BMW 128ti se pregătește cu 265 CP și tracțiune față pentru a înfrunta noul VW Golf GTI
BMW 128ti va acoperi un gol important în gama de motorizări a Seriei 1. Și promite să-i contrazică pe cei care cred că tracțiunea față nu-și are locul în rețeta sportivă a constructorului bavarez.
Noul Hatchback a fost lansat cu două motorizări pe benzină şi trei diesel, cu 3 şi 4 cilindri. Opțiunile diesel sunt 116d, cu 3 cilindri și 116 CP, sau 118 d și 120 d, cu motor de 2 litri, cu 4 cilindri și 150, respectiv 190 CP. 120d poate fi comandat și cu tracțiune integrală xDrive. Alternativele pe benzină sunt 118i, cu motor de 1,5 litri, cu 3 cilindri și 140 CP, și vârful de gamă M135i xDrive, cu propulsor de 2 litri, cu 4 cilindri și 306 CP. Așadar, între 118i cu tracțiune față și 135i xDrive cu tracțiune integrală era lăsată o diferență mare de putere. Și, practic, Seria 1 etala performanțe cu adevărat sportive doar în versiunea cu tracțiune integrală. Dar acum, BMW 128ti vine să arate că plăcerea condusului sportiv și comportamentul sportiv cizelat pot fi obținute, în ciuda tradiției bavareze, și cu tracțiune față.
BMW 128ti are propulsor de 2 litri, cu 4 cilindri și tehnologie BMW TwinPower Turbo. Motorul dezvoltă 265 CP (195 kW) și este cuplat standard la o transmisie automată sport Steptronic cu 8 trepte. Deci, din păcate nu este propusă și cutia de viteze manuală. Dar transmisia automată ajută la realizarea sprintului 0-100 km/h în 6,1 secunde. Cei 265 CP năvălesc doar asupra roților de la puntea față. Astfel, pentru a-i transpune pe carosabil într-o manieră cât mai eficientă, 128ti beneficiază de un diferențial Torsen cu alunecare limitată, care asigură o tracțiune bună la puntea frontală.
Edificatoare despre caracterul sportiv sunt și modificările aduse de BMW la nivelul suspensiilor și direcției. Acestea au reglaje specifice pentru 128ti. Suspensia M Sport se distinge și prin faptul că reduce garda la sol cu 10 mm și dispune de sistemul BMW Performance Control, care a fost adaptat pentru agilitate sporită. BMW 128ti cântărește cu aproximativ 80 kg mai puțin decât 135i xDrive și preia de la acest model de top stabilizatoarele suspensiei. Sistemul de direcție a fost calibrat pentru a susține la rândul său răspunsul precis și rapid. Controlarea celor 265 CP este ajutată și de frânele M Sport, preluate de la modelele superioare. Iar BMW menționează că oferă opțional anvelope sport, însă fără a cere sume suplimentare.
Acestea sunt primele informații pe care BMW ni le oferă despre 128ti, modelul fiind acum în fazele finale de testare și calibrare pe solicitantul circuit Nürburgring. Lansarea sa pe piața este programată pentru luna noiembrie a acestui an.
Nu în cele din urmă, BMW Group România ne aduce aminte și de istoria spacială a inițialelor „TI” purtate de modelele BMW:
O tradiţie a sportivităţii
BMW a folosit denumirea „TI” acum mai bine de un secol, pe modelele din „Noua Clasă”, aş cum au fost BMW 1800 TI, BMW 2000 TI sau versiunile mai compacte 1802 TI sau 2002 TI. Era momentul în care marca se repoziţiona după criza anilor ’50 şi îşi afirma sportivitatea.
Legendarul şi regretatul pilot Hubert Hahne a făcut denumirea „TI” să strălucească pe circuit. În 1964, cu un BMW 1800 TI a spulberat competiţia din Campionatul German de Tursime, obţinând 14 victorii din 16 curse. Doi ani mai târziu, de această dată pilotând un BMW 2000 TI stabilea un record istoric: era primul turism care reuşea să parcurgă un tur pe Nordschleife în mai puţin de 10 minute. Era o cursă în Campionatul European de Turisme, ca parte a weekend-ului Marelui Premiu al Germaniei. Hahne închidea turul de circuit cu timpul de 9 minute 58.5 secunde. La final de an, Hahne şi BMW 2000 TI încheiau Campionatul European de Turisme în poziţia de campioni.