Noul BMW M4 GTS devine cel mai rapid model M

Noul BMW M4 GTS

Noul BMW M4 GTS este în momentul de față cel mai radic model pe care BMW îl pune la dispoziția clienților pentru care experiențele pe circuit sunt vin imediat după micul dejun. Cu o putere maximă de 500 de cai-putere și un sprint 0-100 km/h în 3,8 secune, cu frâne din carbon ceramic, cu scaune scoică și fără banchetă spate, noul BMW M4 GTS va fi comercializat în doar 700 de unități.

1. Noul BMW M4 GTS. Experienţa concentrată din motorsport furnizează dinamica supremă

Prin BMW M4 GTS, BMW M GmbH vine cu o nouă dovadă de tehnologie care duce potenţialul BMW M4 Coupé la un nivel nou, impresionant. Cu un design dinamic şi puternic, inspirat din motorsport, dar şi cu o tehnologie de înaltă performanţă, BMW M4 GTS este perfect pregătit pentru performanţă pe circuit. Un tur parcurs în 7’28” pe legendara buclă Nordschleife de la Nürburgring, cel mai dificil circuit de curse din lume, este o dovadă clară a calităţilor excepţionale de care dispune această ediţie specială a modelului. În acelaşi timp, cel mai avansat BMW M4 – asemenea celorlalte modele BMW M – se simte ca acasă şi pe drumurile publice. BMW M GmbH lansează BMW M4 GTS într-o ediţie specială limitată la 700 de unităţi pentru a sărbători a 30-a aniversare a modelului BMW M3, care a intrat în producţie în 1986. Prin aceasta, automobilul evidenţiază spiritul inovator al inginerilor BMW M în dezvoltarea tehnologiilor M deschizătoare de drumuri în ceea ce priveşte sistemul de propulsie, şasiul şi construcţia uşoară. Prima ediţie specială de înaltă performanţă a gamei de modele M3/M4 va fi disponibilă în premieră şi pe importanta piaţă din America de Nord.

Noul BMW M4 GTS

„Modelele ediţie specială precum BMW M3 GT, BMW M3 CSL, BMW M3 GTS şi BMW M3 CRT au o tradiţie de zeci de ani în portofoliul nostru din clasa medie – care continuă cu BMW M4”, a declarat Frank van Meel, CEO al BMW M GmbH. „Ele accentuează caracterul mărcii BMW M şi întruchipează o experienţă exclusivistă şi bogată din punct de vedere emoţional. Am avut o abordare radicală în privinţa reglajului BMW M4 GTS pentru a crea o maşină sport pentru circuit, care furnizează dinamică de top şi performanţe care inspiră. Automobilul ne-a permis să demonstrăm ce este posibil în prezent cu un model omologat pentru şosele. Clienţii îşi pot pilota propriul BMW M4 GTS pe circuite precum Spa-Francorchamps, Nürburgring sau Laguna Seca – la eveniment clubsport, de exemplu – şi să stabilească timpi pe tur care să ridice ştacheta la un nivel foarte ridicat pentru maşinile omologate pentru şosele.”

Noul BMW M4 GTS

Impuls de performanţă datorită inovatoarei injecţii cu apă
Piesa centrală a fiecărui model BMW M este motorul său. BMW M4 GTS utilizează motorul turbo cu şase cilindri dispuşi în linie de la BMW M3/M4 – câştigător a numeroase premii -, dar adaugă tehnologia inovatoare a injecţiei cu apă pentru a ca propulsorul de 3,0 litri să beneficieze de un impuls substanţial de putere. Sistemul de injecţie cu apă măreşte semnificativ puterea motorului – la 368 kW/500 CP -, dar şi cuplul – 600 Nm -, în timp ce consumul de combustibil şi emisiile CO2 rămân la nivelul celor ale BMW M4 Coupé (8,3 l/100 km*, 194 g/km*). Astfel, BMW M4 GTS este cel mai agil, mai radical şi mai dinamic model din gamă. Sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde şi atinge o viteză maximă, limitată, de 305 km/h.

Designul ultrauşor extins în detalii
Construcţia ultrauşoară inteligentă a permis inginerilor BMW M să limiteze masa proprie DIN a automobilului la 1.510 kilograme (masa proprie ECE: 1.585 kg). Raportul masă-putere remarcabil de 3,0 kg/CP furnizează platforma perfectă pentru o experienţă a condusului deosebit de dinamică. Măsurile riguroase de reducere a masei se extind atât în interiorul, cât şi la exteriorul maşinii. În automobil, scaunele-scoică din fibră de carbon, consola centrală uşoară, construcţia uşoară a panotajului de pe locul din spate şi partiţia portbagajului, decoraţiunile speciale ale panourilor ultrauşoare – laterale şi ale uşilor -, care includ manşete de tragere ale uşilor în locul mânerelor solide, sunt indicii clar vizibile ale angajamentului designerilor de a reduce masa. Aplicarea riguroasă a designul uşor poate fi observată şi în detalii mai puţin vizibile. Tubul de fixare a panoului de instrumente este realizat din fibră de carbon. Şi la exteriorul automobilului, capota, acoperişul şi spliterul frontal reglabil – toate nou concepute – sunt şi ele construite din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Şi aripa spate reglabilă este realizată tot din acest material high-tech uşor, dar extrem de rezistent. Ea se sprijină pe elementele complexe din aluminiu, fixate pe capota din CFRP a portbagajului, care demonstrează cum fiecare detaliu, indiferent cât de mic, a fost adaptat pentru a minimiza masa. Combinarea cu difuzorul – din nou, din fibră de carbon – sub bara spate, aripa spate optimizează fluxul de aer şi reduce portanţa pe puntea spate. Sistemul de evacuare are un amortizor din titan care permite o reducere a masei cu 20%. Acustica plină de emoţie se potriveşte perfect profilului M şi învăluie interiorul şi exteriorul automobilului într-un sunet pe măsura performanţei fantastice.

