BMW M3 Pickup – un exercițiu creativ?
Căutând prin arhivele digitale ale bavarezilor am dat peste BMW M3 Pickup și mi-am dat seamă că uneori producătorii auto chiar pare că nu prea au treabă. Și atunci ei născocesc cele mai ciudate idei și, dacă au și banii necesari, le transformă în realitate.
BMW M3 Pickup a fost prezentat acum aproape cinci ani ca o a patra versiune de caroserie, pe lângă BMW M3 Coupe, BMW M3 Convertible și BMW M3 Sedan. Ce-i drept, prezentarea oficială a avut loc fix pe 1 aprilie 2011, așa că e de la sine înțeles că BMW M3 Pickup nu a intrat niciodată în producția de serie, dar asta nu ne oprește să vorbim despre el. Având la bază același V8 de 4,0 litri ce dezvolta 420 de cai-putere și 400 Nm, BMW M3 Pickup ar fi putut accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de cinci secunde și ar fi avut o viteză maximă de 250 km/h.
Testat intens în tunelul de vânt, BMW M3 Pickup avea același coficient aerodinamic ca versiunea coupe și era mai ușor cu aproximativ 50 de kilograme. Pentru ca tacâmul să fie complet, BMW M3 Pickup beneficia și de un plafon retractabil, de tip targa. Dacă se renunța și la acest plafon, greutatea mașinii scădea cu încă 20 de kilograme. Ce e foarte interesant, e că BMW M3 Pickup a fost primul BMW M echipat cu un cârlig de tractare.
Cu o capacitate de încărcare de 450 de kilograme pe puntea spate, BMW M3 Pickup ar fi putut fi camioneta preferată a agricultorilor texani, mai ales că atunci, M3-ul încă avea un V8 sub capotă. Totuși, pentru a rămâne în tiparele clasei premium, BMW M3 Pickup putea să găzduiască în „benă” 46 de saci de golf, cu tot cu crose. Interesant, nu?
Serios vorbind, am adus vorba despre BMW M3 Pickup pentru că, deși e mai mult o glumă, vine dintr-o perioadă în care producătorii auto nu erau atât de scorțoși, atât de concentrați pe reducerea emisiior polunate sau pe un consum cât mai mic de combustibil. Și pe atunci, V8-ul încă nu murise în viziunea producătorilor europeni. Ce-i drept, el rezistă și acum pe o serie de modele, însă numai pe cele cărora un V6 bi-turbo nu le-ar fi făcut față. Oricum ar fi, BMW M3 Pickup rămâne una dintre mașinile pe care aș vrea să le conduc. Pare o nebunie pe roți care nu ține cont de reguli.
Cum să nu-ți placă?!