BMW M4 GT3 a obținut victorie și a monopolizat podiumul cursei de anduranță de la Nürburgring
BMW M4 GT3 a sărbătorit monopolizarea podiumului la a doua cursă a sezonului din Nürburgring Endurance Series (NLS).
Cursa de patru ore de pe Nordschleife (Germania) s-a încheiat cu un final spectaculos între Augusto Farfus (Brazilia) şi Max Hesse (Germania).
Rezultatul unei bătălii strânse şi captivante a fost confirmat doar pe ultimii metri. Farfus a trecut linia de sosire la comenzile #99 BMW M4 GT3, înscris de ROWE Racing, în faţa maşinii aliniate de BMW Junior Team. Brazilianul a împărţit cockpitul cu Connor De Phillippi (SUA), cel care a asigurat pole position pentru echipaj. Locul al treilea în cursă i-a revenit #34 BMW M4 GT3 al Walkenhorst Motorsport.
Echipajele BMW M4 GT3 au dovedit performanță din calificări
Evenimentele din calificări arătaseră deja că va fi o zi bună pentru echipele BMW M Motorsport. De Phillippi şi juniorul BMW Dan Harper (Marea Britanie) au dus două BMW M4 GT3 în prima linie a grilei. După primele stinturi în care au evoluat De Phillippi şi Neil Verhagen (SUA), între cele două maşini s-a creat un duel palpitant.
BMW Junior Team a fost în frunte, în ciuda unei penalizări cu drive-through, dar Farfus a reuşit să îl depăşească pe Hesse în timpul unui stint final strâns. În ultimul tur, a avut loc un duel direct pe Döttinger Höhe, în care cei doi piloţi au rulat roată la roată – la limită, dar corect. Farfus a reuşit să rămână în faţă, înregistrând prima victorie pentru ROWE Racing cu noua maşină.
O performanţă la fel de puternică a obţinut şi #34 BMW M4 GT3 al Walkenhorst Motorsport, cu echipajul format din Christian Krognes, Sami-Matti Trogen (ambii Norvegia) şi Andy Soucek (Spania) trecând linia de sosire pe locul al treilea. Poziţia a cincea i-a revenit celei de-a doua maşini ROWE Racing, cu John Edwards (SUA), Sheldon van der Linde (Africa de Sud) şi Marco Wittmann (Germania) la volan.
Declaraţii după cursă:
Andreas Roos (Head of BMW M Motorsport):
„Desigur, suntem încântaţi pentru cele trei maşini pe podium. BMW M4 GT3 şi-a arătat marele potenţial pe Nordschleife. Bătălia de la final a fost senzaţională. Cred că am arătat ce putem face, oferind un spectacol grozav pentru fani. A fost o cursă fantastică şi a fost foarte distractivă pentru toţi cei implicaţi. Credem că despre asta este vorba. Pe lângă rezultat, am adunat şi o experienţă valoroasă în pregătirea cursei de 24 de ore.”
Augusto Farfus (#99 BMW M4 GT3, ROWE Racing):
„Am pierdut puţin pentru că am avut ghinion cu steagurile galbene şi traficul. Trebuia să încheiem ultimul stint înaintea celuilalt BMW (maşină soră), dar, din păcate, nu am făcut-o, aşa că, atunci când am ieşit din boxe, am simţit că sunt cu 15-20 de secunde în urmă. Apoi m-am apropiat din ce în ce mai mult şi, cu prima ocazie pe care am avut-o, am trecut şi m-am îndepărtat. Max a avut doar o fracţiune de secundă să ia decizia de a mă bloca sau nu. I-am văzut ezitarea şi am trecut, dar, din păcate, din cauza traficului am avut o ieşire proastă spre ultima linie dreaptă şi a trebuit să mă apăr pentru că a ieşit în forţă, dar acestea sunt cursele.”
Connor De Phillippi (#99 BMW M4 GT3, ROWE Racing):
„Ce zi grozavă pentru această maşină. A fost prima dată când am condus cu această nouă maşină pe această pistă şi echipa a făcut o treabă fantastică cu pregătire, execuţie şi strategie. Ultimul meu stint a fost incredibil de ghinionist cu traficul, dar uneori primeşti şi aşa ceva şi totul este despre recuperare. Ulterior, Augusto a condus ca un nebun şi a reuşit manevra decisivă pentru victorie. Este grozav să ai astfel de colegi de echipă incredibili.”
Max Hesse (#44 BMW M4 GT3, BMW Junior Team):
„Tururile finale au fost atât de tensionate. Am avut un pic de ghinion după aerodrom şi Augusto a reuşit să mă depăşească acolo. Am putut să rămân cu el şi apoi a avut un pic de ghinion pe urcarea spre Döttinger Höhe. Pentru scurt timp am rulat chiar şi pe iarbă. Cu toate acestea, cred că putem fi mulţumiţi de asta, mai ales că am avut şi o penalizare drive-through. Cu siguranţă am făcut progrese bune de la prima etapă NLS.”
Andy Soucek (#34 BMW M4 GT3, Walkenhorst Motorsport):
„A fost frumos. A fost prima noastră cursă adevărată împreună ca echipă, aşa că Walkenhorst Motorsport s-a pregătit foarte mult şi avem o mulţime de oameni foarte buni care lucrează în spatele nostru, aşa că sunt extrem de fericit să fiu pe podium în prima noastră cursă. Maşina a fost plăcută de pilotat, colegii mei au făcut o treabă excelentă şi încă nu sunt atât de experimentat aici, pe Nordschleife, dar m-am distrat foarte mult.”