 kg, performanta la acceleratia 0-100 km/h ar trebui sa fie de circa 5 secunde.

EfficientDynamics va continua sa joace un rol important in produsele BMW, asa ca ne asteptam sa fie prezente sisteme stop-start si de regenerare la franare.

Structura de suport a Seria 1 coupe – lonjeronul MacPherson (pe fata) si suspensia de tip multi-link (pe spate) – vor ramane aceleasi, dar inginerii BMW M vor instala suspensii, arcuri si amortizoare noi. “Avem de gand sa-l facem mult mai dinamic decat modelul standard 135i”, a declarat Segler.

Designul exterior va primi tratamentul special M, cu spoiler fata mai reliefat, arce evazate la rotile fata, praguri mai late, un spoiler spate si patru tevi de evacuare cromate.

Este posibil ca modelul va fi produs la fabrica BMW din Leipzig, alaturi de versiunile standard ale Seria 1 coupe. Dupa cum am mai mentionat, noul M1 va fi prezentat in 2011

[Sursa: Autocar]
BMW Motorrad

Comentarii

©2022 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account