Noul BMW M4 GTS

Dotări cu echipamente pentru maximizarea performanţelor
Disponibilă standard, transmisia M cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte, selectează raportul optim pentru fiecare situaţie de condus, fără nici o sincopă a fluxului de putere. Pilotul poate selecta vitezele manual fie prin intermediul clapetelor de pe volan, fie prin levierul selectorului. Programul de schimbare Drivelogic şi sistemul Launch Control au fost adaptate la puterea crescută a motorului. Cu masa minimizată, jantele M exclusive – din aliaj uşor şi cu design star-spoke 666 M – sunt forjate şi lustruite, beneficiind de o culoare Acid Orange. Ele sunt echipate cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2 (faţă: 265/35 R19, spate: 285/30 R20) şi sunt create specific pentru BMW M4 GTS, astfel că joacă un rol în tracţiunea şi în reacţiile prin viraje pe care le oferă automobilul.

Noul BMW M4 GTS

Suspensia M reglabilă în trei moduri, adaptată special pentru BMW M4 GTS, poate fi ajustată în funcţie de preferinţele individuale, dar şi la cerinţele diferitelor circuite. Frânele M din carbon ceramic oferă un punct de presiune bine definit şi asigură o decelerare remarcabilă chiar şi sub sarcini mari susţinute, cum ar fi la limită pe circuit.

Tehnologie OLED exclusivă în lume, lumini LED strălucitoare
Cele două seturi de faruri duble rotunde, cu patru inele coroană, asigură cea mai bună iluminare posibilă a suprafeţei drumului. Ele combină tehnologia LED (diode emiţătoare de lumină) de ultimă oră cu BMW Selective Beam (asistent antiorbire pentru faza lungă – oprararea automată a fazei lungi cu reglaj pentru a evita ceilalţi paritcipanţi la trafic) şi farurile adaptive.

Noul BMW M4 GTS

Stopurile de forma literei L sunt la fel de distinctive precum designul farurilor. Stopurile OLED inovatoare îşi vor face debutul în producţia de serie odată cu BMW M4 GTS. OLED (diode organice emiţătoare de lumină) reprezintă un nou tip de sursă de lumină care luminează pe întreaga lor suprafaţă, cu un efect foarte omogen – spre deosebire de unităţile LED, care emit lumina sub forma unor puncte. Designul plat al tehnologiei OLED (acestea au o înălţime de doar 1,4 milimetri) şi capacitatea de a declanşa separat module individuale de lumină deschid noi posibilităţi pentru concepte de iluminare şi emană prezenţa unei precizii excepţionale. Ca atare, stopurile subliniază lăţimea părţii spate, conferă automobilului o apariţie şi mai atractivă şi mai puternică şi asigură evidenţierea acestuia atât pe lumină, cât şi pe întuneric.

Interiorul – concentrat, exclusiv şi derivat din motorsport
Scaunele-scoică M din fibră de carbon pentru conducător şi pasager respectă tema construcţiei ultrauşoare pe care o propune interiorul exclusivist. Acestea cântăresc cu aproape 50% mai puţin decât scaunele sport de la BMW M4 Coupé, permit o poziţie ideală de condus şi oferă confort pe distanţe lungi, în combinaţie cu nivelul excelent de susţinere. Tapiţeria exclusivistă a scaunelor – cu piele Alcantara/Merino – cu benzi M pe spătare, centurile de siguranţă cu trei puncte de prindere şi manşetele de tragere a uşilor evidenţiază profilul BMW M4 GTS ca maşina sport de înaltă performanţ. Pentru piaţa nord-americană, M4 GTS este echipat cu scaune sport M tip scoică diferite (includ spătare ultrauşoare cu decupaje), în conformitate cu cerinţele locale de omologare.

Noul BMW M4 GTS

Alcantara este utilizată şi pentru volanul sport M, al cărui marcaj central subliniază ideea de automobil de curse. În locul banchetei, BMW M4 GTS dispune de o poliţă din plastic ranforsat cu fibră de sticlă (GFRP) şi un panou spate în construcţie sandwich din fibră de carbon. Ambele sunt acoperite cu Alcantara, iar împreună permit o reducere a masei cu aproximativ 40% faţă de modelul de serie cu banchetă normală. Pachetul opţional Clubsport poate îmbunătăţi suplimentar afinitatea BMW M4 GTS pentru circuite. Acesta include roll bar în culoare Acid Orange în spatele scaunelor, centuri de siguranţă cu şase puncte de prindere conform regulamentelor de competiţie şi extinctor.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account